روش تهیه سالاد الویه برای گیاهخواران

به گزارش وبلاگ حسابی، اگر گیاهخوار هستید و سالاد الویه را به خاطر داشتن مرغ از لیست غذاهایتان حذف نموده اید، آن را به روش دیگری درست نموده و از مخلوط سیب زمینی و تخم مرغ با سبزیجات معطر لذت ببرید.

روش تهیه سالاد الویه برای گیاهخواران

الویه یکی سلادهای محبوب است که دوست داران بسیاری دارد, اما افراد گیاهخوار به علت داشتن گوشت مرغ نمی توانند الویه میل نمایند، با این روش می توانید برای همسر یا فامیل گیاهخوارتان نیز الویه درست کنید.

مواد لازم برای 6 تا 8 نفر

یک کیلوگرم سیب زمینی ریز

یک عدد پیاز قرمز

3 ساقه کرفس

6 ق س جعفری خرد شده

20 عدد زیتون بدون هسته

3 عدد تخم مرغ

4 ق س روغن زیتون بودار

4 ق س سرکه

2 ق س سس خردل

یک پیمانه سس مایونز

4 عدد پیازچه

به میزان لازم نمک و فلفل

1. سیب زمینی ها را خوب شسته و آب پز کنید. تخم مرغ ها را هم در آب سیب زمینی بریزید و بپزید. پوست سیب زمینی ها را بگیرید و به صورت حلقه ای خرد کنید. تخم مرغ ها را هم پوست گرفته و ریز خرد کنید.

2. کاسه بزرگ بلوری آماده کنید و سیب زمینی و تخم مرغ را در آن بریزید. کرفس، پیاز و پیازچه را خرد نموده و سپس همه سبزیجات خرد شده را همراه با زیتون به مواد اضافه کنید.

3. روغن زیتون، سرکه، سس مایونز وسس خردل را هم در ظرف دیگری ریخته با هم مخلوط نموده و روی بقیه مواد بریزید و بعد از اضافه کردن نمک و فلفل یک ساعت در یخچال قرار دهید تا مواد سالاد طعم دار شوند.

فوت وفن

اگر زیتون پر شده با فلفل دلمه ای و هویج پیدا کردید آنها را حلقه حلقه نموده و در سالاد بریزید. این نوع زیتون را از سوپرمارکت ها خریداری کنید.

یه جور دیگه

سیب زمینی های آب پز شده را می توانید به صورت نگینی هم خرد کنید.

به جای سیب زمینی از 400 گرم پاستای شکل دار هم می توانید بهره ببرید.

منبع: همشهری آنلاین

به "روش تهیه سالاد الویه برای گیاهخواران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روش تهیه سالاد الویه برای گیاهخواران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید