سلامتی و پزشکی

پاییز این غذاهای محلی را بخورید!

یکی از جلوه های سبک زندگی بومی مردمان برگو که به ایام سرد سال در شب های بلند پاییز و زمستان اختصاص دارد، تهیه و صرف غذایی محلی به نام کف بیخی است.

9 مهر 1402

وقتی خوردن گوشت قرمز ناممکن می گردد ، عکس

یک نیش کنه ممکن است در بعضی افراد باعث ایجاد حساسیت دائمی به انواع گوشت قرمز، از گوشت گاو و خوک گرفته تا سایر انواع آن گردد.

29 شهریور 1402

عوامل مهم و شایع پیری پوست که باید از آنها دوری کنید

پیری پوست با گذر زمان و به صورت تدریجی اتفاق می افتد، ولی عواملی وجود دارد که باعث می شود پیری پوست زودتر به سراغ شما بیاید.

20 شهریور 1402

فاز سوم خدمات سیم کارت هوشمند، ترابرد شماره و خدمات 5G به سبد محصولات شاتل موبایل اضافه می گردد

مدیرعامل شاتل موبایل از انتها فاز آزمایشی و عرضه رسمی خدمات نسل پنجم تلفن همراه (5G)، VoLTE، راه اندازی فاز سوم خدمات ، عرضه فاز دوم خدمات همگرای ثابت و سیار، امکان ترابرد شماره به شاتل موبایل و صادرات فناوری، به عنوان برنامه های پیش روی این اپراتور تلفن...

19 شهریور 1402

کارهای ضروری که باید برای تمیز نگه داشتن مسواکتان انجام دهید

روش هایی کاربردی برای تمیز نگه داشتن مسواک و شرایط سالم نگهداری مناسب آن وجود دارد که در این مطلب با آنها آشنا می شوید.

12 شهریور 1402

خارش کف دست نشانه چیست؟

حتما شنیده اید یا دیده اید افرادی را که خارش کف دست را نشانه به دست آوردن پول می دانند، اما این موضوع حقیقت نداشته و خارش کف دست دلیل دیگری دارد.

29 مرداد 1402

دیگر از زندگی لذتی نمی برید؟ این مطلب برای شماست

اغلب تصور می گردد اگر فردی افسرده باشد در اغلب موارد احساس غم و اندوه می نماید. با این وجود، آن چه بسیاری متوجه آن نمی شوند این است که این موارد تنها علائم افسردگی نیستند. یکی دیگر از علائم افسردگی که گاهی اوقات نادیده گرفته می گردد وجود این احساس است...

26 مرداد 1402

7 خاصیت شگفت انگیز شکلات تلخ برای سلامتی

مطالعات پزشکی نو نشان داده اند که شکلات تلخ می تواند سلامت شما را بهبود بخشد، خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهد و فواید تغذیه ای بسیاری به ارمغان آورد.

24 مرداد 1402

با خوردن روزانه کره بادام چه اتفاقی برای بدن شما می افتد؟

کره بادام زمینی سرشار از ریزمغذی ها، چربی های مفید برای قلب و فیبر است که همگی برای سلامتی شما مفید هستند. برای کمک به تصمیم گیری در مورد اینکه آیا کره بادام برای شما مناسب است یا خیر، ترکیب مواد مغذی کره بادام، فواید سلامتی و مضرات احتمالی آن را بررسی...

23 مرداد 1402

با تهیه شربت تمر هندی از گرمازدگی در امان باشید

اگر در پی نوشیدنی در این روزهای گرم هستید که شما را سرحال آورده و از گرما زدگی دور کند، با ما همراه باشید تا یکی از خوشمزه ترین شربت ها را به شما آموزش دهیم.

21 مرداد 1402

خر و پف سبب ایجاد چه بیماری هایی می گردد؟

به گزارش روزپلاس، آپنه خواب معمولا در اثر شل شدن عضلات ایجاد شده و باعث می گردد بافت نرم در گلو خیس شده و راه های هوایی را مسدود کند. این اختلال با دوره های قطع تنفس، به طور معمول 10 تا 30 ثانیه یکبار خود را نشان داده و منجر به کمبود اکسیژن می گردد. مبتلایان...

16 مرداد 1402

نویر ناپدید شده است

به گزارش بیلد، مانوئل نویر مدتهاست که به خاطر آسیب دیدگی نتوانسته است برای بایرن مونیخ به میدان برود. او از اواخر سال گذشته میلادی که از ناحیه پا دچار شکستگی شد برای بایرن به میدان نرفته است.

14 مرداد 1402

چه آزمایش های خونی احتیاج به ناشتا بودن دارند؟

شاید قبل از دادن آزمایش های خون این پرسش برای شما هم مطرح شده باشد که آیا ضروری است ناشتا باشید یا نه. در واقع فقط شمار معدودی از آزمایش های خون احتیاج به ناشتا بودن دارند.

14 مرداد 1402

غذای آدم ها با پرنده ها چه می نماید؟ ، تغییر خلق و خوی حیوانات وحشی با غذا دادن به آنها ، چرا نباید به سگ ها و گربه ها غذا بدهیم؟

دکتر ایمان معماریان، دامپزشک و کارشناس حیات وحش می گوید: حیوانات وحشی در فصل های مختلف از مواد غذایی متفاوتی استفاده می نمایند و حجم غذاها و نوع مواد غذایی که در طبیعت پیدا می نمایند، با غذاهایی که انسان ها در اختیار آنها می گذارند، کاملا فرق دارد و غذارسانی...

8 مرداد 1402

فردا ادارات و بانک این استان ساعت 12 تعطیل می شوند

رئیس امور آزمایشگاه های اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: به علت استمرار آلودگی هوا و پیش بینی افزایش آلاینده های جوی از ظهر یکشنبه (فردا)، سرانجام کار ادارات و بانک های این استان در این روز ساعت 12 ظهر معین شده است.

8 مرداد 1402

برس پاک سازی پوست؛ انواع، مزایا، نکات خرید و پرفروش ترین ها

همانطور که همه ما می دانیم، پاکسازی گام مهمی در بحث مراقبت از پوست است، بنابراین دستگاهی که بتواند فرآیند پاکسازی را موثرتر و بهتر جلو ببرد، مطمئنا برنده رقابت بین برندهای متنوع است. در این میان محصولات جالبی مانند برس پاک سازی پوست از نوع سونیک و چرخشی...

4 مرداد 1402

کتاب اکتشافات بزرگ: شش نوآوری که دنیا مدرن را ساخت منتشر شد

به گزارش خبرنگار خبرنگاران (ایبنا)، در کتاب اکتشافات بزرگ: شش نوآوری که دنیا مدرن را ساخت، مسیر مهم ترین اختراعات بشر را دنبال می کنیم و می بینیم چطور یک ایده خوب، منجر به پدیدآمدن ایده های خوب و مفید دیگر می گردد که زندگی ما را دگرگون می نمایند.

1 مرداد 1402

خرید بسته بندی یونولیت، انواع بسته بندی یونولیت، کاربرد بسته بندی یونولیت

بسیاری از کالاها هنگام حمل ونقل به مراقبت و پوشش بیشتری احتیاج دارند که این امر ممکن است به دلیل شکننده بودن کالا یا درخواست مشتری باشد.

30 تیر 1402

نحوه آبیاری و نگهداری افرا ژاپنی

افرا ژاپنی، گیاهی زیبا و محبوب است که به علت زیبایی، مقاومت و ماندگاری زیاد، نظر بسیاری از دوستداران گل و گیاه را به خود جلب نموده است؛ اما برای نگهداری افرا ژاپنی مانند هر گیاه دیگری، ضروری است که نیازهای خاص آن را بشناسید تا این گیاه بتواند طراوات و...

18 تیر 1402

مضرات چای پررنگ؛ از زخم معده تا یبوست

عضو هیئت علمی دانشکده علوم تغذیه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به کافئین موجود در چای، تاکید نمود: افراد دارای مسائل قلبی، زخم معده و سنگ های کلیوی و خانم های باردار از مصرف چای پررنگ باید اجتناب نمایند.

17 تیر 1402
تعداد: (400)