علل پیری زودرس پوست چیست؟

به گزارش وبلاگ حسابی، این روز ها شاید جملاتی مانند جوان سازی پوست، حذف چین و چروک ها و درمان قطعی جوش و آکله را در پست های تبلیغاتی فضای مجازی دیده باشید، طوری که آن ها مدعی هستند با استفاده از بعضی کرم ها در دوره ای تعیین می توانید پوست صورت تان را جوان کنید. حتی روش هایی مانند لیزر درمانی هم توصیه می گردد، اما متخصصان معتقدند این توصیه ها کمکی به پیشگیری از پیری زودرس پوست صورت شما ندارد.

علل پیری زودرس پوست چیست؟

دراین باره سید مسعود داوودی، متخصص پوست و مو و عضو هیات علمی دانشگاه بقیه ا... گفت: این روز ها درباره راه های پیگشری از پیری زودرس سوال های زیادی پرسیده می گردد. متاسفانه روش هایی مانند استفاده از کرم و درمان های لیزری که توصیه می شوند، درصورتی که این ها راه های پیشگیری نیستند، بلکه این روش ها صرفاً یاری نماینده هستند تا تغییرات مربوط به پیری را تسهیل نمایند.

او درباره علل پیری زودرس پوست بیان می نماید: استرس و آلودگی های محیطی مانند آلودگی هوا، استفاده از سیگار و دخانیات می توانند سبب پیری زودرس پوست شوند، دخانیات علاوه بر اینکه سبب تنگی عروق ارگان های مختلف بدن و بروز سکته های مغزی و قلبی می گردد نقش موثری در پیری زودرس پوست دارد.

روش های پیشگیری از پیری زودرس پوست

دکتر داوودی معتقد است یکی ار برترین روش ها برای جلوگیری از پیری زودرس پوست پیروی از الگوی زندگی سالم است، او می گوید: داشتن خواب مناسب و تغذیه سالم، پرهیز از غذا هایی تحت عنوان غذا های فست فودی به شادابی و طراوت پوست یاری می نماید.

این متخصص پوست و مو ادامه می دهد: یکی از این روش ها پرهیز از آفتاب است چراکه آفتاب 50 درصد دلیل پیری پوست است، اگر توجه نموده باشیم افرادی که شغل شان کشاورزی است و زمان زیادی زیر تابش نور خورشید و آفتاب هستند پوست شان در مقایسه با هم سن و سال های خودشان در زندگی شهری کاملا فرق دارد، بنابراین مهمترین دلیل پیری زودرس پوست تماس های طولانی و بدون محاظت شده پوست با آفتاب است.

داوودی در سرانجام یادآور می گردد: برعکس چیزی که معمولاً مراجعه نماینده ها انتظار دارند استفاده از کرم ها و روش های جوانسازی راه های پیشگیری از چین و چروک پوست نیستند، بلکه فقط می توانند پوست را به شکل موقت شاداب و جوان تر نشان دهند.

منبع: فرارو

به "علل پیری زودرس پوست چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علل پیری زودرس پوست چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید