با مدرک کدام آزمون زبان در مصاحبه دکتری 1400 امتیاز بگیریم؟

به گزارش وبلاگ حسابی، مدرک زبان معتبر برای روز آزمون عملی یا مصاحبه کنکور دکتری دارای امتیاز است؛ اما اینکه این مدرک برای شرکت در کدام نوع آزمون زبان باشد نیز اهمیت دارد.

با مدرک کدام آزمون زبان در مصاحبه دکتری 1400 امتیاز بگیریم؟

به گزارش خبرنگار دانشگاه وبلاگ حسابی، نتایج انتخاب رشته داوطلبان کنکور دکتری 1400 طبق اعلام سازمان سنجش آموزش کشور هفته آینده و تا سرانجام اردیبهشت ماه اعلام خواهد شد. براین اساس داوطلبانی که در یک یا چند کدرشته محل پذیرفته شدند باید خود را برای شرکت در آزمون عملی یا همان مصاحبه دانشگاه مورد پذیرش آماده نمایند.

با توجه به آنکه کسب امتیاز بالا از مصاحبه کنکور دکتری، پذیرش در دانشگاه را تضمین می نماید، یکی از مواردی که در جلسه مصاحبه داوطلبان بسیار حائز اهمیت است و می تواند رتبه و امتیاز قابل توجهی را برای آن ها به ارمغان بیاورد داشتن مدرک زبان خارجی معتبر است.

درحقیقت در جلسه آزمون عملی کنکور دکتری، معیار و ملاک هایی برای معین سطح داوطلبان و پذیرش آن ها در دانشگاه مورد سنجش قرار می گیرد که تسلط بر زبان خارجی یکی از آنهاست. این مسئله به اندازه ای اهمیت دارد که اگر داوطلب مدرک زبان نداشته باشد و با توجه به بالا بودن امتیاز بقیه ویژگی هایش در دانشگاه پذیرفته گردد، در طول تحصیل همچنان موظف به ارائه مدرک زبان معتبر خواهد بود و پذیرش، ارائه مدرک زبان را از آن ها سلب نمی نماید.

اما مدرک زبان معتبر را از کجا باید تهیه کرد؟ با توجه به این احتیاج داوطلبان معمولا وزارت علوم، وزارت بهداشت، دانشگاه تهران و دانشگاه آزاد در طول سال چندین نوبت آزمون زبان برگزار می نمایند که مدارک آن ها برای دانشگاه ها دارای اعتبار و امتیاز است.

دو آزمون زبان MSRT (یا MCHE) و تولیمو بعنوان آزمون های عمومی تلقی می شوند؛ چرا که مدرک آن ها مورد تایید تمام دانشگاه های کشور اعم از وزارت علوم، وزارت بهداشت و دانشگاه آزاد است.

شرکت در آزمون زبان وزارت بهداشت، دانشگاه تهران و دانشگاه آزاد، اما دقت ویژه ای می خواهد چرا که مدارک آن ها در تمام دانشگاه ها مورد پذیرش و امتیاز نیست.

بعنوان مثال مدرک شرکت در آزمون زبان MHLE وزارت بهداشت تنها در زیرمجموعه های وزارت بهداشت مورد قبول است و دانشگاه های تحت نظارت وزارت علوم و حتی دانشگاه آزاد این مدرک را صاحب امتیاز نمی دانند.

از طرف دیگر مدرک آزمون زبان دانشگاه تهران تنها مورد تایید دانشگاه های تحت نظارت وزارت علوم است و دانشگاه های وزارت بهداشت یا حتی دانشگاه آزاد نیز این مدرک را نمی پذیرند.

دانشگاه آزاد با توجه به تعدد آزمون های زبان انگلیسی و احتمال سردرگمی دانشجویانش، سال های متمادی است که به صورت مستقل آزمون زبان انگلیسی EPT را خاص خود برگزار می نماید و درسال های اخیر تنها دانشجویان دکتری امکان شرکت در این آزمون را دارند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "با مدرک کدام آزمون زبان در مصاحبه دکتری 1400 امتیاز بگیریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با مدرک کدام آزمون زبان در مصاحبه دکتری 1400 امتیاز بگیریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید