با تهیه شربت تمر هندی از گرمازدگی در امان باشید

به گزارش وبلاگ حسابی، اگر در پی نوشیدنی در این روزهای گرم هستید که شما را سرحال آورده و از گرما زدگی دور کند، با ما همراه باشید تا یکی از خوشمزه ترین شربت ها را به شما آموزش دهیم.

با تهیه شربت تمر هندی از گرمازدگی در امان باشید

همه ما در روزهای گرم تابستان در پی نوشیدنی هستیم که در عین مفید بودن برای بدن، بتواند انرژی از دست را به بدن ما باز گرداند و از گرما زدگی جلوگیری کنید؛ نوشیدنی های مختلفی مانند شربت خاکشیر، عناب و .. برای گرما زدگی وجود دارد؛ اما امروز در این مطلب از وبلاگ حسابیمگ قصد داریم شربتی را به شما معرف کنیم که به علت طعم بسیار عالی حتی بچه ها نیز نسبت به خوردن آن تمایل دارند؛ شربت تمر هندی، جزو یکی از برترین نوشیدنی ها برای برطرف سریع گرمازدگی است که خواص بسیار زیادی نیز دارد. برای آموزش روش تهیه شربت تمر هندی با ما همراه باشید.

https://video.delta.ir/mp4/2023/08/tamarind%20syrup.mp4

خواص تمر هندی

در ابتدا بهتر است با شربت تمر هندی و خواص بسیار آن آشنا شوید. آنتی اکسیدان بسیار زیادی که در تمر هندی وجود دارد، از رشد سلول های سرطانی جلوگیری می نماید؛ بعلاوه به علت وجود مقادیر بسیار زیاد فیبر، به کاهش وزن بسیار یاری می نماید و کلسترول خون را پایین می آورد.

شربت تمر هندی برای یبوست نیز بسیار مفید است؛ از دیگر خواص تمبر هندی برای کبد می توان اشاره نمود؛ چرا که تمر هندی حرارت کبد را کنترل نموده و مزاج افراد را متعادل می نماید؛ به همین علت است که شربت تمر هندی در طب سنتی نیز بسیار پرکاربرد بوده و هواداران زیادی دارد. اکنون وقت آن رسیده که با طرز تهیه شربت تمر هندی آشنا شوید.

مواد لازم برای تهیه شربت تمر هندی

  • تمر هندی: یک بسته
  • آب: 1 لیتر (داغ)
  • شکر: 1 لیوان (یا به مقدار لازم)
  • گلاب: 1 قاشق غذاخوری
  • رنگ خوراکی: به مقدار لازم (اختیاری)

طرز تهیه شربت تمر هندی

اگر از خود می پرسید که برای درمان گرمازدگی چه بخوریم؟ این سربت بی نظیر را که طعمی ترش و شیرین دارد امتحان کنید.

مرحله اول

در ابتدا یک بسته تمر هندی را درون قابلمه پر از آب جوش ریخته و به خوبی هم بزنید تا تمرهندی ها داخل آب باز شوند. سپس نصف پیمانه شکر را به آن اضافه کنید.

مرحله دوم

بعد از باز شدن تمرهندی ضروری است در این مرحله کف جمع شده روی آن را بردارید تا در نهایت یک شربت شفاف داشته باشید. وقتی که تمرهندی به غلظت رسید، آن را از صافی رد نموده و اضافه های آن که درون صافی باقی می ماند را مجدد با آب حل کنید و دو سه مرتبه این روند را انجام دهید تا غلظت مواد ما مانند فیلم گردد.

مرحله سوم

تمرهندی ها را مجدد درون قابلمه ریخته و به همراه شکر و گلاب، روی شعله گاز قرار دهید تا غلظت نهایی شربت به دست آید. سپس زیر شعله گاز را خاموش نموده بعد از خنک شدن آن را یک شب در یخچال قرار دهید. اکنون شربت برطرف گرمازدگی شما آماده است و می توانید به همراه لیمو و نعنا نوش جان کنید.

منبع: پیام دلتا

به "با تهیه شربت تمر هندی از گرمازدگی در امان باشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با تهیه شربت تمر هندی از گرمازدگی در امان باشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید