شروع خروج ناتو از افغانستان و تبدیل رسانه های آمریکایی به بلندگوی القاعده

به گزارش وبلاگ حسابی، با شروع فرایند خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان، یکی از رسانه های آمریکا با دو عضو القاعده مصاحبه و شماری از روزنامه های این کشور نیز درخصوص عواقب خروج نظامیان هشدار دادند.

شروع خروج ناتو از افغانستان و تبدیل رسانه های آمریکایی به بلندگوی القاعده

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ حسابی، با شروع فرایند خروج نیروهای ناتو از افغانستان، رسانه های آمریکایی بی وقفه در حال هشدار درباره قدرت دریافت گروه های تروریستی نظیر القاعده هستند.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه راشا تودی، بعضی رسانه های آمریکا پا را از این نیز فراتر گذاشته و به بلندگویی برای القاعده تبدیل شده اند.

روز آدینه دو جنگجوی القاعده در مصاحبه ای اختصاصی با شبکه سی اِن اِن کوشش کرد تهدیدهای آن ها درباره از سر دریافت حملات این گروه تروریستی را برجسته کند.

این شبکه آمریکایی به نقل از تروریست های القاعده بیان کرد آن ها در حال برنامه ریزی برای بازگشت پس از خروج آمریکا از افغانستان هستند.

سی اِن اِن همچنین مدعی شد روابط القاعده و طالبان در حال بهبود است و به همین دلیل، طالبان در مذاکراتی که با آمریکایی ها داشته اند صادق نبوده اند.

از سوی دیگر، روزنامه نیویورک تایمز در مقاله ای با عنوان آیا افغانستان دوباره به بهشتی برای تروریسم تبدیل می گردد؟، از خروج نیروهای آمریکایی بعد از بیست سال اشغال افغانستان انتقاد کرد.

روزنامه واشنگتن پست نیز یادداشتی با این تیتر منتشر کرد پس از خروج نظامیان از افغانستان، آمریکا در حفظ توان ضد تروریسم خود با چالش روبرو خواهد شد و روزنامه لج آنجلس تایمز نوشت، نیروهای آمریکایی افغانستان را ترک می نمایند اما القاعده می ماند.

علاوه بر این رسانه ها، پیش تر ویلیام برنز رئیس سازمان سیا در کنگره درخصوص خطر قابل توجه افزایش تروریسم در منطقه هشدار داد و فرانک مک کنزی فرمانده تروریست های سنتکام نیز مدعی شد با خروج نیروهای آمریکایی، مبارزه با گروه های تروریستی دشوارتر می گردد.

منبع: خبرگزاری فارس

به "شروع خروج ناتو از افغانستان و تبدیل رسانه های آمریکایی به بلندگوی القاعده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع خروج ناتو از افغانستان و تبدیل رسانه های آمریکایی به بلندگوی القاعده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید