فهرست خودروهای سواری دست دوم مجاز برای واردات اعلام شد

به گزارش وبلاگ حسابی، فهرست خودروهای سواری دست دوم که امکان واردات به کشور را دارند، نهایی و اعلام شد. واردات خودروهای دست دوم با توجه به شرایط حاکم بر بازار خودرو در دستور­ کار سیاست گذار نهاده شد. آیین نامه اجرایی واردات محصولات کارکرده برندهای جهانی خودروساز از طرف صمت به هیات دولت ارسال شد و قرار است به زودی تصویب و منتشر گردد.

فهرست خودروهای سواری دست دوم مجاز برای واردات اعلام شد

بیت ران - 22 برند خودرویی دنیا این امکان را دارند تا محصولات دست دوم خود را به بازار ایران ارسال نمایند. آن طور که بیان شد، 12 برند اروپایی، هفت برند ژاپنی و سه برند کره ای توانسته اند مجوز ورود محصولات کاکرده خود به ایران را دریافت نمایند. نکته قابل توجه حضور برندهای لوکس در فهرست خودروهای دست دوم است که امکان ورود به بازار را پیدا کردند.

فهرست خودروهای سواری دست دوم مجاز برای واردات

در فهرست خودروهای سواری دست دوم که مانعی برای واردات به ایران را ندارند، نام برندهایی مانند مرسدس بنز، ب ام و، اشکودا، آئودی و فولکس واگن به چشم می خورد.

علاوه بر این خودروها، محصولات فیات، مینی، اُپل، ولوو، مازراتی، رنو و پژو برندهای اروپایی هستند که واردنمایندگان می توانند محصولات تولیدی آنها را به بازار وارد نمایند.

هفت برند ژاپنی نیز برندهای اروپایی را برای حضور در بازار ایران همراهی خواهند کرد. تویوتا، نیسان، سوزوکی، هوندا، لکسوس، میتسوبیشی و مزدا خودروسازان ژاپنی هستند که چندی بعد می توان محصولات دست دوم آنها را در بازار مشاهده کرد.

سه خودروساز کره ای نیز مجوز واردات دست دوم را از سیاست گذار اخذ کردند. محصولات دست دوم کیا، هیوندایی و سانگ یانگ در منوی واردات خودروهای سواری کارکرده حضور دارند. نکته قابل توجه دیگر این است که برندهای چینی جایی در میان فهرست خودروهای سواری دست دوم برای واردات ندارند.

چنانچه واردات خودروهای دست دوم با توجه به برندهای نام برده نهایی گردد، بعد از چند سال شاهد تنوع خوبی در بازار خودرو خواهیم بود.

بازاری که طی پنج سال گذشته به علت بازگشت تحریم ها، خروج شرکای بین المللی خودروسازان و ممنوعیت واردات روزهای سختی را برای دو طرف عرضه و تقاضا در بازار رقم زد.

مصرف نمایندگان مجبور بودند از دامنه محدود موجود نسبت به انتخاب خودروی مورد نظر خود اقدام نمایند. شرکت های خودروساز نیز برای ایجاد تنوع در سبد محصولاتی خود به علت خروج شرکای بین المللی با چالش های فراوانی روبرو بودند.

کانسپت CLA با تکنولوژی Vision EQXX و پیمایش 750 کیلومتری معرفی گردید

کراس اوور KMC X5 کرمان موتور با این مشخصات به بازار می آید

سئات با دنیای خودروسازی خداحافظی کرد / باخت Seat به Cupra!

راهنمای جامع تیپ های سایپا اطلس / آنالیز تفاوت ها و امکانات چهار تیپ اطلس

منبع: بیت ران

به "فهرست خودروهای سواری دست دوم مجاز برای واردات اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فهرست خودروهای سواری دست دوم مجاز برای واردات اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید