آموزش 3 روش اشتراک گذاری آسان رمزعبور وای فای در اندروید 12

به گزارش وبلاگ حسابی، گوگل با انتشار هر نسخه جدیدی از سیستم عامل اندروید، فرایند اشتراک گذاری گذرواژه وای فای را ساده تر می نماید تا کاربران بتوانند در محیطی امن و مطمئن، دوستان خود را به وای فای وصل نمایند.

آموزش 3 روش اشتراک گذاری آسان رمزعبور وای فای در اندروید 12

شاید تا چند سال پیش، وقتی یک میهمان وارد خانه شما می شد؛ اولین سوالش این بود که رمزعبور وای فای شما چیست؟ و شما باید آغاز می کردید یک رشته از اعداد و حروف کوچک و عظیم و علامت ها را با زبان یا روی کاغذ به او تفهیم کنید.

این روزها هم در اندروید و هم در iOS روش های ساده تری برای اشتراک گذاری رمزعبور وای فای در دست داریم و به مرور هم این روش ها ساده تر می شوند. مثلا، گوگل در اندروید 12 از روش اشتراک گذاری رمزعبور وای فای با کد QR پخته تری استفاده نموده است.

در اندروید 12 سه روش برای به اشتراک گذاری رمزعبور وای فای وجود دارد. می توانید به دیگران اجازه دهید یک کد QR را اسکن نمایند یا از ویژگی Nearby Share بهره ببرید. در روش سوم، گذرواژه وای فای در یک کادر متنی روشن (cleartext) نمایش داده می گردد و دیگران می توانند رمزعبور وای فای را وارد نمایند.

هر سه روش کیو آر کد (QR) و Nearby Share و cleartext در یک مکان قرار دارند و پیدا کردن و استفاده از آن ها فقط به انجام چند مرحله احتیاج دارند.

چگونه رمزعبور وای فای را در اندروید 12 به اشتراک بگذاریم؟

1- گوشی اندرویدی خود را از لبه بالای صفحه نمایش به پایین سوایپ کنید تا بخش اعلان ها ظاهر گردد.

2- روی گزینه Internet در گوشه سمت راست ضربه بزنید.

3- روی گزینه چرخ دنده شبکه وای فای که باید رمزعبور آن به اشتراک گذاشته گردد؛ ضربه بزنید. نکته: شما باید ابتدا به شبکه وای فای متصل شده باشید و بعد برای اشتراک گذاری رمزعبور آن اقدام کنید.

4- در صفحه تنظیمات شبکه وای فای کانکشن مربوطه، روی گزینه Share بزنید.

ک

5- اثر انگشت یا چهره خود را اسکن کنید تا مرحله احرازهویت شما انجام گردد.

6- در این مرحله یک کد QR به شما نشان داده می گردد. به علاوه، در صفحه نمایش نام شبکه وای فای (SSID) و رمزعبور آن در کادر متنی شفافی نمایش داده خواهد شد. دوستان شما می توانند کیو آر کد را اسکن نمایند یا رمزعبور وای فای را خوانده و به طور دستی در گوشی خود وارد نمایند.

7- یک گزینه دیگر، ضربه زدن روی Nearby Share برای ارسال رمزعبور به وسیله پروتکل های خاص است.

8- دوست شما باید روی گوشی خود با این اتصال وای فای موافقیت کند تا به طور اتوماتیک به شبکه وای فای وصل گردد.

به همین سادگی در اندروید 12 می توانید رمزعبور وای فای خود را با افراد مطمئن به اشتراک بگذارید.

نکته مهم: اگر تعداد افراد زیادی هستند که احتیاج به رمزعبور وای فای شما دارند؛ بهتر است کد QR را چاپ نموده و روی دیوار قرار دهید تا میهمانان به راحتی بتوانند آن را اسکن نموده و به اینترنت وصل شوند. هر گوشی اندرویدی یا iOS می تواند با اسکن کد کیو آر کد، به وای فای وصل گردد. گزینه Nearby Share برای اتصال افراد محدود است.

منبع: شبکه چی

به "آموزش 3 روش اشتراک گذاری آسان رمزعبور وای فای در اندروید 12" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش 3 روش اشتراک گذاری آسان رمزعبور وای فای در اندروید 12"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید