سفر به جاهای دیدنی همدان در تابستان

به گزارش وبلاگ حسابی، همدان این دیار کهن و مرکز تاریخ و تمدن ایران جاذبه های گردشگری فراوانی دارد، اما جاهای دیدنی همدان در تابستان گردشگران بیشتری را نیز راهی این دیار می نماید.

سفر به جاهای دیدنی همدان در تابستان

برای معرفی جاهای تماشای همدان در تابستان می توانیم فهرست بلندبالایی را به شما ارائه دهیم؛ چراکه موقعیت جغرافیایی همدان باعث شده که این استان مکان های خنک بسیاری داشته باشد. همراه وبلاگ حسابی مگ سفری به یکی از خنک ترین شهرهای ایران در تابستان داشته باشید.

جاهای تماشای همدان در تابستان

یکی از قدیمی ترین و البته زیباترین شهرهای ایران، شهر همدان است که با طبیعت بی نظیر و زیبای خود، گردشگران بسیاری را جذب می نماید. در این روزهای گرم تابستان که همه در پی مکان های گردشگری خنک می گردند همدان می تواند یک مقصد عالی و مجذوب کننده باشد که با آب وهوای خنک خود سفر شما را دلپذیرتر می نماید. در ادامه به معرفی چند مورد از جاهای تماشای همدان در تابستان می پردازیم.

https://video.delta.ir/mp4/2023/08/Sightseeing%20places%20in%20Hamedan%20in%20summer.mp4

غار علیصدر

یکی از لذت بخش ترین جنبه های زندگی غارنشینان، زندگی کردن در خنک ترین مکان های روی زمین در زمان اوج گرما و فرار از شدت تابش آفتاب است. شاید این حرف اندکی خنده دار به نظر برسد؛ اما غارها واقعا جزء خنک ترین مکان های روی زمین هستند اگر تجربه سفر به غار علیصدر همدان را نداشته اید اینجا می تواند یک انتخاب عالی در بین جاذبه های گردشگری همدان باشد که علاوه بر داشتن مجذوب کنندهیت های فراوان و محیطی منحصر به فرد که شگفتی های زیادی دارد برای چند ساعتی نیز می توانید از هوای داغ تابستان فرار کنید.

دره مراد بیگ از جاهای تماشای همدان در تابستان

در فهرست جاذبه های طبیعی همدان دره مراد بیگ جایگاه خاصی دارد. دره مرادبیگ قطعا یکی از جاهای تماشای همدان در تابستان است که با طبیعت زیبا و سرسبز و فوق العاده خنک خود می تواند گردشگران بسیاری را به این نقطه از همدان بکشاند. بزرگ ترین دره کوهستان الوند همین دره مراد بیگ یا دره مراد بیک است که به خاطر عبور رود الوسجر از میان آن، طبیعت و سرسبزی فراوانی شکل گرفته است. آثار یک روستای تاریخی را نیز می توان در یکی دو کیلومتری آن دید. از آنجایی که این دره در مسیر رفت وآمد قرار ندارد، همچنان یک منطقه بکر و خلوت به جای مانده که برای فرار از شلوغی های شهر نیز مکانی ایده آل به نظر می رسد.

تالاب آبشینه

در مرکز دهستان سنگستان همدان تالابی وجود دارد که 85 هکتار از مساحت پشت سد آبشینه را به خود اختصاص داده است. اینجا یکی از مهاجرپذیرترین تالاب های جهان البته برای پرندگان است. در راهنمای گردشگری همدان با سفر به این تالاب می توانید علاوه بر تماشا گونه های مختلفی از پرندگان، چند ساعتی را نیز در دل طبیعت بی مثال و هوای خنک این منطقه استراحت کنید و لذت ببرید.

تخت نادر از جاهای تماشای همدان در تابستان

یکی دیگر از جاهای تماشای همدان در تابستان تخت نادر است. این منطقه جزء یکی از دشت های کوهستان زیبای الوند محسوب می گردد که در ارتفاع 2900 متری از سطح دریا واقع شده است. این دشت زیبا که پس از دشت میشان قرار گرفته در دل خود چشمه آبی زلال و گوارا را جا داده که تنها سی دقیقه از دشت میشان فاصله دارد. برای رسیدن به این منطقه مجذوب کننده و دلربا که جزئی از جاذبه های طبیعی و گردشگری همدان محسوب می گردد باید به میدان گنج نامه و سپس به سمت مسیر صعود الوند حرکت کنید. ملحفه ای کاملا سفید و پوشیده از برف تخت نادر را در زمستان می پوشاند و در تابستان عامل هوای خنک این دشت زیبا می گردد.

منبع: پیام دلتا

به "سفر به جاهای دیدنی همدان در تابستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به جاهای دیدنی همدان در تابستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید