تیم رباتیک دانش آموزی ایران در راه پکن

به گزارش وبلاگ حسابی، سرپرست تیم رباتیک دانش آموزان ایران در مسابقات 2023پکن با اشاره به اینکه تیم ایران 16مرداد راهی پکن می گردد، گفت: مسابقات 20،21 و 22 مرداد برگزار و ایران در 5 لیگ با سایر کشورها رقابت می نماید.

تیم رباتیک دانش آموزی ایران در راه پکن

نادر نوبخت سرپرست تیم رباتیک دانش آموزان ایران در مسابقات 2023 پکن در نشست خبری که امروز در دانشگاه تهران برگزار گردید، اظهار کرد: 42 دانش آموز در رده سنی 9 تا 17 سال و از استان های فارس، خراسان رضوی، تهران، البرز و کردستان در تیم ایران حضور دارند.

نوبخت با اشاره به اینکه دو دانشگاه تهران و علم و صنعت در بحث رباتیک فعال هستند و دوره های تخصصی رباتیک برگزار می نمایند، گفت: تیم اعزامی دانش آموزی رباتیک برای شرکت در مسابقات دنیای 2023 در تاریخ 15 مرداد ماه راهی شهر پکن خواهد بود. 19 مرداد ماه افتتاحیه مسابقات و 20،21 و 22 مرداد رقابت ها برگزار می گردد.

سرپرست تیم رباتیک دانش اموزان ایران در مسابقات 2023 پکن ادامه داد: اردوی آمادگی شرکت در مسابقات که از تاریخ 9 تیر ماه شروع شده بود در 13 مرداد به سرانجام خواهد رسید.

وی در ادامه اضافه نمود: دانش آموزان منتخب از سراسر کشور جهت شرکت در 5 لیگ مسیریاب، راگبی، سومو ، خلاقیت و گزارش فنی در رده زیر 17 سال با دانش آموزان 24 کشور دنیا در شهر پکن به رقابت خواهند پرداخت.

نوبخت با اشاره به اینکه نخبگان کشورمان پیش از این در سال های 2019 مالزی و 2022 هند پیروز به کسب مقام در مسابقات دنیای شده اند، اعلام نمود: پیش بینی ما این است که سال جاری در لیگ راگبی به علت اینکه تعداد تیم های ما بیشتر است، شانس پیروزی و کسب مقام بیشتر است اما در لیگ مسیریاب و سومو کار سخت تر است.

سرپرست تیم رباتیک دانش اموزان ایران در مسابقات 2023 پکن با بیان اینکه فکر می کنیم کشورهای شرق آسیا حریفان قدرتری برای ایران محسوب می شوند، اعلام کرد: در این مسابقات تیم هایی از کشورهای چین، کره جنوبی، مالزی، ترکیه، امارات متحده عربی، ایران، اتریش، جمهوری چک، روسیه، لهستان، مصر، تونس، الجزایر، ، نیوزیلند، مکزیک، اکوادور، آرژانتین، مغولستان ، تایلند ، نپال، بنگلادش، قزاقستان ، اتیوپی در مجموع بیش از 3000 شرکت نماینده و بیش از 1600 تیم شرکت نموده اند.

وی درباره تاثیر تحریم ها برای تهیه قطعات ربات ها گفت: تحریم ها در تهیه قطعات تاثیری نداشت چرا که از اندونزی بعضی قطعات را خریداری کردیم کنترل برای پرداخت وجه به طرف خارجی با مشکل روبرو شدیم و مجبور شدیم با هزینه مضاعف این پرداخت را انجام دهیم.

سمیعی سرمربی تیم اعزامی در ادامه نشست درباره لیگ ها شرح داد: سال جاری تیم ایران در 5 لیگ حضور پیدا می نماید؛ یکی از لیگ ها راگبی است که در آن دو تیم رو به روی هم قرار می گیرند و رقابت بین آن ها شبیه فوتبال است کنترل توپی که در این لیگ وجود دارد بیضی شکل است. لیگ بعدی خلاقیت نام دارد که دانش اموزان ایده های خودشان را در آن عملیاتی می نمایند. لیگ مسیریاب به این شکل است که ربات یک خطی را در زمین دنبال می نماید. در لیگ سومو یک ربات کوشش می نماید حریف خود را از زمین خارج کند و در لیگ گزارش فنی شرکت نماینده باید گزارش فنی ساخت ربات را در خالا ویدیویی به طور کامل شرح دهد.

پریسا افشار مربی تیم خلاقیت نیز درباره این تیم شرح داد و گفت: دانش اموزان در این تیم در 8 گروه و با 8ایده مختلف تقسیم بندی شده اند و در بخش صنعت یک دستگاه الکترونیک برای خرید و فروش قسطی کالا طراحی نموده اند.

وی اضافه نمود: بعلاوه طراحی یک ربات انسان نما برای یاری به بچه های دارای اختلال اتیسم و طراحی سیستم مادریار و یادآوری های خاص برای سالمندان از دیگر ایده های دانش آموزان در این تیم به شمار می رود.

نجفی مربی لیگ راگبی گفت:

از نظر فنی تیم ما در سطح بالایی قرار گرفته است و براساس ضعف هایی که در دوره های قبلی مسابقات مشاهده کردیم توانستیم در بخش کنترل ربات پیشرفت فراوانی داشته باشیم تا بتوانیم به نتایج مطلوبی دست پیدا کنیم

منبع: انتخاب

به "تیم رباتیک دانش آموزی ایران در راه پکن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تیم رباتیک دانش آموزی ایران در راه پکن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید