کتاب

هنوز برادرم هست منتشر شد

به گزارش خبرنگاران ؛ هنوز برادرم هست کتابی است به قلم منصوره قنادیان و پژوهشگری محمد و زینب رستمی که به تازگی در انتشارات سوره مهر به چاپ رسید. هنوز برادرم هست روایتگر خاطرات و زندگی شهید عباس رستمی از زبان برادر دوقلویش محمد رستمی است.

13 شهریور 1402

19 درصد کتابخانه های عمومی استان سهم ملایر است

به گزارش خبرنگاران در همدان، عاطفه زارعی ظهر یکشنبه در آیین افتتاح کتابخانه گلستان کتاب روستای توچغاز شهرستان ملایر که به مناسبت هفته دولت برگزار گردید اظهار کرد: 19 درصد از کتابخانه های عمومی استان سهم شهرستان ملایر بوده و این شهرستان همپای کتابخانه...

5 شهریور 1402

ایجاد رسم الخط برای یک زبان نیازمند سازگاری گویش وران است

به گزارش خبرنگار خبرنگاران از ساری، حبیب برجیان عصر دوشنبه در نشست انجمن تبری سرایان مرکز مازندران، اظهار کرد: درباره رسم الخط زبان، سه نگاه وجود دارد، رسم الخطی که نویسندگان یک ملت و زبان، با آن می نویسند، شیوه ای که دولت ها خطی به وجود آورده و همه در...

31 مرداد 1402

اتحاد و همدلی بین سازمانی عامل اصلی انتخاب ارومیه به عنوان شهر دوستدار کتاب بود

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در ارومیه، علیرضا نوروزی، در مراسم اهدای لوح تقدیر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به زهرا آب سوران، مدیرکل کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان استان، گفت: اتحاد، همدلی و تعامل بین سازمانی عامل اصلی انتخاب ارومیه بعنوان شهر دوستدار...

29 مرداد 1402

پروبلماتیک ماکیاوللی

دکتر حسن توان؛ نیکولو ماکیاوللی (1527-1469) را باید به طور قطع، بدنام ترین متفکر تاریخ تازه غربی به حساب آورد. کسی که بی محابا به شهریار، برای حفظ و نگه داشت قدرت، توصیه های شریرانه ای کرد. برتراند راسل، فیلسوف مشهور قرن بیستمی، شهریار ماکیاوللی را کتاب راهنمای...

16 مرداد 1402

لوگوی ایکس ایلان ماسک مشکل حقوقی پیدا کرد

توییتر ممکن است در استفاده از لوگوی نو، به مانع برخورد کند، زیرا به نظر می رسد این لوگو قبلا از طریق شرکت متا پلتفرم به ثبت رسیده است.

3 مرداد 1402

کتاب اکتشافات بزرگ: شش نوآوری که دنیا مدرن را ساخت منتشر شد

به گزارش خبرنگار خبرنگاران (ایبنا)، در کتاب اکتشافات بزرگ: شش نوآوری که دنیا مدرن را ساخت، مسیر مهم ترین اختراعات بشر را دنبال می کنیم و می بینیم چطور یک ایده خوب، منجر به پدیدآمدن ایده های خوب و مفید دیگر می گردد که زندگی ما را دگرگون می نمایند.

1 مرداد 1402

خرید بسته بندی یونولیت، انواع بسته بندی یونولیت، کاربرد بسته بندی یونولیت

بسیاری از کالاها هنگام حمل ونقل به مراقبت و پوشش بیشتری احتیاج دارند که این امر ممکن است به دلیل شکننده بودن کالا یا درخواست مشتری باشد.

30 تیر 1402

سقای آب و ادب به چاپ بیست وششم رسید

به گزارش خبرنگاران ، رمان سقای آب و ادب 10 فصل را با عنوان های عباس علی، عباس ام البنین، عباس عباس، عباس سکینه،عباس مواسات، عباس زینب، عباس ادب، عباس حسین، عباس فرشتگان و عباس فاطمه شامل می گردد.

27 تیر 1402

نامزدهای جایزه هوگو 2023 معرفی شدند

به گزارش خبرنگاران به نقل از کرکاس ریویو، بر اساس این لیست، جان اسکالزی برای انجمن حافظان کایجو یکی از نامزدهای دریافت جایزه هوگو در بخش برترین رمان است. این ششمین بار است که این نویسنده در لیست نهایی جایزه هوگو قرار می گیرد. او در سال 2013 برای سرخپوشان...

23 تیر 1402

کارگردان دوآل پا مهمان سینما جوان می گردد، آنالیز فیلم های کوتاه کریستوفر نولان

به گزارش خبرنگاران، اولین قسمت از برنامه ترکیبی سینما جوان تازه ترین برنامه شبکه مستند سیما که در تعامل و همکاری با انجمن سینمای جوانان ایران، در استودیوی نفت، از زیرمجموعه های روابط عمومی وزارت نفت، تهیه و فراوری شده است، با موضوع پخش، تحلیل و آنالیز...

10 تیر 1402

من آفریده خداوندم

به گزارش خبرنگار خبرنگاران (ایبنا)، کتاب من آفریده خداوندم به صورت آهنگین از زبان بچه ها به توصیف داشته ها و نداشته های یک کودک می پردازد و کوشش می نماید خودپذیری و خودشناسی ای مناسب را با بیانی بچه هاه به مخاطب کودک کتاب عرضه کند.

29 خرداد 1402

پرحرف ترین مرد دنیا کیست؟

اگر فکر می کنید گینس جای آدم های خارق العاده ای است که کار های محیرالعقول انجام می دهند سخت در اشتباهید!

28 خرداد 1402

دستیابی به ترجمه سهل الوصول تر از تألیف است

به گزارش خبرنگار خبرنگاران ؛ اکبرحبیب اللهی مدیر انتشارات سروش درباره اهمیت طرح روی جلد کتاب ها در صنعت نشر شرح داد: طراحی روی جلد بسیار نقش مهمی در انتخاب اثر از طرف مخاطب دارد. اگر طرح جلد به چشم مخاطب نشست به سمت کتاب می رود و آن را مطالعه می نماید.

27 خرداد 1402

نحوه دریافت وجوه مجاز به وسیله مدارس، ممنوعیت دریافت یاری داوطلبانه در فصل ثبت نام

به موجب دستورالعمل ثبت نام دانش آموزان در سال تحصیلی 1403-1402، اخذ هرگونه وجه به استثنای وجوه مربوط به بیمه دانش آموزی، هزینه کتب درسی و لباس کار در هنرستان ها، خارج از ضوابط این آیین نامه، به وسیله مدیران مدارس ممنوع است.

18 اردیبهشت 1402

6 کتاب پرفروش کودک و نوجوان در خبرنگاران

در دنیای امروز که همگی غرق در تکنولوژی و لوازم الکترونیکی هستیم، علاقه مند کردن بچه ها و نوجوانان به کتاب و مطالعه کردن به جای بازی های ویدیویی و تلفن های همراه هوشمند کار بسیار سختی است. یکی از راه هایی که ممکن است بتوان از آن طریق نوجوانان را وارد دنیای...

14 اردیبهشت 1402

از بازارسیاه آب در تهران چه می دانید؟

تهران در قرون پیش از صفویه، به سبب فراوانی باغ هایش، نه فقط در میان آبادی های گستره مرکز، که در کل ایران شهره بود؛ باغ هایی که سر سفره پربرکت آب های فراوان این روستای سرسبز و باطراوت قد کشیده بودند.

9 اردیبهشت 1402

علیرضا فغانی هم پنالتی سوخته استقلال را تایید کرد!

در دربی 100 در اواسط نیمه اول ضربه مهدی قائدی به دست گولسیانی مدافع پرسپولیس برخورد کرد که بازیکنان استقلال به شدت معتقد به خطای پنالتی بودند اما پیغام حیدری صحنه را ادامه بازی گفت.

6 اردیبهشت 1402

فرهنگ آبادی های مرزن آباد در مازندران منتشر شد

مؤمن ابراهیمی توپا در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: فرهنگ آبادی های مرزن آباد شامل اطلاعات مرتبط با 105 پارچه از آبادی های مرزن آباد که اغلب آبادی ها دارای قدمت تاریخی هستند، به رشته تحریر عایدی.

14 فروردین 1402

شاسی بلند چینی دیگر در راه ایران؟، عکس

گجت نیوز نوشت: جیلی بویو کول - Geely Boyue Cool یک شاسی بلند کامپکت است که می تواند به خودرو جوان های ایرانی تبدیل گردد؛ البته جوان های پولدار ایرانی!

6 فروردین 1402
تعداد: (89)