نامزدهای جایزه هوگو 2023 معرفی شدند

به گزارش وبلاگ حسابی به نقل از کرکاس ریویو، بر اساس این لیست، جان اسکالزی برای انجمن حافظان کایجو یکی از نامزدهای دریافت جایزه هوگو در بخش برترین رمان است. این ششمین بار است که این نویسنده در لیست نهایی جایزه هوگو قرار می گیرد. او در سال 2013 برای سرخپوشان برنده این جایزه شد.

نامزدهای جایزه هوگو 2023 معرفی شدند

مری روبینت کوال، یکی دیگر از برندگان پیشین جایزه هوگو، برای مرد یدکی در لیست نهایی این جوایز حضور دارد. بعلاوه تامسین مویر برای نونای نهم، سیلویا مورنو-گارسیا برای دختر دکتر موریو، تراویس بالدری برای افسانه ها و لاته ها و تی کینگ فیشر برای رنج و استخوان در لیست نهایی جایزه هوگو در بخش رمان قرار گرفته اند.

کینگ فیشر بعلاوه برای چه چیزی مرده ها را تکان می دهد؟ در بخش برترین رمان کوتاه (نوولا) نامزد دریافت جایزه هوگو شده است. سی.ال. پولک برای اگرچه آخرش را می دانستم، انگای وو برای به سوی سرزمین رودخانه ها، الکس ای. هارو برای آینه رفو شده، آدریان چایکوفسکی برای اوگرس و شنان مک گوایر برای آنجا که دختران غرق شده می روند دیگر نویسندگانی هستند که نامشان در لیست نامزدهای دریافت جایزه هوگو در بخش رمان کوتاه قرار گرفته است.

بعلاوه نندی اوکورافور برای آکاتا وومن، تریسی دیون برای رد خون، چارلی جین اندرس برای رویاهایی بزرگ تر از شکستن قلب، نائومی نوویک برای مستعمره های طلایی، ریچل هارتمن برای در هشیاری ابلیس و کاترین ام. والنت برای نفوذ ناشناخته و جنگل ظاهر شده نامزدهای دریافت جایزه لودستار شدند که به کتابی برای نوجوانان اهدا می گردد.

برندگان نهایی جوایز هوگو 21 اکتبر 2023 در مجمع دنیای علمی تخیلی، واقع در چنگدو چین معرفی خواهند شد.

جایزه هوگو از قدیمی ترین و مهمترین جوایز کتاب های علمی تخیلی و فانتزی است که به یاد هوگو گرنسبک، نویسنده مطرح این ژانر و بنیان گذار اولین نشریه علمی تخیلی دنیا، نام گذاری شده است. این جایزه از سال 1955 هر سال از سوی مجمع دنیای علمی تخیلی وورلدکان برگزار می گردد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "نامزدهای جایزه هوگو 2023 معرفی شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نامزدهای جایزه هوگو 2023 معرفی شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید