راه اندازی قابلیتی با ماهیت تجاری در واتس اپ
به گزارش وبلاگ حسابی، سرویس پیام رسان واتس اپ قابلیت جدیدی را آزمایش می کند که جست و جوی شرکتها در داخل واتس اپ را امکان پذیر می کند.
آزمایش این قابلیت که به کاربران امکان می دهد فروشگاهها و خدمات را از طریق یک دایرکتوری در واتس اپ جست و جو کنند، در سائوپالوی برزیل انجام می گیرد. این قابلیت در راستای تلاش فیس بوک برای تقویت تجارت الکترونیکی در سرویسهایش عرضه می شود.
مت آیدیما، نایب رییس پیام رسانی تجاری فیس بوک در مصاحبه ای گفت: این قابلیت می تواند شیوه اولیه ای باشد که افراد یک فرایند تجاری را در واتس اپ شروع کنند.
واتس اپ برخلاف فیس بوک و اینستاگرام تبلیغات در داخل اپلیکیشن خود نمایش نمی دهد. آیدیما گفت: پیش از این شرکتها شماره واتس اپ خود را در بسته بندی یا وب سایتها با استفاده از تبلیغات فیس بوک تبلیغ می کردند تا کاربران را در واتس اپ جلب کنند.
این سرویس پیام رسان با یک اپلیکیشن ویژه شرکتهای کوچک و یک رابط کاربری برای شرکتهای بزرگتر به منظور اتصال به سیستمشان، به میزان فزاینده ای در حال جلب کاربران تجاری است.
رونق پیدا کردن خرید آنلاین در دوران همه گیری ویروس کرونا باعث شد فیس بوک قابلیتهای خرید درون برنامه ای را در همه اپلیکیشنهای خود توسعه دهد. مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیس بوک در ژوئن بیان نمود قابلیت فروشگاههای فیس بوک (شاپس) در چندین کشور به واتس اپ توسعه پیدا می کند. در سالهای اخیر واتس اپ ابزارهای خرید مانند کاتالوگ محصول و کارتهای خرید را راه اندازی کرده است.
واتس اپ بیان نمود تست نو شامل هزاران شرکت در بخشهایی مانند غذا، خرده فروشی و خدمات محلی در برخی از محلات سائوپالو می شود. آیدیما گفت: هند و اندونزی نامزدهای بعدی برای توسعه این قابلیت خواهند بود.
این شرکت که در پی به روزرسانی حریم خصوصی با واکنش منفی کاربران روبرو شد و از سوی رگولاتور حفاظت از دیتای ایرلند به دلیل نقض حریم خصوصی جریمه شد، بیان نمود به جست و جو یا نتایج جست و جوی کاربران از طریق قابلیت دایرکتوری نو دسترسی نخواهد داشت.
آیدیما احتمال این که در آینده تبلیغات درون برنامه ای در واتس اپ معرفی شود را منتفی ندانست. وی گفت: واتس اپ همچنین به مدلهای غیرتبلیغی مانند ساخت نرم افزار برای کمک به شرکتها به منظور مدیریت خدماتشان از طریق اپلیکیشنهای فیس بوک علاقمند است.
بر اساس گزارش رویترز، این سرویس پیام رسان در سال 2014 در قراردادی به ارزش 19 میلیارد دلار از طریق فیس بوک خریداری شد اما برای درآمدزایی از قابلیتهایش عملکرد کندی داشته است.،ایسنا
منبع: ایران آنلاین