207 زنان؛ محصول تازه ایران خودرو

به گزارش وبلاگ حسابی، به تازگی شرکت آپکو که زیرمجموعه ایران خودرو برای بخش تیونینگ و سفارشی سازی محصولات این گروه صنعتی به شمار می آید، نسخه ای نو از 207 را با عنوان پژو 207 بانوان به معرض نمایش گذاشته است.

207 زنان؛ محصول تازه ایران خودرو

پژو 207 بانوان درواقع نسخه ای خاص از پژو 207 مولتی کالر است که به وسیله آپکو سفارشی سازی شده و در بخش ظاهری و تریم داخل و بعلاوه امکانات، دستخوش تغییراتی شده است. این خودرو هم اکنون به صورت سمپل بوده اما محتمل است مشتریان در آینده ای نه چندان دور، امکان سفارش گذاری این نسخه را داشته باشند.

پژو 207 مولتی کالر، نسخه ای خاص از 207 بود که ایران خودرویی ها اصطلاحا برای ایجاد به روز رسانی ظاهری از نظر بدنه دو رنگ، روی 207 انجام دادند. این خودرو در همان ابتدای عرضه به بازار، علیرغم آنکه به پیشرانه TU5 پلاس و جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک AT مجهز بود، به علت بی سلیقگی در بکار گیری رنگ قرمز در بدنه خودرو، خیلی زود به حاشیه بازار رفت و اصلا آنطور که انتظار میرفت، مورد استقبال مشتریان قرار نگرفت. این قضیه تا امروز نیز ادامه دارد و پژو 207i MC با نسخه سقف شیشه ای اتومات مجهز به پیشرانه TU5 پلاس و جعبه دنده 6 سرعته AT، حدود 150 الی 200 میلیون تومان اختلاف قیمت در بازار دارد که صرفا بخاطر نوع رنگ آمیزی بدنه آن است.

پژو 207 بانوان بر اساس پژو 207 مولتی کالر شکل گرفته است با این تفاوت که آپکو این بار ستون های A و B و بخشی از ستون C را نیز به رنگ قرمز درآورده است و به نظر می رسد این اقدام در ظاهر خودرو نسبت به نسخه استاندارد مولتی کالر، تاثیر بهتری داشته است. اما کار به همینجا ختم نمی گردد. آپکویی ها برای اینکه نشان دهند این خودرو ویژه بانوان است، لوگوی شیر نصب شده روی سپر جلو و صندوق عقب را به نگین های سواروسکی مزین نموده اند. اقدامی که الحق جذبه شیر را از آن گرفته است و گویی شیر نگون بخت، به اپیلاسیون رفته و سپس… ! …بگذریم.

به داخل اتاق خودرو سر می زنیم. در این بخش نیز برای دستگیره بازکن درب ها از داخل، قاب دریچه های تهویه، قاب اطراف مانیتور، قاب دسته دنده و نوار دور توییتر درب های جلو از نگین های سواروسکی استفاده شده و روکش صندلی ها نیز از نوع چرمی و به صورت دو رنگ (صورتی - مشکی) در نظر گرفته شده است.

موارد فوق یعنی بکارگیری نگین های سواروسکی در داخل کابین باید دید تا چه مقدار مورد پسند بانوان قرار می گیرد؟!

اما در بحث امکانات، پژو 207 بانوان تغییرات کاملا مثبت و درخور توجهی داشته است. این خودرو به دوربین 360 درجه و رادار نقطه کور تجهیز شده و بعلاوه کلید SOS نیز برای آن لحاظ شده است که در صورت بروز هرگونه حادثه و مسئله ای، راننده و هریک از سرنشینان با فشردن این کلید مستقیما به مرکز پیغام شرکت ایران خودرو متصل می شوند و از این طریق می توانند درخواست یاری کنند.

مشخصات فنی این خودرو

همانطور که ذکر شد پژو 207 بانوان بر اساس پژو 207 مولتی کالر شکل گرفته است و این یعنی 207 بانوان به پیشرانه TU5 پلاس با حداکثر قدرت 113 اسب بخار و بیشینه گشتاور 144 نیوتن متر به همراه جعبه دنده اتومات 6 سرعته مجهز است. پیشرانه TU5 پلاس دارای فناوری پمپ روغن متغیر، سامانه زمان بندی متغییر سوپاپ های ورودی، ساختار پاشش سوخت نو و… است. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو حدود 7.41 لیتر به ازای هر صد کیلومتر اعلام شده و از سویی شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت این خودرو، 12.6 ثانیه ثبت شده است.

منبع: است بخار

منبع: فرارو

به "207 زنان؛ محصول تازه ایران خودرو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "207 زنان؛ محصول تازه ایران خودرو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید