نگاهی به انواع پوشش بیمه مسافرتی سامان؛ از فوریت های دندان پزشکی تا هزینه بستری شدن در سفر
به گزارش وبلاگ حسابی، پرداخت هزینه های ناشی از خسارت های وارد شده در سفر دغدغه بسیاری از مسافرانی است که از مزایای بیمه مسافرتی خبر ندارند، بدون بیمه سفر می نمایند و جبران هزینه های سفر را به بیمه محول نمی نمایند.
این در حالی است که بیمه مسافرتی، انواع خدماتی را که جبران نماینده هزینه های غیرمنتظره در سفر است پرداخت می نماید. مطابق احتیاج این روزها که تغییر اقلیم، دست دخالت خود را در کنسلی و توقف ناگهانی سفر دراز نموده است، خرید بیمه از شرکت بیمه گری که مطابق شرایط روز، مقدار و نوع پشتیبانی خود از مسافر را ارتقا می دهد، اهمیت بسیاری دارد. به همین دلیل بهتر است پوشش های بیمه مسافرتی، گزینه های زیادی را پیش پای مسافران قرار دهند تا آن ها از مزایای یک سفر مطمئن بهره مند نمایند.
گزینه بازگشت هزینه کنسلی غیرمنتظره به مسافر که البته شرایط تعریف شده ای دارد، شاید به صرفه ترین خدمت این بیمه باشد؛ اما بیمه مسافرتی قرار است خسارت های احتمالی دیگری از جمله 1- مفقود شدن مدارک و چمدان 2- فوریت دندان پزشکی و 3- هزینه های مفقودی یا تأخیر بار و همچنیم مواردی چون 4- نقص عضو، 5- انتقال به مرکز درمانی و 6- هزینه های پزشکی را پوشش دهد. به این موارد باید هزینه های 7- بروز مسائل حقوقی را نیز افزود. بعلاوه موارد حمایتی دیگری در بعضی شرکت ها برای حوادث جدی تری مثل 8- آتش سوزی، 9- فوت شخص بیمه شده یا اعضای درجه یک خانواده و 10- بلایای طبیعی مثل سیل و زلزله پیش بینی شده که طبق آمار، مورد توجه بسیاری از متقاضیان این نوع بیمه بوده است.
به این دلایل، مهم است که شرکت بیمه گر تا چه مقدار در زمینه سفر تخصص دارد و مسافر را تا کجای خسارت های مالی و جانی پشتیبانی می نماید؟ به همین دلیل دسترسی به بیمه ای که بتواند از پس غیرمنتظره ها برآید و به روزرسانی شده باشد، سؤال مسافرانی است که حداقل یک بار درگیر حوادث غیرمترقبه سفر شده اند.
در این بین، بیمه مسافرتی سامان اعلام نموده است که با آگاهی از تمامی احتیاجها و مسائل احتمالی مسافران، کامل ترین بیمه نامه مسافرتی را با هزینه مناسب تری ارائه می دهد. بنیان گذاران این شرکت که از اهالی باتجربه صنعت بیمه کشور هستند، اعتقاد دارند که هم زمان با تغییر در سبک سفرها و مطابق شرایط روز، می توانند مقدار و نوع پشتیبانی خود از مسافر را ارتقا دهند.
البته نوع خدمات بیمه برای سفر داخلی و خارجی تفاوت دارد که خوب است مسافر متوجه این تفاوت های جزئی باشد. برای مثال اگر مسافر در سفر داخلی بیش از 3 روز بستری شده یا بیماری وی منجر به فوت گردد، شرکت بیمه گر هزینه رفت وآمد یکی از بستگان به محل اقامت تا 15 روز تا سقف تعهد پرداخت می نماید. در بیمه مسافرتی خارجی اما، پوشش کلی تری در نظر گرفته شده، به نوعی که هزینه بازگشت غیرمنتظره مسافر بیمه شده به علت فوت بستگان درجه یک از سوی شرکت بیمه گر پرداخت خواهد شد. از این رو، به نظر می رسد انجام یک سفر باکیفیت که دغدغه خسارت های احتمالی را از دل و فکر مسافر کم کند، با یکی از اهداف بیمه سامان که ایجاد تحول کیفی در صنعت بیمه را هدف نهایی خود اعلام می نماید، بسیار نزدیک است.
مسئولان حوزه گردشگری همیشه به مسافران توصیه نموده اند، اگر بیمه مسافرتی نداشته باشید در صورت بیماری، موارد پزشکی در کشور مقصد، مخارج قابل توجهی به خرج سفر اضافه می نماید. به همین دلیل این روزها بیمه مسافرتی برای سفرهای خارجی رایج تر است. این در حالی است که پیگیری ها نشان داد، درصد زیادی از افراد، علت عدم تمایلشان به خرید بیمه در سفرهای داخلی را بی اطلاعی از شرایط بیمه نامه اعلام می نمایند.
در جهان بیمه مسافرتی با پیش بینی بعضی از مخارج غیرمترقبه و پوشش آن ها، بیمه ای ارزشمند شناخته می گردد. گاهی نیز مردم به علت بی خبری از افزایش مخاطرات سفر، خرید بیمه را غیرضروری می دانند. بخشی از مسافران نیز برای خرید بیمه از یک شرکت بیمه گر معتبر یا شرکت های خدمات دهنده سفر دچار بی اعتمادی هستند و در پی جای مطمئنی برای خرید هستند. موضوع سرگردانی در خرید نیز مطرح است. گاهی مردم چگونگی خرید بیمه و شرکت های خدمات دهنده فروش را نمی شناسند.
به همین دلیل پوشش های ویژه ای از سوی بیمه مسافرتی سامان در حال ارائه است که با توصیه سیاست گذاران بخش سفر به مسافران هماهنگی بسیاری دارد. اخیرا خرید بیمه مسافرتی سامان به وسیله شرکت سفرهای علی بابا نیز انجام می گردد که در تماس با پشتیبانی 24 ساعته علی بابا، می توان به سرعت بیمه متناسب با شرایط خود را پیدا و خریداری کرد.
منبع: همشهری آنلاین