چرا می توانید از پنیر، شکلات و پاستا لذت ببرید و هم چنان وزن کم کنید

به گزارش وبلاگ حسابی، از شکلات گرفته تا کربوهیدرات ها کارشناسان معتقدند که اجازه دادن به خود برای لذت بردن از آن البته به صورت گاه به گاه بسیار سالم تر از انکار تمایل و علاقه خود است.

چرا می توانید از پنیر، شکلات و پاستا لذت ببرید و هم چنان وزن کم کنید

به گزارش وبلاگ حسابی به نقل از دیلی تلگراف، در حالی که چاقی بدون شک یک مشکل است فرهنگ انکار کمکی نمی نماید. تحقیقات نشان می دهد که تقریبا 80 درصد از افرادی که مقدار قابل توجهی وزن کم می نمایند وزن خود را حفظ نمی نمایند و طبق مطالعات به طور میانگین افرادی که رژیم می گیرند بیش از نیمی از وزنی را که از دست داده اند ظرف مدت دو سال دوباره به دست می آورند.

وقتی چیز هایی را که دوست داریم محدود می کنیم در دراز مدت اتفاقاتی رخ می دهند که به قدرت اراده مربوط نمی شوند. متابولیسم شما کُند می گردد و گرسنگی افزایش می یابد. به جای محدودیت کلید راهکار ایجاد عادات غذایی سالم متعادل و پایدار است.

خوردن کمی از آن چه دوست داریم از بروز چرخه های منفی جلوگیری می نماید قند خون را ثابت نگه می دارد و سلامت روان را ارتقا می دهد.

در ادامه به مواد غذایی ای اشاره می کنیم تا بتوانید بدون احساس گناه آن را بخورید:

شکلات

قبل از خوردن یک خوراکی شکلاتی چیزی بخورید که در ابتدا انرژی و مواد مغذی به شما بدهد. در حالی که شکلات جامد کم کاکائو می تواند سرشار از قند و چربی باشد شکلات تلخ که حاوی بیش از 70 درصد مواد جامد کاکائو است منبع پلی فنول می باشد. پلی فنول ها مواد شیمیایی زیست فعالی هستند که می توانند مزایای تغذیه ای واقعی داشته باشند. هم چنین، پلی فنول ها لذتبخش هستند و زمانی که در مقادیر کم خورده شوند برای بدن فایده دارند.

سیب زمینی

سیب زمینی علیرغم آن که در دسته سبزیجات می گنجد، اما در بشقاب غذای سالم توصیه شده به وسیله هاروارد به حساب نمی آید، زیرا حاوی مقدار زیادی کربوهیدرات است که بدن به سرعت هضم می نماید و باعث افزایش قند خون می گردد. سیب زمینی یک ماده غذایی نشاسته ای است که مانند نان، برنج و ماکارونی که بر سطح گلوکز خون ما تاثیر می گذارد.

سیب زمینی منبع پتاسیم و تیامین است و هم چنین ویتامین ث و فیبر را به همراه دارد و می تواند بخشی از یک رژیم غذایی سالم باشد. تنها از افزودن مقادیر زیاد چربی یا روغن به آن حین آشپزی خودداری کنید و پوست آن را برای دریافت فیبر اضافی بخورید.

پاستا

ایتالیایی ها به طور سنتی پاستا را به عنوان بخشی از غذای اولیه می خورند. به عبارت دیگر، آنان بخش کوچکی از پاستا را معمولا به همراه سبزیجات، گوشت یا ماهی می خورند. این در حالیست که برای مثال در بریتانیا به روشی کاملا نامتعادل پاستا خورده می گردد: وعده های بزرگ پاستا با حداقل سبزیجات و پروتئین. پس هنگام خوردن پاستا به تعادل کلی آن چه می خورید فکر کنید.

پنیر

در حال حاضر یافته های علمی زیادی در خصوص آن وجود ندارد، اما پنیر یکی از قدیمی ترین مواد غذایی تخمیر شده است که می دانیم برای سلامت روده مفید می باشد. با این وجود، پنیر منبعی از چربی اشباع شده نیز می باشد.

اگرچه پنیر حاوی چربی اشباع شده و نمک نسبتا بالایی می باشد، اما شواهدی وجود دارد که نشان می دهند پنیر پر چرب کلسترول را آن گونه که انتظار می رود افزایش نمی دهد. این موضوع ممکن است به دلیل محتوای سرشار از مواد مغذی درون پنیر باشد، اما خوردن پنیر به مقدار زیاد ایده خوبی نیست. برای متعادل کردن مصرف پنیر آن را همراه با میوه، سبزیجات و یا غذا مصرف کنید.

گوشت قرمز

بین گوشت قرمز و سرطان روده بزرگ ارتباط وجود دارد، اما گوشت قرمز منبعی از مواد مغذی مهم مانند آهن، روی و ویتامین هیا گروه ب است. بنابراین، در حالی که بسیاری از ما می توانیم مصرف گوشت قرمز را کاهش دهیم لازم نیست به طور کامل مصرف آن را قطع کنیم. بین گوشت قرمز و گوشت های فرآوری شده باید تمایز قائل شد. در خصوص گوشت قرمز بسیاری از زنان که دچار کمبود آهن هستند می توانند از آن بهره ببرند. بدیهی است که می توانید آهن مورد احتیاج بدن تان را از منابع گیاهی دریافت کنید، اما واقعیت آن است که جذب آن بسیار دشوارتر است.

قهوه

کافئین یکی از رایج ترین مواد روانگردان مورد استفاده در دنیا است و دلیل نخوابیدن بسیاری از افراد محسوب می گردد با این وجود، در مقادیر کم می تواند تنوع میکروبیوم روده را به دلیل فیبر محلول و خواص پری بیوتیکی که دارد افزایش دهد امری که باعث بهبود خلق و خو خواهد شد. نتیجه مطالعه ای در دانشگاه باث در انگلستان نشان می دهد

نوشیدن قهوه با معده خالی به عنوان راهی برای بیدار و هوشیار شدن ممکن است منجر به افزایش سطح قند خون پس از صبحانه و کاهش انرژی بیش تر در اواخر روز گردد. پس قهوه را با صبحانه بنوشید. نوشیدن بیش از حد قهوه (بیش از 600 میلی گرم در روز که تقریبا معادل شش فنجان است) می تواند منجر به بروز اضطراب و افزایش طپش قلب گردد. برای خواب بهتر نوشیدن قهوه در وقت ناهار را متوقف کنید.

منبع: فرارو

به "چرا می توانید از پنیر، شکلات و پاستا لذت ببرید و هم چنان وزن کم کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا می توانید از پنیر، شکلات و پاستا لذت ببرید و هم چنان وزن کم کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید