7 خاصیت شگفت انگیز شکلات تلخ برای سلامتی

به گزارش وبلاگ حسابی، مطالعات پزشکی نو نشان داده اند که شکلات تلخ می تواند سلامت شما را بهبود بخشد، خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهد و فواید تغذیه ای بسیاری به ارمغان آورد.

7 خاصیت شگفت انگیز شکلات تلخ برای سلامتی

حاوی عناصر مغذی زیاد برای بدن

اگر از هواداران شکلات تلخ هستید، با مصرف آن مواد مغذی و مفید زیادی را برای بدن خود فراهم می کنید؛ زیرا شکلات تلخ حاوی اندازه زیادی فیبر محلول و سرشار از مواد معدنی از جمله منیزیم، مس، منگنز، پتاسیم، فسفر، روی و... است.

هوشیارسازی مغز

شکلات تلخ حاوی محرک هایی مانند کافئین و تئوبرومین است، اما بعید است که برای بیدار ماندن در شب مناسب باشد؛ زیرا اندازه کافئین آن در مقایسه با قهوه بسیار ناچیز است.

منبعی قوی از آنتی اکسیدان ها

شکلات تلخ حاوی انواع مختلفی از آنتی اکسیدان ها است که برای بدن مهم هستند.

بهبود جریان خون و کاهش فشار خون

ترکیبات موجود در شکلات تلخ جریان خون را در رگ ها بهبود می بخشد و باعث کاهش فشار خون می گردد؛ زیرا فلاوانول های موجود در شکلات تلخ پوشش رگ ها را تحریک می نمایند، بنابراین می توانند جریان خون را بهبود بخشند و فشار خون را کاهش دهند.

کاهش کلسترول

مصرف شکلات تلخ می تواند بسیاری از عوامل خطر بیماری قلبی را بهبود بخشد و خوردن آن تا حد زیادی به کاهش احتمال کلسترول بالا در خون یاری می نماید و در تنظیم اندازه آن موثر است.

کاهش خطر بیماری قلبی

به نظر می رسد ترکیبات موجود در شکلات تلخ در برابر اکسیداسیون LDL بسیار محافظت نماینده هستند و در دراز مدت، این باعث کاهش کلسترول در شریان ها و کاهش خطر بیماری قلبی می گردد.

بهبود عملکرد مغز

شکلات تلخ عملکرد مغز شما را بهبود می بخشد. یک مطالعه روی داوطلبان سالم نشان داد که خوردن اندازه زیادی شکلات تلخ به مدت 5 روز باعث بهبود جریان خون در مغز می گردد.

منبع:برنا

منبع: فرارو

به "7 خاصیت شگفت انگیز شکلات تلخ برای سلامتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 خاصیت شگفت انگیز شکلات تلخ برای سلامتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید