فوتون تونلند فیس لیفت به زودی در ایران عرضه می گردد

به گزارش وبلاگ حسابی، فوتون (Foton) خودروسازی چینی است که به ساخت انواع کامیون، اتوبوس، ماشین آلات کشاورزی، وانت و شاسی بلند مشغول است. فوتون یک شرکت زیرمجموعه از بایک به شمار میرود که دارای شرکتی جوینت ونچر با دایملر آلمان هم است. فوتون تونلند تولیدیِ داخل کشور، حاصل همکاری مشترک ایران خودرو دیزل با کمپانی چینی فوتون است. بیشتر افراد این خودرو را به پیکاپ ایران خودرو دیزل می شناسند.

فوتون تونلند فیس لیفت به زودی در ایران عرضه می گردد

فوتون تونلند بنزینی و دیزلی از سال 1393 به ایران وارد شد. در اردیبهشت 1400، ایران خودرو این خودروها را پیش فروش کرد تا در ماه های آینده با بدنه و امکانات تازه عرضه گردد. فوتون تونلند فیس لیفت البته مربوط به سال 2021 نیست و در نمایشگاه پکن سال 2018 میلادی معرفی گردید و اکنون پس از چند سال تأخیر به بازار ایران رسیده است.

فوتون تانلند از نمای روبه و

قبلی 1 از 4 بعدی

تمام رخ جلوی فوتون تونلند

چراغ جلوی فوتون تونلند

نمای جلوی فوتون تولند از سمت راست

در طول یک سال اخیر به سرعت پیکاپ های تازهی همچون کی ام سی T8 از سوی کرمان موتور وارد بازار شده است. بعلاوه شرکت های دیگری مانند مکث موتور، قصد ورودی قدرتمند به این بازار را دارند. ایران خودرو دیزل که جزء قدیمی ترین و قدرتمندترین سازندگان خودرو در این سگمنت است، قصد ندارد این بازار پرمخاطب را به راحتی از دست بدهد.

در نمای بیرونی شباهت بسیار زیادی بین این نسخه تازه پیکاپ تونلند با پیکاپ های آمریکایی به خصوص فورد رنجر و شورولت کلورادو دیده می گردد. این خودرو از معدود پیکاپ های داخل بازار کشور است که به رینگ آلیاژی 18 اینچی مجهز شده است.

متأسفانه فعلاً هیچ عکسی از نمای داخل خودرو نداریم، اما به احتمال بسیار زیاد طراحی کابین نیز همچون بیرون خودرو تغییر نموده است و با تهویه مطبوع دیجیتالی و یک صفحه نمایش بزرگ در بالای داشبورد میانی عرضه خواهد شد. البته باید تا زمان عرضه نهایی این خودرو به وسیله ایران خودرو دیزل صبر کنیم و ببینیمدرنهایت با چه امکانات و تجهیزاتی به دست مشتری خواهد رسید.

این نسخه فوتون تانلند از یک پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ 4 سیلندر بهره برده است. این پیشرانه قادر به فراوری 238 اسب بخار قدرت و 360 نیوتن متر گشتاور است؛ بنابراین از تمام رقبایش در بازار ایران قدرتمندتر است. این نیرو را یک گیربکس اتوماتیک ZF آلمان به چرخ های عقب در حالت استاندارد و در 2 حالت سبک و سنگین به چهار چرخ منتقل می نماید. بدین ترتیب می توان انتظار عملکردی خوب از این خودرو را هم در بیراهه نوردی و هم در سطح جاده و خیابان داشت.

قبلی 1 از 2 بعدی

در بازار روسیه، نسل تازه فوتون تانلند فقط با جعبه دنده 5 سرعته دستی ساخت برند ژاپنی ایسین عرضه می گردد. با این اوصاف، فروش تانلند مدل 1400 با جعبه دنده اتوماتیک بعید خواهد بود. تهویه دستی، حسگر پارک عقب، ترمز ABS و EBD، دوربین پارک، نمایشگر چند رسانه ای لمسی به همراه رابط بلوتوث و درگاه های USB و AUX بخشی از تجهیزات استاندارد فوتون تانلند تازه در تمامی تیپ ها است.

قیمت تانلند فیس لیفت در بازار چین باتوجه به سطح امکانات و بعلاوه پیشرانه به کاررفته بین حدود 15 الی 29 هزار دلار است؛ بااین حال تا وقتی معین نگردد که ایران خودرو دیزل این خودرو را با چه امکاناتی عرضه خواهد نمود، نمی توان در خصوص بازه دقیق قیمتی آن اظهار نظر داشت.

آگهی های خرید و فوش فوتون تونلند

***

شما می توانید حدیدترین اخبار خودرو را در بلاگ وبلاگ حسابی مطالعه کنید.

منبع: بلاگ دیوار

به "فوتون تونلند فیس لیفت به زودی در ایران عرضه می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فوتون تونلند فیس لیفت به زودی در ایران عرضه می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید