نخستین گام توسعه صنعت گردشگری جیبوتی در لندن برداشته شد

به گزارش وبلاگ حسابی، مردم کشور کوچک جیبوتی به عنوان یکی از کم بازدیدترین ملل دنیا تلقی می شوند؛ ولی جیبوتی با شرکت در رخداد بازار گردشگری دنیای در لندن میخواهد به این روند خاتمه دهد.

نخستین گام توسعه صنعت گردشگری جیبوتی در لندن برداشته شد

جیبوتی سال پیش چهلمین سالگرد استقلال خود از فرانسه را در حالی جشن گرفت که گام های بزرگی در راستای رشد صنعت توریستی خود برداشته بود. جیبوتی که به وسیله سه کشور اریتره، اتیوپی و سومالی احاطه شده است، تخمین زده می گردد که میزبان سالانه حدود 73000 توریست باشد. این در حالی است که اقلیم، طبیعت و تاریخ این کشور کوچک پتانسیل جذب توریستان بسیار بیشتری را دارد.

شاید یکی از مهمترین دلایلی که باعث تضعیف صنعت توریستی در این کشور می گردد، حاشیه های سیاسی همانند حضور چندین پایگاه نظامی خارجی در این کشور باشد. حتی وزیر امور خارجه بریتانیا در بیانیه ای آشکار به توریستان توصیه نموده است که از ورود به داخل مرزهای جیبوتی اکیدا خودداری نمایند.

شنا با وال کوسه ها یکی از مهیج ترین جاذبه هایی است که می توان در جیبوتی آن را تجربه کرد. غواصی، ماهی گیری، پیاده روی و تماشای پرندگان کم نظیر جیبوتی از دیگر جاذبه های این سرزمین برای توریستان است. جیبوتی با انبوهی از منظره ها زمین شناختی همانند کوه ها، آتشفشان ها، دریاچه های نمک و بیابان های منحصربه فرد، برای هواداران چشم اندازهای طبیعی نیز خالی از جذابیت نخواهد بود.

در حال حاضر، خطوط هوایی بین المللی که در جیبوتی فعالیت می نمایند شامل Air France، Turkish Airlines و Kenya Airways هستند. مرکز جیبوتی که همان نام کشور مادرش جیبوتی را با خود یدک می کشد، هتل های متعددی همانند هتل های زنجیره ای شرایتون و کمپینسکی را در خود جای داده است.

یکی از سخنگوهای دفتر ملی توریستی جیبوتی در مصاحبه با یک خبرنگار می گوید: رویداد بازار توریستی جهانی یکی از مهمترین اتفاقات پیشرو در صنعت توریستی محسوب می گردد و ما به عنوان نماینده کشور جیبوتی، از حضور در این رویداد برای نخستین بار در سال 2018 بسیار مسرور هستیم و آن را یک فرصت عالی برای ارتقای سطح توریستی کشور جیبوتی می دانیم.

در جهان جیبوتی همیشه به عنوان کشوری شناخته شده است که چندین فرهنگ (ازجمله آفریقایی، عربی و فرانسوی) و امپراطوری را در خود جای می دهد. شاید این کشور از دیدگاه مساحت یک کشور کوچک محسوب گردد، ولی چیزهایی بزرگی برای ارائه به توریستان دارد.

منبع: همگردی

به "نخستین گام توسعه صنعت گردشگری جیبوتی در لندن برداشته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین گام توسعه صنعت گردشگری جیبوتی در لندن برداشته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید