فاز سوم خدمات سیم کارت هوشمند، ترابرد شماره و خدمات 5G به سبد محصولات شاتل موبایل اضافه می گردد

به گزارش وبلاگ حسابی، مدیرعامل شاتل موبایل از انتها فاز آزمایشی و عرضه رسمی خدمات نسل پنجم تلفن همراه (5G)، VoLTE، راه اندازی فاز سوم خدمات ، عرضه فاز دوم خدمات همگرای ثابت و سیار، امکان ترابرد شماره به شاتل موبایل و صادرات فناوری، به عنوان برنامه های پیش روی این اپراتور تلفن همراه دانش بنیان کشور اطلاع داد.

فاز سوم خدمات سیم کارت هوشمند، ترابرد شماره و خدمات 5G به سبد محصولات شاتل موبایل اضافه می گردد

به گزارش روابط عمومی شاتل موبایل، آرش کریم بیگی در نشست خبری به مناسبت ششمین سالروز راه اندازی شبکه تلفن همراه شاتل موبایل با بیان این مطلب گفت: خلق تجربه خدمات همگرای ثابت و سیار (FMC)، بهبود مداوم تجربه مشتری و تکمیل سبد محصول و پوشش جغرافیایی، از مهمترین استراتژی های تاسیس شاتل موبایل بوده است.

تنها اپراتور موبایل دانش بنیان کشور

مدیرعامل شاتل موبایل گفت: این اپراتور بعنوان دارنده پروانه بهره بردای اپراتور تلفن همراه Full MVNO از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، اولین و تنها اپراتور موبایل دانش بنیان کشور است که به تازگی به شرکت دانش بنیان نوآور نیز ارتقا پیدا نموده است.

کریم بیگی اضافه نمود: شاتل موبایل در بهمن ماه سال 1394 پیروز شد موافقت اصولی خود را از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی دریافت کند. در دی ماه 1395 با نخستین اپراتور میزبان، قرارداد منعقد شد.

به گفته وی، این اپراتور در اسفند ماه 1395 پروانه نوع اول را از رگولاتوری اخذ نموده و در همان ماه، با سرانجام عملیات فنی پیاده سازی هسته مستقل شبکه و اتصال به اولین اپراتور میزبان، سیم کارت های تست را به رگولاتوری تحویل داد. پس از آن و در تیر ماه 1396 شبکه تلفن همراه شاتل موبایل به صورت آزمایشی مورد بهره برداری نهاده شد و در نهایت در شهریور ماه 1396 به صورت رسمی سیم کارت های این اپراتور به بازار ارتباطات کشور عرضه شد.

دستیابی به فناوری OTA برای اولین بار در ایران

مدیرعامل شاتل موبایل گفت: در اسفند 1396 اتصال هسته شبکه شاتل موبایل به دومین اپراتور میزبان صورت گرفت و تیم فنی شاتل موبایل برای اولین بار در ایران به تکنولوژی سیم OTA در خرداد 1397 دست یافتند. در آذر 1397 خدمات همگرایی ثابت و سیار را برای نخستین بار در ایران و با همکاری شاتل راه اندازی کردیم و در سرانجام همان سال سرویس نوآورانه شاتل موبایل پلاس ارائه شد.

به گفته کریم بیگی، ارائه سرویس گیم رایگان بازیلی، ارائه اشتراک رایگان نماوا به شاتل موبایلی ها و بهره برداری آزمایشی از سیم کارت هوشمند برای اولین بار در ایران از اقدامات انجام شده در سال 98 بود. شاتل موبایل در تیر ماه سال 1399 برای اولین بار در ایران سیم کارت سازمانی با برند اختصاصی را عرضه کرد و در شهریور همان سال نیز به سومین اپراتور میزبان متصل شد.

عرضه آنلاین سیم کارت هوشمند با IP ثابت

او گفت: راه اندازی سرویس بر بستر USSD برای اولین بار در ایران و دانش بنیان شدن شاتل موبایل به عنوان تنها اپراتور موبایل دانش بنیان کشور از اقدامات انجام شده در سال 1400 بود. در سال 1401 امکان انتخاب دستی شبکه رادیویی اپراتور میزبان به وسیله پنل سیستم مدیریت حساب اینترنتی و عرضه آنلاین سیم کارت هوشمند با IP ثابت برای اولین بار در ایران فراهم شد. از سوی دیگر انتخاب دستی شبکه رادیویی اپراتور میزبان به وسیله اپلیکیشن و اضافه شدن سرویس پیغامک خدماتی به سبد محصول شاتل موبایل ممکن شد.

راه اندازی آزمایشی 5G

مدیرعامل شاتل موبایل خاطر نشان کرد: فاز اول عرضه خدمات مبتنی بر نسل پنجم تلفن همراه (5G) به صورت آزمایشی در خرداد ماه 1402 راه اندازی شد و در مرداد ماه نوع گواهی دانش بنیان شاتل موبایل به شرکت دانش بنیان نوآور ارتقا یافت.

کریم بیگی بعد از راه اندازی آزمایشی فاز اول 5G در خرداد ماه امسال، از راه اندازی آزمایشی فاز دوم نسل پنجم تلفن همراه در کل کشور و فاز آزمایشی Device-OTA ساخت شاتل موبایل اطلاع داد.

سیم کارت هوشمند؛ برای اولین بار در ایران و جهان

آرش کریم بیگی درباره نحوه خلق و تکامل سیم کارت هوشمند شاتل موبایل گفت: با بروز مسئله ای فنی بعد از دریافت خدمات از دومین اپراتور میزبان، در پی خرید و پیاده سازی راه چاره هایی از شرکت های خارجی بودیم اما با مشکل تحریم و در نتیجه عدم سرویس دهی به شاتل موبایل روبرو شدیم و تصمیم گرفتیم خودمان به این تکنولوژی دست پیدا کنیم و در نهایت به تکنولوژی SIM OTA/AOTA Over The Air Command رسیدیم.

او اضافه نمود: ارتباط با سیم کارت در هر لحظه و هر مکان، فرمان دادن به سیم کارت و نصب و به روزرسانی اپلت روی سیم کارت از کاربردهای تکنولوژی OTA سیم کارت است که در نهایت با خلاقیت و نوآوری، به ایده انحصاری سیمکارت هوشمند رسیدیم و آن را با پیروزیت به بازار ارتباطات معرفی کردیم. به گفته کریم بیگی، از ویژگی های این تکنولوژی می توان به کنترل کیفیت سرویس اپراتور و تحلیل کیفی شبکه بر پایه موقعیت مکانی اشاره نمود و با ترکیب تجربه مشتری و هوشمندی، سیم کارت هوشمند همواره برترین پوشش را برای مشترک به صورت هوشمند و اتوماتیک انتخاب می نماید، علاوه بر این، امکان انتخاب دستی شبکه از سوی مشترک هم به وسیله کد دستوری #8*1*، مدیریت حساب اینترنتی و اپلیکیشن شاتل موبایل من فراهم شده است.

راه اندازی موبایل کانکت برای اولین بار در ایران

مدیرعامل شاتل موبایل بعلاوه از راه اندازی سرویس موبایل کانکت برای نخستین بار در ایران اطلاع داد و گفت: با فناوری موبایل کانکت، امکان احراز هویت، مدیریت سطح دسترسی، مجوزدهی و تطبیق هویت به وسیله سیم کارت برای خدمات بانکی، دولت همراه و یا سازمان ها و شرکت های بزرگ فراهم شده است. به گفته وی فرایند استفاده بسیار ساده به وسیله سیم کارت، امنیت بالا نسبت به سایر روش های احراز هویت، استفاده از اطلاعات دستگاه و شبکه برای تایید شناسه و جلوگیری از کلاهبرداری، تایید و صدور مجوز سریع برای عملیات و انجام عملیات بانکی حتی بدون احتیاج به رمز یکبار مصرف، از ویژگی های این سرویس به شمار می رود.

دستاوردها

کریم بیگی دستاوردهای شاتل موبایل را تنها Multi MNO کشور، بزرگترین MVNO ایران و منطقه، طراحی، پیاده سازی و توسعه ایده نوآورانه سیم کارت هوشمند برای اولین بار در ایران و جهان، طراحی و پیاده سازی داخلی بیش از 26 محصول فنی به عنوان ساخت شاتل موبایل و ارائه اولین و تنها تجربه خدمات همگرای ثابت و سیار (FMC) در کشور توصیف کرد.

مدیرعامل شاتل موبایل، به دست آوردن دانش فناوری مدیریت از راه دور سیم کارت برای اولین بار در ایران، اولین عرضه کننده فناوری موبایل کانکت در ایران، تبدیل شدن به تنها اپراتور تلفن همراه دانش بنیان کشور و اولین عرضه کننده سرویس آی پی استاتیک روی سیم کارت در ایران را از دیگر دستاوردهای شاتل موبایل طی شش سال گذشته برشمرد.

ویژگی های هسته شبکه مستقل شاتل موبایل

آرش کریم بیگی، از ویژگی های برتر هسته شبکه مستقل شاتل موبایل را پیاده سازی بستری با قابلیت Multitenacy، استفاده از SDN/NFV، از بین بردن وابستگی به سخت افزار خاص شرکت های بزرگ تولیدکننده تجهیزات شبکه موبایل، توسعه شبکه آسان در هر شرایطی و با تجهیزات عام، ارائه تجربه همگرایی خدمات FMC، آنالیز و امکان توسعه سریع خدمات در حوزه های نوین M2M و IoT، پشتیبانی و راه اندازی شبکه TDD-LTE، همگرایی بین سرویس های سیار و ثابت اعم از TDD-LTE، وای فای و ADSL و تلفن ثابت، پشتیبانی از VoBB، راه اندازی Converged BSS برای همگرایی نهایی در حوزه ثابت و سیار، امکان میزبانی از MVNOهای دیگر حتی اگر بر روی اپراتور میزبان دیگری باشند و توانمندسازی آنان بدون احتیاج به ورود به حوزه فنی، امکان میزبانی از اپراتورهای دیگر در حوزه TDD-LTE و امکان پیاده سازی سرویس رومینگ با استفاده از تکنولوژی Multi-IMSI بیان کرد.

خدمات ارزش اضافه نموده؛ بدون کسر شارژ

وی اضافه نمود: از همان ابتدا اعلام کردیم که عرضه خدمات ارزش اضافه نموده مبتنی بر کسرشارژ، با توجه به تحقیقات بازار انجام گرفته، در استراتژی ما نیست و در مقابل بخشی از خدمات ارزش اضافه نموده و باشگاه مشتریان شاتل موبایل شامل خدمات دسترسی به فیلم و سریال، آموزش آنلاین، فروشگاه آنلاین، سلامت، تفریح و خدمات اقامتگاهی به صورت رایگان برای مشترکین سیم کارت های شاتل موبایل ممکن شده است.

بیش از 4000 نقطه فروش و خدمات پس از فروش

مدیرعامل شاتل موبایل، سه سرویس سنتر اختصاصی، 163 نماینده رسمی انحصاری، 31 توزیع کننده استانی، 15 توزیع کننده کشوری و 3979 نماینده فروش را از جمله کانال های فروش و ارائه خدمات سیم کارت شاتل موبایل بیان کرد و گفت: امکان فروش و خدمات غیرحضوری تلفنی فارسی و انگلیسی و امکان پشتیبانی از گویش و زبان های محلی با بیش از 200 نیروی کارآزموده، مرکز تماس 24 ساعته، پشتیبانی مشترکین به وسیله تلفن، چت، سیستم مدیریت حساب اینترنتی و اپلیکیشن، درخواست تماس معکوس با پیغامک، ثبت پیغام صوتی، مراجعه حضوری و یا پشتیبانی به وسیله شبکه های اجتماعی، فروش و خدمات آنلاین در وب شاپ و وب سایت شاتل موبایل با قابلیت انتخاب شماره، شماره تاریخ تولد، شماره رند، مودم و سیم کارت با آی پی ثابت، از دیگر کانال های فروش و ارائه خدمات سیم کارت های شاتل موبایل هستند.

به گفته آرش کریم بیگی، کانال های فروش شارژ و بسته شاتل موبایل نیز شامل سه سرویس سنتر اختصاصی، هفت کانال USSD، 14 اپلیکیشن و وب سایت ممتاز خدمات بانکی، پرداخت و فروش شارژ، وب شاپ شاتل موبایل، اپلیکیشن مای شاتل موبایل، نزدیک بیش از در سراسر کشور و مدیریت حساب اینترنتی شاتل موبایل من هستند.

او درباره ترکیب نیروی انسانی این اپراتور تلفن همراه کشور گفت: 54 درصد از نیروی انسانی شاتل موبایل را خانم ها و 46 درصد را آقایان تشکیل می دهند که 65 درصد آنها دارای مدرک کارشناسی، 19 درصد دارای مدرک کارشناسی ارشد، 14 درصد دارای مدرک کاردانی و دیپلم و دو درصد دارای مدرک دکترا با میانگین سنی 32 سال هستند.

روند رشد

به گفته آرش کریم بیگی، تعداد مشترکین شاتل موبایل در دومین سال راه اندازی تنها 29 درصد نسبت به سال قبل رشد داشت، ولی این روند در سال بعد به 33 درصد رشد نسبت به سال قبل رسید و پس از آن در سال 99 با 48 درصد، در سال 1400 با 53 درصد و در سال 1401 با 89 درصد رشد نسبت به سال قبل، روند افزایشی خود را شدت بخشید.

مدیرعامل شاتل موبایل گفت: روند رشد سرانه مصرف دیتا به ازای هر مشترک در شبکه شاتل موبایل نیز در سال 97 تنها 20 درصد نسبت به سال قبلش رشد داشت، این عدد درسال 98 نسبت به سال قبل خود به 35 درصد رسید ولی در سال 99 با 55 درصد رشد، در سال 1400 با 40 درصد رشد و در سال 1401 با 73 درصد رشد، بهبود چشمگیری یافت.

منبع: شبکه چی

به "فاز سوم خدمات سیم کارت هوشمند، ترابرد شماره و خدمات 5G به سبد محصولات شاتل موبایل اضافه می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فاز سوم خدمات سیم کارت هوشمند، ترابرد شماره و خدمات 5G به سبد محصولات شاتل موبایل اضافه می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید