هزینه مهاجرت به استرالیا

به گزارش وبلاگ حسابی، در این مقاله از وب سایت گردشگری خبرنگاران به توضیحی در خصوص هزینه مهاجرت به استرالیا خواهیم پرداخت . با ما همراه باشید.

هزینه مهاجرت به استرالیا

استرالیا کشوری در نیم کره جنوبی زمین می باشد که از طبیعت بکری برخوردار می باشد . کشور استرالیا از سمت شمال به دریا و از سمت جنوب به اقیانوس ختم می گردد . کشور استرالیا حدود 20 میلیون جمعیت دارد که از 4 نفر 1 نفر متولد غیر استرالیایی می باشد که از این رو میتوان فهمید که این کشور جزء کشور های مهاجر پذیر می باشد.

هزینه مهاجرت استرالیا میتواند بسیار متفاوت باشد و عوامل متعددی در نظر گرفته گردد .همواره شرایط و عوامل فردی است که میتوان در هزینه های کلی نقش داشته باشد به طور مثال شخصی به تنهایی مهاجرت کند هزینه اش با مهاجرت خانواده بسیار متغیر می باشد .

هزینه های ویزا بسیار متفاوت میباشد و بستگی به نوع ویزا دارد . هزینه های ویزا میتواند از 200 دلار استرالیا تا 70.000 دلار استرالیا باشد .

در بیشتر موارد هزینه کل ویزا برای یک خانواده از 7000 دلار استرالیا تا 12.000 دلار استرالیا میباشد.

ترجمه مدارک

صرف نظر از نوع ویزای درخواستی، همه متقاضیان مهاجرت به استرالیا احتیاج به ترجمه مدارکشان به زبان انگلیسی خواهند داشت. مراجع ذیربط استرالیایی فقط مدارک به زبان انگلیسی را قبول میکنند و برای متقاضیان ایرانی، امکان ارائه انواع ترجمه های زیر به اداره مهاجرت استرالیا وجود دارد:

ترجمه رسمی با تایید دادگستری

هزینه ترجمه رسمی با تایید دادگستری بسته به نوع مدرک متغیر است ولی به طور تقریبی، هزینه ترجمه مدارکی ساده مانند شناسنامه یا کارت ملی با احتساب هزینه تاییدات دادگستری،حدود 100 هزار تومان است. البته این نوع ترجمه برای متقاضیان مهاجرت به استرالیا ارزان نیست و به دلیل هزینه کمتر ترجمه ناتی، بیشتر متقاضیان از خدمات ترجمه ناتی استفاده میکنند. به طور مثال، هزینه ترجمه ناتی کارت ملی حدود 60 هزار تومان است که به مراتب کمتر از هزینه ترجمه رسمی با تایید دادگستری میباشد.

ترجمه ناتی

هزینه ترجمه ناتی حدود 30 تا 40 درصد کمتر از هزینه ترجمه رسمی با تایید دادگستری است و به همین دلیل، بیشتر متقاضیان مهاجرت به استرالیا از ترجمه ناتی استفاده میکنند.

هزینه ویزا

اداره مهاجرت استرالیا هزینه ای برای آنالیز مدارک ویزا از متقاضیان دریافت میکند که حتی در صورت عدم صدور ویزا، این هزینه به آنها عودت داده نخواهد شد. هزینه درخواست ویزا (Visa Application Fee) نسبت به نوع ویزا متغیر است. تعرفه هزینه درخواست ویزا برای ویزاهای متداول استرالیا برای یک نفر متقاضی در جدول زیر ذکر شده است:

ویزای مهارت(Skill Worker)3770 دلار استرالیا
ویزای توریستی برای متقاضیان خارج استرالیا140 دلار استرالیا
ویزای دانشجویی560 دلار استرالیا
ویزای سرمایه گذاری4875 دلار استرالیا
ویزای کار موقت برای فارغ التحصیلان دانشگاه تهران و امیرکبیر365 دلار استرالیا
ویزای ازدواج7000 دلار استرالیا

هزینه وکیل مهاجرت

استفاده از وکلای مهاجرت برای اقدام برای مهاجرت استرالیا الزامی نیست ولی ترجیح بسیاری از متقاضیان مهاجرت به استرالیا، استفاده از وکیل مهاجرت در این فرایند میباشد. هزینه وکلای مهاجرت بسته به نوع ویزا متغیر است .

هزینه تست پزشکی

متقاضیان ایرانی که درخواست اخذ ویزای دایم استرالیا را دارند، احتیاج به انجام تست پزشکی دارند که هزینه آن حدود 300 دلار استرالیاست.

هزینه ارزیابی شغلی و تحصیلی برای ویزای مهارت

بسته به شغل متقاضی، برای مهاجرت به استرالیا به وسیله مهارت، سازمانی تخصصی مسولیت ارزشیابی مدارک کاری و تحصیلی متقاضیان را بر عهده دارد. این فرایند اولین قدم برای مهاجرت به استرالیا به وسیله مهارت به شمار میرود و بسته به نوع سازمان ذیربط، هزینه ای حدود 500 تا 1000 دلار استرالیا دارد. محض اطلاع شما، هزینه های سازمانهای ارزشیابی متداول استرالیا در زیر ذکر شده اند:

سازمان مهندسین استرالیا (بیشتر مشاغل مهندسی)1085 دلار استرالیا
انجمن کامپیوتر استرالیا (مشاغل مرتبط با مهندسی کامپیوتر)500 دلار استرالیا
موسسه مدیریت استرالیا (مشاغل مدیریتی)550 دلار استرالیا
موسسه TRA (مشاغل فنی و حرفه ای)1000 دلار استرالیا
سازمان VetAssess (مشاغل گوناگون دیگر)880 دلار استرالیا

هزینه های حسابرسی و ارزشیابی اموال

متقاضیان مهاجرت به استرالیا به وسیله سرمایه گذاری احتیاج به تهیه مدارک حسابرسی به وسیله حسابدار رسمی و همینطور مدارک ارزشیابی اموال به وسیله کارشناس رسمی دادگستری دارند. هزینه این خدمات متغیر است.

هزینه هواپیما و اسکان در استرالیا

نهایتا، بعد از اخذ پیروز ویزا، نوبت به خرید بلیط هواپیماست. قیمت بلیط دوطرفه هواپیما از ایران به استرالیا بسته به تاریخ سفر، بین 1200 تا 1800 دلار استرالیا برای هر نفر میباشد. هزینه زندگی در این کشور هم (شامل هزینه مسکن، خورد و خوراک و غیره) حدود 2000 دلار استرالیا برای هر نفر است.

منبع: تاپ تراول

به "هزینه مهاجرت به استرالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزینه مهاجرت به استرالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید