وزیر آموزش و پرورش اقدامات عملی برای اجرای تحول در نظام آموزشی را دنبال کند

به گزارش وبلاگ حسابی، تهران (پانا) - عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس گفت توقع مجلس از وزیر آموزش و پرورش این است که اقدامات عملی برای تحقق و اجرای تحول در آموزش و پرورش را به عنوان یک حرکت پرشتاب دنبال کند.

وزیر آموزش و پرورش اقدامات عملی برای اجرای تحول در نظام آموزشی را دنبال کند

آناهیتا یاوری - سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نقشه راه و چهارچوب حرکت معلمان، اصلی مهم و مبنای عمل همه برنامه های آموزش و پرورش است. براساس فصل هشتم این سند، سیاستگذاری کلان و نظارت راهبردی بر اجرای سند برعهده شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب سیاست های اجرایی بر عهده شورای عالی آموزش و پرورش و اجرای سند نیز بر عهده وزارت آموزش و پرورش با همکاری سایر دستگاه ها و نهادهای ذیربط است.

سند تحول بنیادین با هدف ایجاد تحول در همه ساحت ها و ارکان نظام آموزش و پرورش مبتنی بر فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی در سال 1390 به تصویب رسید.

عباس مقتدایی در گفت وگو با پانا در مورد اجرای سند تحول بنیادین و برنامه های وزیر آموزش و پرورش در این باره، اظهار کرد باید عزم قابل توجهی برای تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش وجود داشته باشد و برنامه ها و اقداماتی که باید صورت بگیرد، در نتیجه نبود عزم قابل توجه، محقق نشده است. این در حالی است که براساس فصل پنجم سند تحول بنیادین باید نوع آموزش و تربیت به گونه ای باشد که ما در تراز اهداف انقلاب اسلامی دانش آموزان را به گونه ای تربیت کنیم که بتوانند مختصات و ویژگی های خاصی که مدنظر نظام اسلامی است را داشته باشند.

این عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس اضافه کرد: این موضوع و تحقق آن نیازمند عزمی جدی و کلان در سطوح مختلف تصمیم گیری و اجراست که بخش عمده ای از آن بر عهده شورای عالی آموزش و پرورش و وزارت آموزش و پرورش و نهادهای برنامه ریز و تصمیم گیرنده کشور است که باید در پیشانی اقدامات و تحرک آفرینی، وزارت آموزش و پرورش نقش آفرینی کند.

وی بیان نمود: وزیر تازه آموزش و پرورش باید به صورت جهشی در تعاملی گسترده، وسیع و کارآمد با کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس موانع پیش رو را مرتفع کند و هرروز بیش از پیش به تحقق سند تحول بنیادین اهتمام بیشتری ورزد.

مقتدایی در خاتمه خاطر نشان کرد: وزیر آموزش و پرورش در برنامه کاری خود که هنگام اخذ رأی اعتماد به مجلس ارائه کرد، بر این موضوع تأکید نموده بود که تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را به عنوان یک مبنای فعالیت خود قرار می دهد که اکنون زمان عمل به وعده ای است که داده است. توقع ما از وزیر آموزش و پرورش این است که اقدامات عملی برای تحقق و اجرای تحول در آموزش و پرورش را به عنوان یک حرکت پرشتاب دنبال کند.

منبع: خبرگزاری پانا

به "وزیر آموزش و پرورش اقدامات عملی برای اجرای تحول در نظام آموزشی را دنبال کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر آموزش و پرورش اقدامات عملی برای اجرای تحول در نظام آموزشی را دنبال کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید