آفت تصمیم گیری درست که همه دچار آن می شویم

به گزارش وبلاگ حسابی، یک کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی در خراسان جنوبی گفت: تصمیم گیری درست در زندگی و شرایط اخذ تصمیم نیازمند رعایت مواردی است که باید فرد به آن دقت نموده تا به درستی عمل کند.

آفت تصمیم گیری درست که همه دچار آن می شویم

به گزارش وبلاگ حسابی، فاطمه حسینی فر کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی اظهار کرد: از بین کل موجوادات زنده، خداوند تنها قدرت انتخاب و تصمیم گیری را به انسان عنایت نموده است.

این مشاور ادامه داد: باید در مسیر دوراهی ها و چندراهی های زندگی تصمیمی بگیریم که سرنوشت خود را رقم بزنیم؛ البته چالش ها و مسائل متعددی هستند که تصمیم کیری درست را سخت می نمایند.

این کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی با بیان اینکه اطلاعات کم در خصوص گزینه های موجود و یا وجود گزینه های متعدد باعث سختی تصمیم گیری می گردد، توضیح داد: نگرانی ها و دلواپسی ها و شرایط روحی و روانی روی تصمیم گیری اثر می گذارد.

حسینی فر ادامه داد: مهم این است که سعی کنیم در ابتدا اطلاعات خود را در خصوص تصمیمی که می خواهیم بگیریم، افزایش دهیم و از نظر روحی روانی و فکری کوشش نموده برای خود شرایط آرامی را فراهم کنیم چراکه در این شرایط تصمیم گیری درست رخ می دهد.

آفت تصمیم گیری های درست

وی با بیان اینکه شتاب و عجله آفت تصمیم گیری های درست است، توضیح داد: یکی از مواردی که روی تصمیم گیری های ما می تواند تاثیر بگذارد نظر اطرافیانی است که همراه ما زندگی می نمایند و بسیاری از اوقات تصمیمات ما ناشی از نظرات اطرافیان است.

حسینی فر اظهار کرد: بهتر است هر حرفی را شتاب زده نپذیریم و سعی نموده بدون قضاوت شخصی و عوامل متعددی که دخیل هستند، با فکر و آرامش تصمیم درست را بگیریم.

وی با بیان اینکه در زندگی هر کسی تصمیمات سرنوست ساز زیادی وجود دارد، اظهار کرد: تصمیم برای انتخاب رشته تحصیلی، انتخاب شغل، ازدواج و انتخاب خانه و محل زندگی از جمله موارد مهمی است که فرد باید برای آن فکر کند.

این کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی با بیان اینکه زندگی ما براساس تصمیم گیری بوده و تمام روزها و ساعت ها در حال تصمیم گیری هستیم، یادآور شد: فکر و تحقیق برای ارائه تصمیمات درست و اثربخش از مهم ترین مواردی است که باید به آن عمل کنیم تا تصمیمات ما براساس یک نظر شخصی باشد.

منبع: همشهری آنلاین

به "آفت تصمیم گیری درست که همه دچار آن می شویم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آفت تصمیم گیری درست که همه دچار آن می شویم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید