یافتن، واقعیت اصلی و راهبردی انسان در زندگی است
به گزارش وبلاگ حسابی، رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: یافتن، واقعیت اصلی و راهبردی انسان در زندگی است و پس از آن مرحله بافتن است بنابراین اگر نیروی عقلانیت و خردمندی روی یافته ها فرد کار نکند یافته ها برای فرد ایجاد مشکل می نماید.

به گزارش وبلاگ حسابی، ملکی در آئین اولین جشنواره تصویرگری جلد کتاب های درسی دوره ابتدایی اطهار کرد: این جشنواره در سطح جهان با این عنوان بی سابقه است و موضوع تصویرگری از جمله مسائل تربیتی بسیار مهم و ارزشمند است.
وی اضافه نمود: مدیران تعلیم و تربیت و همه مسولان این را بدانند اگر ما این قابلیت را داشته باشیم که مشاهدات کودک را مطلوب کنیم پس خادم کودک خواهیم بود.
ملکی توضیح داد: این جشنواره یک پیغام مهم دارد و آن این است که؛ تصویر را درست کن، کودک درست می گردد لذا انسان به همان انداره تربیت می گردد که می بیند.
وی ادامه داد: ترببت انسان به سه بخش تقسیم می گردد؛ مرحله یافتن، مرحله بافتن و مرحله ساختن. مفهوم واقعی بافتن یعنی؛ ترکیب کردن چند مورد و ساختن موردی نو و نو است.
رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی گفت: تصاویری که می نگریم جز دریافت های ماست همه ما از آن چه که مشاهده نموده ایم تجربه ای داریم و از آن متاثر شده ایم.
وی ادامه داد: این که یافتن به چه طریقی اتفاق می افتد کاملا به محیط فرد بستگی دارد اگر فرد در خانواده ای هنرمند رشد کند یافته های او نیز هنری، و اگر در خانه ای رشد کند که والدینش پزشک باشند است یافته های کودک پزشکی و... خواهد بود.
ملکی اضافه نمود: یافته های بچه ها نباید مسموم باشد زیرا یافتن، واقعیت اصلی و راهبردی انسان در زندگی است و پس از آن مرحله بافتن است بنابراین اگر نیروی عقلانیت و خردمندی روی یافته ها فرد کار نکند یافته ها برای فرد ایجاد مشکل می نماید.
وی اضافه نمود: تصویرروی جلد باید روح اندیشه ورزی داشته باشد زیرا مسموعات و مشاهدات و.. در صورتی به ثمر می نشینند که اولیای دانش آموزان در به ثمر رسیدن آن همکاری نمایند و اگر ابن اتفاق بیفتد شاکله شخصیت فرد ساخته می گردد.
رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی اظهار کرد: یکی از نشانه های تربیت صحیح این است که متربی چقدر توانایی فراوری حرف نو، انجام رفتار نو، زندگی نو و ساختن حرف های نو و اندیشه های نو را دارد.
وی افزود: آن متربی خوب و مطلوب است که خوب می اندیشد و خوب گوش می دهد و علاوه بر این که برای سخنانش علت ارایه می دهد برای شنیده هایش نیز علت می خواهد.
ملکی اذعان کرد: در صورتی که مجموعه درسی ما، ترکیبی از یافتن، بافتن و ساختن باشد باید به آن افتخار کرد بنابراین تصویرگری کتابهای درسی بسیار اهمیت دارد و تصویری گری جلد کتاب به معنی ساختن یک درب ورودی است. البته جلد کتاب های درسی باید مطلوب و محتوای کتاب ها نیز باید متناسب باشد.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی گفت: اصل تربیت بچه ها است و سایر مسایل موجود، موضوعی فرعی است باید ببینیم نظام تعلیم و تربیت ما چقدر فطرت پروری می نماید و در این زمینه تا چه اندازه پیروز است.
منبع: خبرگزاری ایسنا