سلام به آسیا 2021

به گزارش وبلاگ حسابی، با حضور پرسپولیس، تراکتور و فولاد، یک شب تمام فوتبالی در انتظار فوتبالدوستان است.

سلام به آسیا 2021

به گزارش وبلاگ حسابی به نقل از روزنامه وبلاگ حسابی ، فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا با فرمتی که شبیه هیچ یک از دوره های قبلی آن نیست، از ساعت 19 امروز با ملاقات پرسپولیس و الوحده امارات در جزیره گوای هند برای فوتبال ایران آغاز می گردد و در ادامه تراکتور با پاختاکور ازبکستان در امارات و فولاد با السد قطر در عربستان بازی می نمایند. فردا شب هم نوبت استقلال است تا در یک نیمه شب فوتبالی، در ساعت 45 دقیقه بامداد روز آدینه به مصاف الاهلی عربستان برود.

سال جاری برای نخستین بار مرحله گروهی در غرب آسیا با حضور 20 تیم در 5 گروه 4 تیمی برگزار می گردد. این افزایش تیم ها در شرق آسیا هم رخ داده تا برای نخستین بار شاهد حضور 40 تیم در مرحله گروهی باشیم. با این فرمت، حالا فقط تیم های سرگروه صعود می نمایند و از بین 5 تیم دوم، 3 تیم برتر غرب و 3 تیم برتر شرق مجوز صعود خواهند گرفت. بازی ها هم که به دلیل ویرس کرونا متمرکز است اما چون عدالت در آسیا، تعریف دیگری دارد AFC میزبانی 3 گروه از 5 گروه را به عربستان داده و هند و امارات هم دیگر میزبانان گروهی در منطقه غرب هستند. با این مختصات، باید به فصل 2021 لیگ قهرمانان آسیا سلام کرد و امیدوار بود که اتفاقات جذابی در انتظار نمایندگان کشورمان باشد.

رویای سرخ قهرمانی

این تیم اسمش پرسپولیسه؛ نماینده ایران در لیگ قهرمانان. البته این هم قبول که عده ای این بازی را ملی نمی دانند چون در فلسفه طرفداری در همه جای دنیا این بازی ها در رده باشگاهی به حساب می آید اما برای آنها که نه استقلالی هستند و نه پرسپولیسی و نه حتی تراکتوری و فولادی، هر نماینده ای که از ایران بازی داشته باشد احتمالا آنها طرفدارش هستند.

سنگ اندازی های زیادی شده، حق میزبانی را گرفته اند و هزار و یک اما و اگر دیگر. اما این تیم اسمش پرسپولیس است. دستانش را بستند، بازیکنش را محروم کردند، یکی در میان پنجره نقل و انتقالاتی اش را بستند و پس از خلع سلاح کردنش آن را به مصاف قدرت های آسیا فرستادند. با این حال پرسپولیس جنگید و به قول فوتبالی ها خیلی از شاخ های فوتبالی را برد و در طول سه سال 2 بار به فینال آسیا رسید.

شاگردان گل محمدی حالا یک بار دیگر در ابتدای راه هستند؛ درست پشت خط آغاز. هنوز سوتی زده نشده اما میلیون ها طرفدار سرخ پوش امیدوار به یک چیز هستند، شکست دادن رقیبان، پله پله بالا رفتن و دوباره رسیدن به فینال. فینالی که شاید این بار به قهرمانی برسد و شاید هم اصلا هیچ کدام از این اتفاق ها نیفتد اما آنچه مهم است پرسپولیس است. تیمی به قدمت تاریخ ایران زمین با غروری مثال زدنی. امشب پرسپولیس مقابل الوحده به میدان می رود و این می تواند آغازی برای تحقق رویایی به نام قهرمانی باشد.

تراکتور، امید پرشورها

از وقتی ویروس کرونا آمد و به دنبال آن، تمام مسابقات فوتبال طی یک سال گذشته را بدون حضور تماشاگران نگاه کردیم، دلمان برای یک گروه از طرفداران خیلی تنگ شده است. طی 13 سال اخیر که تراکتور در سطح اول فوتبال ایران بازی نموده، بیش از همه به یک ویژگی این تیم بیش از هر چیز دیگری عادت نموده بودیم: طرفداران پرشور. می دانستیم که اگر تیم تبریزی در هر نقطه از ایران بازی کند، طرفدارانش حتما به آن شهر می فرایند و تعدادشان اگر بیشتر از طرفداران میزبان نباشد، کمتر از آنها نیست.

در این فصل که تراکتور فراز و نشیب زیادی داشت و دائما نیمکتش تغییر می کرد، حضور آن همه طرفدار پرشور برای حمایت از تیم تبریزی بیش از هر زمان دیگری احساس شد. تراکتور فصل را با علیرضا منصوریان آغاز کرد و بعد از چند هفته و با رفتن منصوریان، نوبت به مسعود شجاعی رسید تا روی نیمکت بنشیند. حالا هم چند هفته است رسول خطیبی بار دیگر به تبریز برگشته و می خواهد با این تیم در ادامه لیگ و لیگ قهرمانان به موفقیت برسد. با این وجود بازیکنان و کادرفنی تراکتور به خوبی می دانند که بازی هایشان در استادیوم های خالی شهر شارجه را در حالی انجام می دهند که امید میلیون ها طرفدار پرشور به این تیم بسته شده است.

تقابل از نوع لالیگایی

فولاد بعد از برد شیرین مقابل العین در پلی آف لیگ قهرمانان آسیا، حالا اولین بازی مرحله گروهی خود را مقابل السد برگزار می نماید؛ تیمی که مدعی قهرمانی در قاره است. فارغ از این رویارویی، بی شک جدال آنها، به دلیل تقابل نکونام و ژاوی جذاب تر می گردد. جواد تصور می نماید با تفنگ بادی به جنگ ژ3 می رود چون السد تا دندان مسلح شده هزینه های هنگفتی برای موفقیت در آسیا نموده است.

السد برای جذب بازیکنان سال جاری خود، 27 میلیون و 630 هزار یورو هزینه نموده است. با احتساب یوروی 30 هزارتومانی این رقم به

828 میلیارد و 900 میلیون تومان می رسد! گرانترین بازیکن آنها بغداد بونجاح است که قراردادی به ارزش 5/6 میلیون یورو امضا نموده؛ رقمی که بالاتر از کل بودجه باشگاه فولاد است. با این وجود نکونام و تیمش می خواهند با کوشش بیشتر، فزونی اقتصادی السد را از بین ببرند. در بازی قبلی فولاد، تمام بازیکنان این تیم عالی بازی کردند. از حردانی جوان گرفته تا پریرا و پاتوسی با تجربه. نکونام به بازیکنانش تاکید نموده کسی را به زمین می فرستد که عالی ترین عملکرد را داشته باشد، به همین دلیل تضمینی نیست که ترکیب تیم برنده مقابل العین، امروز هم فیکس باشد.

رضا پورعالی - گروه ورزش / روزنامه وبلاگ حسابی

منبع: جام جم آنلاین

به "سلام به آسیا 2021" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سلام به آسیا 2021"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید