قیمت نجومی هدست واقعیت ترکیبی اپل

به گزارش وبلاگ حسابی، دیجیاتو نوشت: اولین هدست واقعیت ترکیبی اپل احتمالاً در کنفرانس توسعه دهندگان این شرکت در ماه آینده معرفی خواهد شد. بااین حال، قیمت این محصول به احتمال زیاد بین 3 تا 4 هزار دلار خواهد بود. حالا مینگ-چی کو، تحلیل گر سرشناس مسائل اپل در یادداشتی شرح داده است که چه چیزی باعث شده است تا قیمت این دستگاه تا این میزان هنگفت باشد.

قیمت نجومی هدست واقعیت ترکیبی اپل

مینگ-چی کو در یادداشت تازهی دوباره تأکید نموده است که اولین هدست اپل در نطق اصلی WWDC 2023 رونمایی می گردد و اپل برای این معرفی بسیار آماده است. کو می گوید اپل برای فراوری این دستگاه با شرکت های زیادی همکاری نموده است.

کدام قطعات قیمت هدست اپل را گران نموده اند؟

پرهزینه ترین همکاری ها در زمینه مونتاژ با Luxshare-ICT، تأمین نمایشگر micro-LED با سونی، تأمین دو چیپست با TSMC، تأمین بدنه محصول با Everwin Precision، دوازده ماژول دوربین با Cowell و منبع تغذیه اکسترنال با Goretek بوده، و همین مسئله عامل افزایش قیمت این دستگاه شده است.

شرکت Cowell احتمالاً به خاطر 12 دوربینی که به اپل می دهد، بیشترین منفعت را از عرضه این محصول خواهد برد. مینگ-چی کو بعلاوه باور دارد که سرنوشت عرضه هدست اپل مقدار سرمایه گذاری های آینده در این بازار را تعیین خواهد نمود. او قبلاً پیش بینی نموده بود که هدست اپل در سال 2023 تنها 300 هزار دستگاه فروش خواهد داشت.

بنابراین حتی اگر قیمت این دستگاه بین 3000 تا 4000 دلار باشد، کوپرتینویی ها بین 900 میلیون تا 1.2 میلیارد دلار عایدی کسب خواهند کرد. البته بازار احتمالاً با نگاه به سرمایه گذاری درازمدت اپل در این دسته بندی محصولی تازه، رشد می نماید.

سازنده آیفون بعلاوه ظاهراً مشغول کار روی هدست واقعیت افزوده دیگری با قیمت پایین تر است که به کاربران بیشتری اجازه خواهد داد تا امکان خرید آن را داشته باشند. اما هنوز تا عرضه آن دستگاه فاصله زیادی داریم و فعلاً باید منتظر باشیم تا ببینیم این شرکت در کنفرانس پیش رو که 15 خرداد برگزار خواهد شد، چه کار می نماید.

5858

منبع: خبرآنلاین

به "قیمت نجومی هدست واقعیت ترکیبی اپل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت نجومی هدست واقعیت ترکیبی اپل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید