مزایای پیاده روی سریع برای تندرستی

به گزارش وبلاگ حسابی، بر اساس مطالعه ای تازه، پیاده روی کوتاه تند هر روزه بیشتر از پیاده روی های طولانی و تفریحی، خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهد.

مزایای پیاده روی سریع برای تندرستی

در کسانی که روزی هفت دقیقه با سرعت تندتر راه می روند، نسبت به کسانی که 14 دقیقه آرام تر قدم می زنند، این خطر بیشتر کم می گردد.

به گفته کارشناسان، دلیل این امر آن است که ورزش کردن اگر با شدت میانه نباشد، از بروز عارضه های قلبی عروقی جلوگیری نمی نماید.

این مطالعه داده های 88 هزار نفر را که به مدت یک هفته بر مچ دست غالب خود ردیاب اندازه فعالیت نصب نموده بودند، آنالیز کرد.

کارشناسان داده های اندازه فعالیت جسمانی آن ها را جمع آوری و مشخص کردند چه اندازه از فعالیت ها با شدت میانه یا زیاد صورت گرفته اند.

سپس تعداد حوادث قلبی عروقی شامل بیماری های عروق کرونر و سکته شرکت نمایندگان را به مدت میانه 6.8 سال رصد کردند.

تحلیل ها نشان داد وقتی شرکت نمایندگان در مجموع فعالیت جسمی بیشتری داشتند اما اندازه فعالیت میانه تا شدیدشان ثابت ماند، در شرایط سلامت قلبشان بهبود اندکی را شاهد بودند.

متخصصان می گویند ورزش هایی که سالیان سال مفید تلقی شدند شاید در پیشگیری از ابتلا به بیماری های قلبی بی فایده باشد.

وقتی اندازه فعالیتشان دو برابر شد اما اندازه فعالیت شدیدشان ثابت ماند، شرایط سلامت قلبشان نیز مانند قبل ماند.

اما وقتی اندازه فعالیت شدیدشان تا 20 درصد افزایش یافت، خطر ابتلا به بیماری های قلبی تا 23 درصد کاهش یافت.

به علاوه، وقتی اندازه فعالیت شدیدشان تا 40 درصد افزایش یافت، خطر ابتلا به بیماری های قلبی نیز تا 40 درصد کم شد.

این یافته ها که در مجله قلب اروپا (European Heart Journal) چاپ شد، نشان می دهد فعالیت هایی مثل شستن خودرو یا لباس که پیش تر ورزش حساب می شد، شاید در پیشگیری از ابتلا به بیماری های قلبی عروقی بی اثر باشد.

محققان گفتند در صورتی که اندازه فعالیت های جسمی میانه تا شدید 20 درصد کل فعالیت های جسمی را تشکیل دهد، نرخ ابتلا به بیماری های قلبی 14 درصد کمتر می گردد؛ حتی برای کسانی که منظم ورزش نمی نمایند.

این تفاوت معادل تفاوت پیاده روی تند هفت دقیقه ای و پیاده روی کند 14 دقیقه ای است.

پروفسور تام ییتس، نویسنده اول این مطالعه از دانشگاه لستر، در این باره گفت: آنالیز های ما موید این نکته است که افزایش کل اندازه فعالیت جسمی می تواند خطر ابتلا به سکته تا حمله قلبی را کاهش دهد؛ اما علاوه بر این، دریافتیم همان اندازه کل فعالیت جسمی اما با شدت بالاتر مزیت اضافی چشمگیری دارد.

یافته های ما موید توصیه ها به ایجاد تغییرات ساده رفتارهایی است که می گویند هرگونه تحرک موثر است و مردم را به افزایش مجموع فعالیت های جسمی خود ترغیب می نمایند و اینکه در صورت امکان، این کار را با فعالیت هایی با شدت میانه همراه نمایند.

آنان دریافتند دو بار پیاده روی تند به مدت یک ساعت و 15 دقیقه در هفته یا یک بار دویدن به همین مدت در هفته به دور کردن خطر مسائل قلبی یاری می نماید. افرادی که مدت بیشتری ورزش نموده اند اما خیلی ورزش هایی با شدت میانه تا زیاد انجام نداده اند، شرایط سلامت قلبشان چندان بهبود نیافته است.

این کار را می توان به سادگی با تبدیل پیاده روی تفریحی به قدم زدن تند انجام داد؛ اما انواع دیگری از روش ها هم وجود دارند که افراد را به پیدا کردن لذت بخش ترین و عملی ترین راه ترغیب و به آنان در این راه یاری می نمایند.

منبع: فوت و فن / independentpersian.com

به "مزایای پیاده روی سریع برای تندرستی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مزایای پیاده روی سریع برای تندرستی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید