اپل زنگ خطر را برای سامسونگ به صدا درآورد

به گزارش وبلاگ حسابی، زومیت نوشت: ترندفورس می گوید آیفون در فصل چهارم امسال میلادی 24.6 درصد از بازار را دراختیار می گیرد تا اپل جایگاه سامسونگ را به عنوان بهترین برند صنعت موبایل تصاحب کند.

اپل زنگ خطر را برای سامسونگ به صدا درآورد

مؤسسه تحقیقاتی ترندفورس که روی بازار موبایل نظارت می نماید، در گزارشی اختصاصی می گوید حجم فراوری گوشی هوشمند در فصل سوم امسال میلادی افت نموده است. در بازه بین جولای تا سپتامبر 2022 (اواسط تیر تا اواسط مهر 1401) 289 میلیون گوشی هوشمند فراوری شد که حاکی از افت فصلی 0.9 درصدی و افت سالانه 11 درصدی است.

ترندفورس ادعا می نماید تقاضا برای گوشی های هوشمند در فصل سوم امسال به شدت ضعیف بوده است. در فصل سوم، بسیاری از شرکت ها به جای عرضه گوشی نو افزایش موجودی دستگاه ها را در اولویت قرار دادند. افزایش مسائل مالی در سراسر جهان باعث شد افراد زیادی به خرید گوشی علاقه نشان ندهند.

بهترین برندهای بازار موبایل از نگاه ترندفورس

براساس نوشته GSMArena، سامسونگ توانسته است با فراوری 64.2 میلیون گوشی هوشمند در فصل سوم 2022 و دراختیار گرفتن 22.2 درصد از سهم بازار، جایگاه نخست خود را حفظ کند. تعداد گوشی های فراوریشده سامسونگ 3.9 درصد بیشتر از فصل دوم بود. ظاهراً سامسونگ میخواهد برای فروش گوشی های فعلی اش حجم فراوری را در فصل چهارم کاهش دهد.

اپل با فراوری 50.8 میلیون گوشی هوشمند در فصل سوم 2022 پیروز شد 17.6 درصد از سهم بازار را دراختیار بگیرد و رتبه دوم را به خود اختصاص دهد. به گفته ترندفورس، این نخستین باری است که اپل در یک فصل تا این حد گوشی فراوری می نماید.

ترندفورس پیش بینی می نماید اپل در فصل چهارم 24.6 درصد از سهم بازار را به خود اختصاص دهد و پس از مدت ها جای سامسونگ را در صدر جدول بگیرد. سامسونگ احتمالاً در این بازه زمانی 20.2 درصد از سهم بازار را دراختیار خواهد داشت. براساس پیش بینی ترندفورس، در فصل چهارم امسال میلادی، یک مورد از هر چهار گوشی فراوریشده متعلق به اپل خواهد بود.

در فصل سوم امسال میلادی شیائومی و اوپو و ویوو به ترتیب در جایگاه سوم تا پنجم بهترین برندهای بازار موبایل جای گرفتند. ترندفورس می گوید شرکت های چینی در تلاشند محصولات بعدی خودشان را با فناوری های آمریکایی کمتری فراوری نمایند. برای نمونه ویوو اکنون پردازنده سیگنال تصویر (ISP) اختصاصی دارد، شیائومی تراشه ای اختصاصی برای شارژ استفاده می نماید و اوپو گوشی هایش را به تراشه عصبی اختصاصی مجهز نموده است.

اپل با تمام توان در حال فراوری آیفون است تا تقاضای شدید دوران تعطیلات را پاسخ دهد. ترندفورس می گوید احتمالاً در فصل چهارم مجموع فراوری گوشی های هوشمند با رشد فصلی 9.3 درصدی به 316 میلیون دستگاه برسد. البته با وجود فراوری 316 میلیون دستگاه، همچنان تعداد گوشی های فراوریشده در فصل چهارم 2022 کمتر از بازه زمانی مشابه سال 2021 خواهد بود.

5858

منبع: خبرآنلاین

به "اپل زنگ خطر را برای سامسونگ به صدا درآورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل زنگ خطر را برای سامسونگ به صدا درآورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید