توسعه روابط دوجانبه، محور گفتگوهای وزیران خارجه ایران و مصر

به گزارش وبلاگ حسابی، احمد ابو زید، سخنگوی وزارت خارجه مصر با انتشار پستی در شبکه اجتماعیایکس نوشت، سامح شکری، وزیر خارجه این کشور روز چهارشنبه با حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران در محل نمایندگی دائمی مصر در سازمان ملل ملاقات کرد.

توسعه روابط دوجانبه، محور گفتگوهای وزیران خارجه ایران و مصر

ابوزید بعلاوه در بیانیه ای مطبوعاتی گفت: در این ملاقات تعدادی از مسائل منطقه مورد بحث و آنالیز نهاده شد و هر دو طرف بر تمایل خود برای مشارکت در تحقق ثبات و افزایش امنیت در منطقه خود تاکید نمودند.

بر اساس بیانیه وزارت امور خارجه مصر، وزیر خارجه ایران بر تمایل کشورش به توسعه روابط با مصر و بازگرداندن آن به روند طبیعی خود که با میراث تاریخی و فرهنگی دو کشور منطبق است، تاکید نمود. وی گفت: این ملاقات یک ملاقات مهم در مسیر عادی سازی روابط است.

وزیر امور خارجه مصر نیز به نوبه خود گفت: بحران های درهم تنیده و پیچیده منطقه بر شرایط ثبات و اوضاع معیشتی همه مردم بدون استثنا سایه سنگینی انداخته است که این امر مستلزم همکاری همه کشورهای منطقه به منظور حمایت از ثبات، تحقق صلح و از بین بردن کانون های تنش است.

وزرای خارجه دو کشور درباره روابط دوجانبه میان دو کشور و معین ضوابط حاکم بر آن که به توسعه روابط در راستای تحقق منافع دو ملت و بر اساس اصول احترام متقابل، حسن همجواری، همکاری و عدم مداخله در امور داخلی کشورها منجر می گردد رایزنی کردند.

منبع: گردشبان

به "توسعه روابط دوجانبه، محور گفتگوهای وزیران خارجه ایران و مصر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه روابط دوجانبه، محور گفتگوهای وزیران خارجه ایران و مصر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید