فیلیپین و 10 خوراکی جذابش

به گزارش وبلاگ حسابی، تو فیلیپین از مجذوب کننده ترین سفرهایی است که می توانید آن را با خبرنگاران تجربه کنید. اما فیلیپین همان قدر که مجذوب کننده است، ناشناخته و متفاوت هم به نظر می رسد. به همین علت سوال بسیاری از مسافران این است که در فیلیپین چه چیزهایی برای خوردن پیدا می گردد؟ اگر فکر نموده اید که برای تور فیلیپین باید یک چمدان کنسرو با خودتان ببرید، صبر کنید! اینجا پر از خوشمزه هایی است که باید در تور فیلیپین طعم شان را بچشید.

فیلیپین و 10 خوراکی جذابش

فیلیپین کجاست؟

جمهوری فیلیپین یا مجمع الجزایر فیلیپین متشکل از 7641 جزیره است که به دست کاشف و دریانوردی به نام فردیناند ماژلان که پرتغالی بود پیدا شد. پس از این کشف، جزایر مذکور در دوران امپراطوری اسپانیا تبدیل به مستعمره شدند. تا جایی که حتی نام آن ها از پادشاه اسپانیا شاه فیلیپ برداشته شده است. فیلیپین سپس تبدیل به مستعمره آمریکا و ژاپن شد. ولی در نهایت به کشوری مستقل تبدیل شد و حالا هم کشوری است با پرچم و حکومت معین که می توانید به آن سفر کنید.

در فیلیپین، جزایر به سه مجمع اجزایر بزرگ طبقه بندی می شوند که شامل: لوزون، میندانائو و ویسایا هستند. مساحت کل این کشور با احتساب آب های درون سرزمینی آن تقریبا 300.000 کیلومترمربع است. از کل این جزایر 2000 جزیره آن مسکونی و 5000 جزیره دیگر آن غیرمسکونی و فاقد نام رسمی هستند. این کشور در جنوب شرقی آسیا و شرق منطقه هندوچین و در شمال کشور اندونزی قرار گرفته است. مانیل مرکز فیلیپین است و بزرگترین شهر آن کزون سیتی می باشد. زبان های رسمی در این کشور انگلیسی و فیلیپینی است. کشوری که انقدر عجیب است و چیزهای متفاوتی دارد، باید غذاها و خوراکی هایش هم متفاوت باشند. اینجا می خواهیم از این تفاوت ها برایتان بگوییم.

آشنایی توریستی با فیلیپین

اگر قصد دارید که با تور فیلیپین به این کشور سفر کنید بد نیست که در ابتدا آشنایی ای کلی با این جزیره داشته باشید. فیلیپین با سواحل آفتابی خود تبدیل به بهشتی برای گردشگران علاقه مند به سفرهای دریایی، موج سواری و غواصی شده است. علاوه بر تفریحات آبی، فیلیپین دارای فرهنگ و تاریخی غنی است. در سطح شهرهای فیلیپین شاهد نقاط تاریخی و معماری های بسیار مهم و قدیمی خواهید بود.

فصل سفر به فیلیپین

این کشور مجذوب کننده، اقلیمی گرمسیری دریایی دارد. مردم در ماه های اردیبهشت تا مهر شاهد باران های موسمی در این کشور هستیم. در دیگر ماه های سال (آبان تا فروردین) بارندگی کاهش می یابد و در نتیجه گشت و گذار دیگری در فیلیپین امکان پذیر است. شما می توانید بر حسب علاقه خود در ماه های پر باران یا کم باران با تور فیلیپین به این کشور سفر کنید. حالا می خواهیم از غذاها و خوراکی های فیلیپین برایتان بگوییم.

این خوراکی ها را در فیلیپین امتحان کنید

1: Adobo

غذای ملی فیلیپین، ادوبو نوعی خورش مرغ یا گوشت قرمز و... است که در سرکه، سس سویا، سیر، برگ بو و دانه فلفل پخته شده است. اگر عاشق طعم های نو هستید، در تور فیلیپین این غذا را نوش جان کنید.

2: Pancit

پانسین یک نوع غذای نودل با منشأ چینی است. پانسیت بسته به منطقه و مواد تشکیل دهنده، انواع مختلفی دارد. بعضی از محبوب ترین آن ها عبارتند از pancit bihon (رشته برنج نازک)، pancit کانتون (نودل تخم مرغ غلیظ)، pancit Malabon (نودل با غذاهای دریایی و سس پرتقال) و pancit palabok (رشته با سس میگو) که پیشنهاد می کنیم همه آنها را در طول سفرتان بچشید.

3: Lumpia

لومپیا یک غذای محبوب فیلیپینی است که شامل، یک اسپرینگ رول ترد پر از گوشت، سبزیجات، پنیر یا میوه می باشد. لومپیا را می توان به صورت سرخ شده سرو کرد و یا آن را در سرکه، سس شیرین و ترش یا سس کچاپ آغشته کرد و بعد سر میز آورد.

4: Lechon

یک خوک کامل بریان که از بیرون ترد و از داخل لطیف است. Lechon معمولاً پای ثابت هر جشن فیلیپینی است. البته این غذا از خوراکی های اعیانی فیلیپین هم محسوب می گردد.

5: Sinigang

سوپ ترش که با تمر هندی، گوجه فرنگی، پیاز، سبزیجات و گوشت یا غذاهای دریایی درست می گردد. Sinigang را می توان با گوشت خوک، گوشت گاو، مرغ، ماهی یا میگو درست کرد.

6: Kare-kare

یک خورش با پایه بادام زمینی و دم گاو نر، تربچه، سبزیجات و رب میگو، Kare-kare اغلب با برنج و باگونگ (ماهی تخمیر شده یا خمیر میگو) سرو می گردد.

7: Halo-halo

یک دسر با طراوت از یخ تراشیده شده، شیر تبخیر شده، لوبیاهای شیرین، میوه ها، ژله، بستنی و سایر مواد افزودنی. Halo-halo در فیلیپینی به معنای مخلوط کردن است و با هم زدن همه مواد با هم می توانید برترین لذت را از تجربه کردن این دسر خوشمزه ببرید.

8: Sisig

یک غذای تند از سر خوک خرد شده، جگر، فلفل چیلی، پیاز و کالامانسی (یک مرکبات). Sisig یک میان وعده محبوب است که با انواع نوشیدنی سرو می گردد.

9: Balut

بالوت، تخم اردک آب پز با یک جنین نیمه پیشرفته در داخل آن است. بعضی از فیلیپینی ها که آن را با نمک یا سرکه می خورند، بالوت را یک خوراکی لذیذ و یک داروی مقوی می دانند.

10: Turon

تورون، یک میان وعده شیرین از چنار رسیده و جک فروت که در بسته بندی لومپیا پیچیده شده و با شکر قهوه ای سرخ شده است. تورون یک غذای رایج خیابانی است که می توان آن را در هر زمانی از روز مصرف کرد. این غذا برای گیاه خواران عالی است.

غواصی در فیلیپین

حالا که از غذاها گفتیم، خوب است تفریحات فیلیپین را هم با هم آنالیز کنیم. تفریحات بسیار زیادی در این کشور وجود دارد که شما بتوانید در طی سفر خود از آن ها لذت ببرید اما تفریحات آبی و دریایی خصوصا موج سواری و کایاک سواری در سواحل این کشور از اصلی ترین تفریحات موجود در این کشور محسوب می شوند. برای مثال جزیره پاوالان یکی از نقاط مناسب برای غواصی و گشت و گذار در میان کشتی های غرق شده ژاپنی مربوط به جنگ جهانی دوم است. علاوه بر این، قدم زدن در سواحل بوراکای از دیگر تفریحاتی است که گردشگران زیادی را به خاطر وجود ماسه های سفید به خود جذب می نماید.

از آتشفشان تا موزه فیلیپین

فیلیپین کشوری است با آتشفشان های مخوف و خاص. از آتشفشان های معروف این کشور آتشفشان مایون واقع در لوزون است که به خاطر ظاهر مخروطی شکل خود توجه هر گردشگری را به خود جلب می نماید. علاوه بر تماشا آتشفشان، از دیگر تفریحاتی که در لوزون می توانید از آن ها لذت ببرید، می توان به تجربه کمپ زدن و کوه پیمایی همراه با پرنده نگری اشاره نمود. بعلاوه در این شهر ویرانه های کاگساوا وجود دارد که نقطه ای مناسب برای عکاسی است.

از دیگر تفریحات این کشور می توان به تپه های شکلاتی بوهول، موزه ملی فیلیپین، شهر مانیل که مقصد تورهای گردشگری است، رودخانه زیرزمینی پورتوپرینسکا و دریاچه پیناتوبو نیز اشاره نمود.

تور فیلیپین وبلاگ حسابی

وبلاگ حسابی قرار است سال جاری در یکی از برترین شرایط آب و هوایی و با برنامه ای مهیج، راهی فیلیپین گردد. اگر شما هم دوست دارید در این سفر همراه ما باشید و یا بیشتر درباره جزییات آن بدانید، می توانید به صفحه تور فیلییپن مراجعه کنید و یا در ساعات کاری با وبلاگ حسابی تماس بگیرید.

منبع: دالاهو

به "فیلیپین و 10 خوراکی جذابش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیلیپین و 10 خوراکی جذابش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید