این آش تابستونی خوشمزه رو حتما امتحان کن!

به گزارش وبلاگ حسابی، آش فقط تو سرما می چسبه! اصلا هم اینجور نیست! تصور کنید زیر باد کولر در آرامش نشستید و کاسه کاسه آش خوشمزه می خورید و با عزیزانتان حرف می زنید.

این آش تابستونی خوشمزه رو حتما امتحان کن!

یکی از کاملترین غذا ها که خیلی محجور واقع می گردد آش است! آش نازنین که سوای خواص فراوانش مدل های مختلفی دارد که شاید برخی از آن ها را حتی نامشان را هم نشنیده باشید!

در قدم اول مواد لازم این آش خوشمزه که به آش تابستانی یا آش تبریزی معروف است را یادداشت کنید و بعد سریع حاضرش کنید! چون حیف است چنین طعمی را مزه نکنید و از دست بدهید! زمان طلاست! پختن آش هم در چنین زمانی فوق العاده است!

مواد لازم:

نام آش که می آید دل آدم قیلی ویلی می رود! نگویید نه که باورم نمی گردد! همه آش ها جذابند، اما این آش دیگر شورش را از جذابیت درآورده است!

بلغور گندم و برنج نیم دانه را از چند ساعت قبل خیس کنید. لوبیا چشم بلبلی و لوبیا چیتی را هم اگر از قبل پخته باشید که چه بهتر، اگر نه بگذارید همراه بلغور و برنج بپزند.

پیاز را کمی در روغن تفت بدهید. بعد از اینکه رنگ پیاز عوض شد و تصمیم گرفت سرخ گردد به آن برنج نیم دانه و بلغور گندم و زردچوبه را اضافه کنید. توی قابلمه آب بریزید و مواد را خوب هم بزنید و اجازه بدهید با در بسته بپزند. به این مرحله 3 ساعت زمان بدهید. شعله گاز را هم زیاد بالا نبرید.

خوشمزگی آش به این است که آهسته آهسته دل شما را ببرد و خوب جا بیفتد! بعد از اینکه برنج و بلغور پخته شد نوبت اضافه کردن حبوباتی که از قبل پخته اید می رسد. پوره گوجه را هم با نمک و فلفل داخل قابلمه بریزید و یک ساعت دیگر هم وقت بگذارید تا گوجه خوب رنگ باز کند و طعم ها در هم ادغام شوند. نیم ساعت که گذشت وقت خودنمایی عضو اصلی آش است که سبزی می باشد! سبزی و آبغوره را با هم به مواد اضافه کنید و نیم ساعت بعد آش شما با قلقل خوشبو و خوشرنگ خود به شما می گوید آماده سرو است!

برای تزیین آش دست شما باز است. از نعناع داغ تا پیاز داغ و سیرداغ می تواند زینت بخش روی آش شما باشد! نوش جان.

منبع: راهنماتو

منبع: فرارو

به "این آش تابستونی خوشمزه رو حتما امتحان کن!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این آش تابستونی خوشمزه رو حتما امتحان کن!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید