کتاب اکتشافات بزرگ: شش نوآوری که دنیا مدرن را ساخت منتشر شد

به گزارش وبلاگ حسابی، به گزارش خبرنگار خبرنگاران (ایبنا)، در کتاب اکتشافات بزرگ: شش نوآوری که دنیا مدرن را ساخت، مسیر مهم ترین اختراعات بشر را دنبال می کنیم و می بینیم چطور یک ایده خوب، منجر به پدیدآمدن ایده های خوب و مفید دیگر می گردد که زندگی ما را دگرگون می نمایند.

کتاب اکتشافات بزرگ: شش نوآوری که دنیا مدرن را ساخت منتشر شد

استیون جانسون، نویسنده کتاب در این اثر ارتباط بین رویدادهایی به ظاهر بی ربط را آنالیز می نماید تا نشان بدهد چطور شبکه ای از این رویدادها در کنار هم دنیا مدرن ما را ساخته اند. بعلاوه درباره دنیای پیش از این اختراعات می خوانیم؛ دنیایی بدون نور مصنوعی، بدون آب تصفیه شده و پاکیزه. در یک کلام، ما در این کتاب می خوانیم چگونه به اکنون رسیدیم!

ماجراهای این کتاب در شش بخش روایت شده اند: شیشه، یخ، صوت، بهداشت، زمان و نور. جانسون از هر کدام از این کلمه های ساده، داستانی بی میزان مجذوب کننده روایت نموده است؛ داستانی که از برخورد صاعقه در صحرایی در ماقبل تاریخ آغاز می گردد، به بلندکردن شهر شیکاگو به معنای واقعی کلمه می رسد و تا آزمایشگاه های لیزری که از دل فیلم های علمی تخیلی بیرون آمده اند ادامه پیدا می نماید.

انتشارات پرتقال این اثر را با ترجمه فاطمه شمسی در 264 صفحه و به بهای 164 هزار تومان برای گروه سنی بالاتر از 12 سال منتشر نموده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "کتاب اکتشافات بزرگ: شش نوآوری که دنیا مدرن را ساخت منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتاب اکتشافات بزرگ: شش نوآوری که دنیا مدرن را ساخت منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید