لباس فرم اداری یک لباس رسمی و شیک برای محیط کار

به گزارش وبلاگ حسابی، مانتو فرم اداری به عنوان یک مانتو رسمی، شیک، زیبا و مجذوب نماینده شناخته شده است. در شرکت های خصوصی، ادارات، سازمان ها، نهادها و ارگان های دولتی خانم ها از این مانتو استفاده می نمایند.

لباس فرم اداری یک لباس رسمی و شیک برای محیط کار

معمولا بانوانی که در محیط های رسمی بیرون از منزل مشغول به فعالیت هستند، از مانتوهای فرم اداری استفاده می نمایند. با توجه به این که همه بانوان علاقمند هستند جزء افراد شیک پوش باشند، به فرم و نوع مانتو اهمیت زیادی می دهند. بعضی افراد تصور می کردند این نوع مانتو دارای یک مدل و طرح است. در حالی که مانتوهای اداری از تنوع طرح و مدل های فراوانی برخوردار هستند.

انواع لباس اداری

امروز در طراحی و دوخت این نوع مانتو از استانداردهای جهانی استفاده می گردد. به طوری که طراحان و متخصصین این حوزه جهت دوخت لباس فرم قوانین و اصول دوخت این نوع مانتو را کاملا در نظر گرفته و مانتوهای شیک، مجذوب کننده و… را فراوری و در بازار ارائه می دهند. همه شما می دانید که لباس و پوشش فرم اداری سازمان ها و ادارت مختلف با یکدیگر متفاوت هستند. به همین علت مانتوهای اداری در انواع متنوعی فراوری می شوند. طراحی و دوخت این نوع مانتو متناسب با شغل و حرفه پرسنل صورت می گیرد. به همین علت مانتوهای فرم اداری بر اساس مدل، رنگ، جنس، سایز و… فراوری می شوند.

جنس لباس اداری

جنس مانتو شلوار فرم اداری بسیار متنوع است. انتخاب جنس مانتو به عنوان یکی از مشکل ترین تصمیم ها برای بانوان شناخته شده است. به همین علت بانوان باید جهت خرید مانتو اداری نکاتی را مد نظر قرار دهند.

ریون، کتان، لاکرا، نخی، کرپ، پلی استر، ابریشم و… از جمله پارچه هایی هستند که جهت طراحی و دوخت مانتوهای فرم اداری مورد استفاده قرار می گیرند. بانوان در ارگان ها، ادارات، نهادها، سازمان ها و… به عنوان کارکنان رسمی در موقعیت های خاص از مانتوهای اداری استفاده می نمایند.

مزایای خرید مانتو فرم اداری

  • فراوری این مدل مانتو بر اساس استانداردهای جهانی صورت می گیرد.

  • مانتوهای فرم اداری از مرغوب ترین و برترین پارچه ها دوخته می شوند.

  • نوع و مدل مانتوهای اداری سبب می شوند، پرسنل یک اداره یا سازمان در برابر شرکت ها و ادارات دیگر متفاوت ظاهر شوند.

  • جنس پارچه مانتوهای فرم اداری معمولا ضد چروک است. این امر سبب می گردد فرد نیازی به استفاده از اتو نداشته باشد.

  • کیفیت، ایستایی، مرغوبیت و … مانتوهای فرم اداری سبب می شوند فرد بتوانند به مدت طولانی از این مانتوها استفاده کند.

  • طراحی و فراوریی مانتو پرسنل و کارکنان هر منطقه بر اساس شرایط اقلیمی و آب و هوایی متفاوت انتخاب می گردد.

  • این نوع مانتو به غیر از محیط کار، قابلیت استفاده در مکان های دیگر دارد.

جهت خرید مانتو فرم اداری توجه به چه نکاتی ضروری است؟

مانتوهای اداری باید از نظر بلندی متناسب با قد و اندام فرد در نظر گرفته گردد. به طوری که مانتوهای فرم نباید خیلی کوتاه یا خیلی بلند باشند. بهتر است افرادی که دارای اضافه وزن هستند، مانتو راسته و کمی بلندتر از حد معمول خریداری نمایند. ضروری است سایز مانتو اداری به گونه ای باشد که هنگام فعالیت و کار فرد احساس فشار نکند و بتواند به راحتی به کارهای اداری و روزمره خود رسیدگی کند.. در مقابل نباید مانتو اداری بزرگ و خیلی گشاد بخرید. زیرا سبب می گردد ظاهر شما نامناسب گردد. با توجه به این که بانوان ساعات زیادی در محل کار از این نوع مانتو به عنوان پوشش استفاده می نمایند، توجه به سایز آن بسیار حائز اهمیت است.

استفاده از رنگ های تیره جهت دوخت لباس اداری

معمولا برای دوخت مانتوهای فرم اداری از رنگ های تیره همانند سرمه ای، قهوه ای، سبز یشمی، مشکی و…. استفاده می گردد. پارچه های ساده و بدون طرح و نقش جهت دوخت این نوع مانتو مورد استفاده قرار می گیرند. تحقیقات نشان می دهد یکی از مهمترین دلایل استفاده از رنگ های تیره برای دوخت این مانتوها، دیرتر کثیف شدن آن ها است. به طور معمول جهت دوخت مانتوهای اداری پارچه های ساده مورد استفاده قرار می گیرند. زیرا پارچه های طرح دار، براق و… مناسب دوخت مانتوهای اداری نیستند. معمولا خرید مانتوهای فرم اداری مطابق با مقررات و ضوابط شرکت، سازمان و اداره ایی که فرد در آن مشغول به فعالیت است صورت می گیرد.

نوع دوخت و ظاهر فرم لباس اداری

مانتو فرم اداری از خشکی و ایستایی خاصی برخوردار است. این نوع مانتو حالت رسمی دارد و گاهی شامل مانتوهای نیمه اسپرت و اسپرت می گردد. یکی از اکسسوری هایی که در زیبایی و مجذوب کنندهیت این نوع مانتو تاثیرگذار است، دکمه مانتو است. یقه فرم های اداری، نوع سر آستین مانتوهای اداری نسبت به سایر مانتوها کاملا فرق دارد. عمده تغییراتی که شما می توانید در طراحی و دوخت مانتوهای اداری مشاهده کنید، نوع برش و بعلاوه نوع دوخت آن ها می گردد.

منبع: همشهری آنلاین

به "لباس فرم اداری یک لباس رسمی و شیک برای محیط کار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لباس فرم اداری یک لباس رسمی و شیک برای محیط کار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید