پتنت تازه اپل از آیفون، آیپد و مک بوک تیتانیومی خبر می دهد

به گزارش وبلاگ حسابی، سال گذشته پتنتی از شرکت اپل منتشر شد که نشان می داد این شرکت در حال آنالیز امکان ساخت آیفون، آیپد و مک بوک تیتانیومی است. به همین دلیل، پتنت جدیدی که از غول فناوری آمریکایی فاش شده مجدداً بحث ساخت آیفون، آیپد و مک بوک تیتانیومی را مطرح می نماید. این پتنت به طور ویژه فرآیند ایجاد ساختار مجذوب کننده روی صفحه تیتانیومی را شرح می دهد و تصاویر بعضی محصولات اپل نظیر مک بوک، اپل واچ، آیفون و آیپد در آن به چشم می خورد.

پتنت تازه اپل از آیفون، آیپد و مک بوک تیتانیومی خبر می دهد

اپل در حال حاضر اپل واچ با بدنه تیتانیومی را روانه بازار گجت های هوشمند کرد و در گذشته نیز یک لپ تاپ تیتانیومی با نام پاوربوک G4 را در اختیار کاربران قرار داده بود. این محصول که بین سال های 2001 تا 2003 در بازار به فروش می رسید، در نهایت جایگزین مدل آلومینومی شد. به طور کلی، ظاهر تیتانیوم برخلاف آلومینیوم بسیار ساده و کسل نماینده است و مجذوب نمایندهیتی برای کاربر ندارد. به همین علت اپل روش های مختلفی را برای ارائه ظاهری مجذوب نماینده تر به محصولات مذکور مورد آنالیز قرار داده است.

باید خاطر نشان کنیم که در ژانویه 2021، اپل پتنتی را با عنوان روشی برای نیمه براق کردن سطح و ظاهر تیتانیوم به ثبت رساند. ظاهراً این شرکت برای رسیدن به این مهم از ترکیب دو فرآیند شیمیایی استفاده کرد. تیتانیوم از آلومینیوم سنگین تر است، اما مقاومت آن به حدی زیاد است که می توانید از یک قطعه بسیار نازک برای دستیابی به استحکام و سختی مشابه آلومینیوم استفاده کنید. در نتیجه، پوشش نازک تیتانیومی از همتای آلومینیومی خود سبک تر خواهد بود.

پیش تر شایعاتی مطرح شد که اپل روی ساخت آیفون با بدنه تیتانیومی کار می نماید. اگرچه این مقوله در خصوص مدل های سری آیفون 13 صدق نمی نماید، اما این احتمال وجود دارد که نسل های بعدی گوشی های آیفون از جنس تیتانیوم باشد و پتنت منتشر شده اپل نیز به این شایعات دامن می زند. این پتنت بعلاوه روینمودهای مختلفی که اپل برای ایجاد یک ظاهر مجذوب نماینده روی تیتانیوم اعمال نموده را شرح می دهد.

هر از گاهی خبرهای مختلفی در خصوص پتنت های ثبت شده اپل در رسانه های خبری منتشر می گردد که بد نیست به بعضی از آن ها اشاره ای داشته باشیم. پتنت تازه کوپرتینویی ها از یک کیبورد خبر می دهد که با توجه به مکانیزمی دارد می تواند آیپد را به مک تبدیل کند. این صفحه کلید ظاهراً چیزی فراتر از یک کیبورد معمولی است و اگر ایده آن به واقعیت تبدیل گردد، محصول جالبی را رقم خواهد زد. اختراع ثبت شده تازه اپل، یک سیستم پایه را با یک صفحه کلید الکترومکانیکی و یک رابط آویزان توصیف می نماید که می تواند به آیپد در حالت های مختلف از جمله حالت لپ تاپی متصل گردد.

پتنت دیگر اپل در خصوص کنترلرهای تازه این شرکت است. ایده های مفهومی مورد آنالیز به وسیله تیم مهندسی اپل نشان می دهد که این کنترلرها شباهت بسیاری با کنترلر Nintendo Switch دارد که بدین ترتیب دو کنترلر به دو طرف بدنه دیوایس متصل می شوند تا برترین تجربه گیمینگ را در اختیار کاربران قرار دهند. این کنترلرها به نظر می رسد که هم با آیفون و هم با آیپد در حالات مختلفی افقی و عمودی کار می نمایند. در بین تصاویر این پتنت، کنترلر دیگری دیده می گردد که به صورت اختصاصی برای گوشی های آیفون طراحی شده است.

در نهایت باید به پتنت مک بوک شیشه ای یا سرامیکی با کنترل های لمسی اپل اشاره کنیم. این پتنت حفره های نامرئی در بدنه اش دارد که به وسیله آن آیکون های نوتیفیکیشن می توانند با دکمه های تعاملی نمایش داده گردد. باید خاطر نشان کنیم که در این پتنت برای ترکیب حفره های کوچک به جای استفاده از دکمه های فیزیکی از استراتژی خاصی بهره برده شده است. در واقع ایده این پتنت اپل را این طور می توان اعلام کرد که زمانی که عناصر نمایشگر یا دکمه ها روشن نیستند آن ها به شکل نامرئی درمی آیند و قابل تماشا نیستند.

پتنت های ثبت شده لزوماً به این معنی نیستند که ما شاهد معرفی این محصولات در آینده خواهیم بود، بنابراین باید صبر کرد و دید که از بین این طیف گسترده از اختراعات کدام یک به واقعیت تبدیل می شوند.

منبع: 9to5mac

منبع: دیجیکالا مگ

به "پتنت تازه اپل از آیفون، آیپد و مک بوک تیتانیومی خبر می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پتنت تازه اپل از آیفون، آیپد و مک بوک تیتانیومی خبر می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید