برترین رژیم غذایی برای غلبه بر بیماری کبد چرب ، برای کبد چرب چی بخوریم

به گزارش وبلاگ حسابی، رژیم غذایی ژاپنی به کُند کردن پیشرفت بیماری کبد چرب غیرالکلی در افرادی که به این بیماری مبتلا هستند یاری می نماید.

برترین رژیم غذایی برای غلبه بر بیماری کبد چرب ، برای کبد چرب چی بخوریم

به گزارش وبلاگ حسابی به نقل از مدیکال نیوز، این مطالعه نشان داد که غذاهای سویا، غذاهای دریایی و جلبک دریایی به شدت با کُند کردن پیشرفت فیبروز کبدی مرتبط هستند.

رژیم غذایی ژاپنی مصرف غذاهای باکیفیت و مصرف کمتر قند، چربی های اشباع شده و سدیم را ترویج می نماید.

یک مطالعه تازه نشان داده است که پیروی از یک رژیم غذایی به سبک ژاپنی می تواند به افراد مبتلا به بیماری کبد چرب غیر الکلی یاری کند تا پیشرفت آن را کُند کند. نویسندگان این مطالعه رژیم غذایی و پیشرفت بیماری 136 فرد مبتلا به کبد چرب غیرالکلی را که در بیمارستان دانشگاه متروپولیتن اوزاکا در ژاپن تحت درمان بودند، تحت نظر گرفتند.

محققان رژیم غذایی هر فرد را با توجه به پایبندی آن به شاخص رژیم غذایی ژاپنی 12 جز موسوم به mJDI12 امتیاز دادند. نمرات بالای mJDI12 با کُند کردن پیشرفت فیبروز کبدی همراه بود.

رژیم غذایی ژاپنی شامل 12 غذا و گروه غذایی است:

1. برنج

2. سوپ میسو

3. ترشی

4. محصولات سویا

5. سبزیجات سبز و زرد

6. میوه ها

7. غذاهای دریایی

8. قارچ

9. جلبک دریایی

10. چای سبز

11. قهوه

12. گوشت گاو

در رژیم غذایی ژاپنی ها، افرادی که سویا، غذاهای دریایی و جلبک دریایی بیشتری مصرف می کردند، از بیشترین مهار پیشرفت فیبروز کبدی برخوردار بودند.

محققان بعلاوه تأثیر رژیم غذایی بر توده عضلانی را دنبال کردند و دریافتند افرادی که محصولات سویا بیشتری مصرف می نمایند، علاوه بر نرخ پایین پیشرفت فیبروز، اندازه توده عضلانی بیشتری نیز فراوری می نمایند.

غذاهایی که سرشار از قندهای تصفیه شده، یا چربی اشباع شده، نمک یا چربی ترانس هستند، همگی می توانند با افزایش التهاب و مقاومت به انسولین و با افزایش استرس اکسایشی بر بدن، بیماری کبد چرب را افزایش دهند.

منبع: همشهری آنلاین

به "برترین رژیم غذایی برای غلبه بر بیماری کبد چرب ، برای کبد چرب چی بخوریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین رژیم غذایی برای غلبه بر بیماری کبد چرب ، برای کبد چرب چی بخوریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید