مسئله صنعت چاپ اجرای قانون است نه نبود قانون

به گزارش وبلاگ حسابی، به گزارش خبرنگار خبرنگاران، گردهمایی تخصصی کارشناسان مسئول چاپ سراسر کشور یکشنبه (4 تیر) با حضور یاسر احمدوند، معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی اکبر ابراهیمی، مدیرکل دفتر چاپ و نشر و جمعی از کارشناسان مسئول چاپ کشور در مجموعه فرهنگی باغ زیبا برگزار گردید.

مسئله صنعت چاپ اجرای قانون است نه نبود قانون

در این نشست ابراهیمی با اشاره به حضور کارشناسان مسئول چاپ در این نشست، گفت: گردهمایی مشترکی با رؤسای اتحادیه ها و کارشناسان در مشهد داشتیم که دستاوردهای خوبی به همراه داشت؛ توانستیم بسیاری از دغدغه ها و مسائل همکاران خود را دریافت کنیم. معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، پیگیر این مسائل است.

وی اضافه کرد: یکی از موضوعات مطرح شده در این حوزه، دغدغه های آموزشی بود، به همین علت در جشنواره صنعت چاپ سال گذشته، تفاهم نامه همکاری آموزشی با هدف ساماندهی موضوع آموزش میان وزارت ارشاد و دانشگاه امیرکبیر برای تأسیس انستیتو چاپ امضا شد.

ابراهیمی با بیان اینکه کوشش داریم در بحث تربیت نیروی انسانی به عنوان متولی صنعت چاپ نقش آفرین باشیم، ادامه داد: یکی دیگر از موضوعاتی که طی یک سال گذشته پیگیری کردیم؛ بحث مالیات بود. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با وزارت دارایی مکاتبه ای در این حوزه داشت و حتی در مجلس هم پیگیری شد تا فعالان صنعت چاپ از معافیت ارزش اضافه کرده بهره مند شوند.

وی اضافه کرد: گردهمایی امروز با هدف هم افزایی، همکاری و همدلی میان همکاران استان های مختلف انجام می گردد تا سیاست ها و برنامه های دفتر چاپ در امسال تبیین گردد؛ علاوه براین همکاران دیدگاه ها و مسائل مرتبط با صنعت چاپ را مطرح نمایند تا به آن رسیدگی گردد.

در بخش دیگر این نشست، کارشناسان مسئول به طرح مسائل و دغدغه های خود پرداختند و به موضوعاتی چون مالیات، بیمه، صدور مجوزها، ورود ماشین آلات، اعطای تسهیلات و ... اشاره کردند.

یاسر احمدوند نیز در ادامه به تبیین سیاست های معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه چاپ پرداخت و با اشاره به حضور کارشناسان مسئول چاپ استان ها در این گردهمایی، گفت: دور هم جمع شده ایم تا به طرح مسائل و چالش های صنعت چاپ بپردازیم، در این میان بعضی از دغدغه هایی که گفته شد، مربوط به چند وزارتخانه و دستگاه مختلف می گردد که امیدوارم بتوانیم با پیگیری، آن ها را حل کنیم.

وی اضافه کرد: مسائلی مثل مالیات و بیمه و تسهیلات برای فعالان صنعت چاپ در اختیار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیست اما وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به جد، پیگیر مسائل و در تعامل با سایر وزرا در پی حل مسائل است.

احمدوند با اشاره به فعالیت شورای راهبردی و سیاستگذاری صنعت چاپ، بیان کرد: جمعی از پیشکسوتان و فعالان صنعت چاپ در این شوراها حضور دارند؛ بنابراین می توان از ظرفیت کارشناسان استانی نیز در این شوراها، استفاده گردد تا از نظرات کارشناسی آن ها در کارگروه های چهارگانه آن ها بهره مند شویم.

وی ادامه داد: مسئله این است که در بعضی موضوعات، قوانین روشنی داریم اما در اجرا مشکل داریم و امیدوارم بتوانیم در تعامل با صنف، اتحادیه ها و سازمان های مختف موانع را رفع کنیم.

به گزارش ایبنا، قرار است کارشناسان مسئول چاپ سراسر کشور، در سفری به قزوین از مجتمع چاپ و بسته بندی آسان پک بازدید نمایند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "مسئله صنعت چاپ اجرای قانون است نه نبود قانون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسئله صنعت چاپ اجرای قانون است نه نبود قانون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید