19 درصد کتابخانه های عمومی استان سهم ملایر است

به گزارش وبلاگ حسابی در همدان، عاطفه زارعی ظهر یکشنبه در آیین افتتاح کتابخانه گلستان کتاب روستای توچغاز شهرستان ملایر که به مناسبت هفته دولت برگزار گردید اظهار کرد: 19 درصد از کتابخانه های عمومی استان سهم شهرستان ملایر بوده و این شهرستان همپای کتابخانه های عمومی مرکز استان در حال توسعه و توسعه است.

19 درصد کتابخانه های عمومی استان سهم ملایر است

وی با بیان اینکه کتابخانه عمومی گلستان کتاب روستایی توچغاز بر اساس درخواست و تقاضای مردم احداث شده است، اضافه نمود: حضور موثر و متمادی خیرین در جریان راه اندازی این کتابخانه مشهود است به طوری که حدود 12 میلیارد ریال به وسیله آنها تأمین شده است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان همدان توضیح داد: مردم خواستار تعالی اندیشه، فکر و روح خود هستند، از همین رو دولت مردمی و قوی سیزدهم همراه و پا به پای مردم و در راستای اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به منظور تجلی فرهنگ کتاب و کتابخوانی گام بر می دارد.

وی با بیان اینکه این کتابخانه با اعتبار نزدیک به 20 میلیارد ریال به بهره برداری رسید ادامه داد: 3 میلیارد ریال آن از محل اعتبارات تملک دارایی هزینه شده و 3 میلیارد ریال نیز برای تهیه منابع اطلاعاتی، وای فای رایگان و خدمات پایگاه های اطلاعاتی فارسی و لاتین هزینه شده است.

زارعی در بخش دیگر با تأکید بر اینکه در کتابخانه هایی استاندارد بیش از 60 خدمت در نظر گرفته شده است اظهار داشت: فضای کتابخانه های روستایی دارای بخش های مختلفی است از جمله بخش مجلات، بخش مرجع، بخش کودک، بخش مخزن، نشریات و ... که از تمامی اهالی روستا به ویژه مادران، نوجوانان و جوانان می خواهیم که با حضور خود به کتابخانه رونق بدهند.

وی با اشاره به اینکه کتابخانه مرکز اجتماعی و دانش محور محله است، گفت: کتابخانه فقط محلی برای یک قشر خاص نیست به تعبیری محلی است برای یادگیری و پشتیبانی یادگیری در مدارس بعلاوه یاری می نماید به یادگیری مادام العمر که به مقطعی خاص محدود نمی گردد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان همدان با بیان اینکه کتابخانه محلی است که اگر افراد توانایی لازم برای برگزاری کلاس آموزشی را دارند می توانند از این ظرفیت استفاده نمایند، اظهار کرد: دانشجویان روستا نیز می توانند منابع اطلاعاتی مورد نظر خود را از پایگاه های اطلاعاتی فارسی و لاتین که در کتابخانه در نظر گرفته شده تهیه نمایند.

وی در سرانجام با اشاره به اینکه رسالت حرفه ای کتابخانه های عمومی استان ایجاد می نماید در حوزه های مختلف موضوعی خدمات ارائه دهد، اضافه نمود: از همه دعوت می کنم که عضو کتابخانه شوند و از فضای کتابخانه بهره برداری مناسب داشته باشند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "19 درصد کتابخانه های عمومی استان سهم ملایر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "19 درصد کتابخانه های عمومی استان سهم ملایر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید