نمایشگاه بسان گلستان در موزه رضا عباسی

به گزارش وبلاگ حسابی، نمایشگاه فرهنگی هنری بسان گلستان یک با رونمایی از آثار قدما از گنجینه موزه رضا عباسی به مدت یک ماه در این موزه برگزار می گردد.

نمایشگاه بسان گلستان در موزه رضا عباسی

به گزارش وبلاگ حسابی، دومین برنامه از مجموعه رویداد فرهنگی هنری باغ و گلستانم آرزوست با عنوان بسان گلستان یک از فردا (پنجشنبه) همزمان روز ملی گل -25 خرداد- در موزه رضا عباسی تهران گشایش می یابد.

این نمایشگاه با موضوع گل و گیاه در هنر خوشنویسی و نقاشی گل و مرغ (قرون 10 تا 13 هجری قمری) و با همکاری موزه رضا عباسی و انجمن عمارات محروسه ایران برگزار می گردد.

آئین گشایش این نمایشگاه از ساعت 16 تا 19 فردا پنجشنبه در موزه عباسی است و علاقه مندان می توانند از روز آدینه 26 خرداد تا 24 تیر از ساعت 9 تا 14 از این نمایشگاه بازدید نمایند.

حامد دریایی فرد جهرمی دبیر انجمن عمارات محروسه ایران درباره رویداد فرهنگی هنری باغ و گلستانم آرزوست، می گوید: این رویداد فرهنگی مستقل و مردم نهاد است و فصل اول آن در سال 1401 در مؤسسه کتابخانه و موزه ملی ملک تهران برگزار گردید، فصل دوم این رویداد، در سال 1402 با همکاری موزه رضا عباسی تهران و در قالب نمایشگاهی با نام بسان گلستان یک از فردا برگزار خواهد شد.

تینا نجف کنی دبیر هنری نمایشگاه بسان گلستان یک که خود از هنرمندان رشته تذهیب، گل و مرغ و آبرنگ است، درباره این نمایشگاه شرح داد: برنامه این رویداد در بخش نمایشگاه، رونمایی آثار قدما از گنجینه موزه رضا عباسی با موضوع گل و گیاه در هنر خوشنویسی و نقاشی گل و مرغ (قرن های 10 تا 13 هجری قمری) خواهد بود که همراه با نشست تخصصی اساتید و برگزاری کارگاه های آموزشی هنری در حوزه خوش نویسی و گل و مرغ در روزهای برگزاری نمایشگاه طی یک ماه بعد از آئین گشایش آن خواهد بود.

وی اضافه کرد: شرکت در کارگاه ها، رایگان و با ثبت نام قبلی از راه اطلاعات تماسی، امکان پذیر است که زمان برنامه های جانبی پیشاپیش اعلام خواهد شد.

رویداد فرهنگی هنری باغ و گلستانم آرزوست از برنامه های هدف گذاری شده انجمن عمارات محروسه ایران در راستای پاسداشت فرهنگ و هنر ایران به مناسبت روز ملی گل (25 خرداد) و روز ملی باغ ایرانی و بزرگداشت حافظ (20 مهر) است.

موزه رضا عباسی در تهران، خیابان شریعتی نرسیده به پل سیدخندان، شماره 892 واقع است و دریافت اطلاعات بیشتر برای علاقه مندان با تماس با موزه رضا عباسی به شماره تلفن 88533002 و یا ایمیل دبیرخانه [email protected] فراهم شده است.

موزه رضا عباسی از غنی ترین و مهم ترین موزه های ایران است. این موزه در 25 شهریور 1356 گشایش یافت و به یاد نقاش مشهور دورهٔ صفوی، رضا عباسی نام گذاری شد. این موزه در خیابان شریعتی واقع شده است و تلفیقی از آثار دوره اسلامی، پیش از اسلام و نگارگری است.

منبع: دنیای سفر

به "نمایشگاه بسان گلستان در موزه رضا عباسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایشگاه بسان گلستان در موزه رضا عباسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید