سقای آب و ادب به چاپ بیست وششم رسید

به گزارش وبلاگ حسابی ، رمان سقای آب و ادب 10 فصل را با عنوان های عباس علی، عباس ام البنین، عباس عباس، عباس سکینه،عباس مواسات، عباس زینب، عباس ادب، عباس حسین، عباس فرشتگان و عباس فاطمه شامل می گردد.

سقای آب و ادب به چاپ بیست وششم رسید

در هر فصل رفت و برگشت روایی متعدد و متنوعی دیده می گردد و در حرکتی سیال، راویان جای به هم می دهند و زوایایی نو از مفهوم را روشن می نمایند؛اما آنچه این کتاب را از حیث محتوا از دیگر آثار شجاعی متمایز می نماید، بیشتر در فصل عباس فرشتگان به چشم می آید. در سایر فصول نویسنده دقیق و کامل بر اساس مستندات تاریخی، به روایت زندگی حضرت عباس(ع) می پردازد؛ اما در فصل نهم، شجاعی شیوه ای نو را پیش می گیرد و روایتی متفاوت با مضامینی که بیشتر استحسان اوست با مفاهیمی نو و نگاهی نو به شخصیت حضرت عباس بن علی(ع) را می آورد.

این فصل چنین شروع می گردد: پیش از آنکه راوی این داستان، قدم به فصل خاتمه بگذارد، ما فرشتگان، فرشتگان هفت آسمان، بر خود فرض می شماریم که پا به میدان بگذاریم و پرده از رخسار حضرت ابوالفضائل برداریم و ناگفته پیداست که این نه بدان معناست که ما قادریم پرده از اسرار حضرت ابوالفضائل برداریم. چرا که رخسار، جلوه ای از جلوات حضور عیان است و اسرار، جنس و جوهری از علوم در پرده و معارف پنهان و فاصله میان این دو، فاصله میان زمین است تا آسمان. علت یا فلسفه حضورمان در این میدان را در سطور آینده در خواهید یافت و امّا چرا این فصل را برای حضور انتخاب کردیم و در این مقطع از روایت داستان، وارد میدان شدیم!؟ پیش از این نیامدیم، چون امید یا انتظار یا توقع داشتیم که سایه و شبحی از رخسار حضرتش را در لابه لای خطوط داستان ببینیم ولی وقتی دیدیم که روایت رو به اتمام است بی رؤیت رخسار حضرت و داستان در آستانه فصل خاتمه، ترسیدیم که مبادا نقطه ختم بر خاتمه داستان بنشیند و حرف های اصلی و اصلی ترین حرف ها همچنان ناگفته بماند…

انتشارات بوستان کتاب این اثر را در 264 صفحه و با قیمت 112 هزار و 500 تومان عرضه نموده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "سقای آب و ادب به چاپ بیست وششم رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سقای آب و ادب به چاپ بیست وششم رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید