مالیات خانه های خالی در 3 ماه فقط 1.5 میلیارد تومان

به گزارش وبلاگ حسابی، تسنیم نوشت: براساس داده های سازمان امور مالیاتی طی سه ماهه ابتدایی امسال در مجموع 137 هزار و 188 میلیون تومان مالیات وصول شده است.

مالیات خانه های خالی در 3 ماه فقط 1.5 میلیارد تومان

مالیات های مستقیم

با توجه به آمار های موجود مجموع مالیات های مستقیم وصولی در فصل بهار به 80 هزار و 626 میلیارد تومان رسیده است. مالیات های مستقیم به سه دسته مالیات اشخاص حقیقی، مالیات بر عایدی ها و مالیات بر ثروت تقسیم می گردد.

براین اساسا در بخش مالیات اشخاص حقوقی 45 هزار و 642 میلیارد تومان، مالیات بر عایدی 27 هزار و 193 میلیارد تومان و در بخش مالیات بر ثروت 7 هزار و 790 میلیارد تومان مالیات وصول شده است.

در این میان همچنان مالیات خانه های گران قیمت و خانه های خالی ارقام وصولی بسیار پایینی دارد. بر این اساس از خانه های خالی تنها یک میلیارد و 489 میلیون تومان و مالیات از خانه های گران قیمت تنها 5 میلیارد و 890 میلیون تومان را شامل می گردد.

جدول مالیات های مستقیم وصولی به توضیح زیر است:

مالیات برکالا ها و خدمات

در بخش مالیات مربوط به کالا ها و خدمات در مجموع 56 هزار و 562 میلیارد تومان مالیات وصول شده است که از این اندازه 39 هزار و 968 میلیارد تومان آن مربوط به مالیات ارزش افزوده بوده است.

نکته جالب در این اندازه وصول تنها 150 میلیارد تومان از عملکرد شرکت های صادرکننده مواد خام و نیم خام و وصولی صفر مالیات بر صادرات مواد خام ومحصولات معدنی و صنایع معدنی فلزی و غیر فلزی و محصولات نفتی، گازی و پتروشیمی است.

جدول مالیات بر کالا ها و خدمات به توضیح زیر است:

منبع: فرارو

به "مالیات خانه های خالی در 3 ماه فقط 1.5 میلیارد تومان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مالیات خانه های خالی در 3 ماه فقط 1.5 میلیارد تومان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید