لغو هزاران پرواز و طوفان سنگین زمستانی در شرق ایالات متحده

به گزارش وبلاگ حسابی، منابع خبری از طوفان سنگین زمستانی در شرق آمریکا و لغو هزاران پرواز و گرفتاری مردم خبر دادند.

لغو هزاران پرواز و طوفان سنگین زمستانی در شرق ایالات متحده

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ حسابی، طوفان قدرتمند زمستانی همراه با برف سنگین و بادهای شدید روز شنبه سواحل شرقی ایالات متحده را درنوردید و با اعلام هشدارهای هواشناسی شدید در منطقه ای حدود 70 میلیون نفری، هزاران پرواز لغو شدند و گرفتاری هایی برای مردم ایجاد شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه با وجود هشدارهای وزش کولاک، شهرهایی مانند نیویورک و بوستون صبح شنبه به وقت محلی طوفان سنگین را متحمل شدند و هشدار یخ زدگی تا جنوب فلوریدا اعلام شد و سرویس ملی هواشناسی هشدارهای مختلف تا حتی سقوط درختان را اعلام نمود.

اریک آدامز شهردار نیویورک روز آدینه در توییتی اعلام نمود که 30 سانتی متر برف پیش بینی شده است. وی از شهروندان نیویورک خواست در صورت امکان در خانه بمانند. بنابر اعلام مرکز ردیابی پروازی، حدود 3500 پرواز روز شنبه به مقصد داخل یا خارج از ایالات متحده لغو شد و 701 پرواز روز یکشنبه نیز تا به امروز لغو شده است. این در حالی است که شمار لغو پروازها در روز آدینه به بیش از 1450 رسید.

فرمانداران نیویورک و نیوجرسی نیز شرایط اضطراری اعلام نمودند، در حالی که شهردار بوستون شرایط اضطراری برفی اعلام نمود. کتی هوچول فرماندار نیویورک نیز از مردم خواسته از سفرهای غیرضروری خودداری نمایند.

طوفان قدرتمند، سرما و یخبندان در منطقه ها شمال شرقی آمریکا و میانی اقیانوس اطلس موجب اعلام شرایط اضطراری در چندین استان شده و گارد ملی آمریکا به حالت آماده باش درآمده است.

سه هفته پیش در پی فاجعه بی سابقه طغیان چندین گردباد در استان کنتاکی و وقوع طوفان در مرکز و جنوب آمریکا حداقل 80 نفر کشته و بیش از 100 تن زخمی شدند.

دانشمندان فدرال به تازگی اعلام نمودند که سال 2021 سال فاجعه بار و مرگبار دیگری به لحاظ بلایای طبیعی و آب و هوایی در ایالات متحده بود. اداره ملی اقیانوسی و جوی گزارش داد که 20 فاجعه جداگانه اتفاق افتاده که هر یک حداقل یک میلیارد دلار خسارت وارد نموده است.

طبق این گزارش، در مجموع هزینه بلایای ایالات متحده در سال 2021 از 145 میلیارد دلار فراتر رفت که جایگاه سوم به لحاظ پرهزینه ترین را ثبت کرد. سال 2021 بعلاوه سال مرگباری برای آمریکا بود: حداقل 688 آمریکایی در بلایای طبیعی جان باختند. این بیشترین تلفات ناشی از بلایا برای ایالات متحده از سال 2011 تا به امروز و بیش از دو برابر 262 مورد سال گذشته بوده است.

.

منبع: خبرگزاری فارس

به "لغو هزاران پرواز و طوفان سنگین زمستانی در شرق ایالات متحده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لغو هزاران پرواز و طوفان سنگین زمستانی در شرق ایالات متحده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید