جنگل جیغ کجاست؟

به گزارش وبلاگ حسابی، شاید همه جاهای دیدنی مشهد مانند دره ارغوان مشهد آرامگاه فردوسی و یا شاندیز و طرقبه معروف نباشند، اما در این شهر مکان های دیدنی بسیار دیگری نیز وجود دارد. جنگل جیغ مشهد یکی از جنگل های متفاوت و هیجان انگیز در مشهد است که شما را به ماجراجویی و تجربه متفاوت و عجیب دعوت می کند. اگر چیزی راجع به این جنگل نمی دانید با ما همراه شوید تا بیشتر با آن آشنا شویم.

جنگل جیغ کجاست؟

چرا جنگل جیغ؟

اولین چیزی که در مورد این جنگل از عجیب ترین جاهای دیدنی مشهد توجه شما را به خود جلب می کند، احتمالا نام آن است. دلیل نامگذاری این جنگل صداهای عجیبی مانند سوت و یا جیغ است که در بعد از تاریکی شب از آن به گوش می رسد! نکته عجیب در مورد این صدا آن است که در طول روز خبری از آن نیست و صدا تنها در شب شنیده می شود! بسیاری از افراد این صدا را به صدای زنی که در آتش در حال سوختن است، تشبیه کرده اند.

روایت های قدیمی در مورد راز جنگل جیغ

از گذشته دور تا کنون رازهای عجیب و مختلفی راجع به این جنگل و دلیل این صدا پخش شده است. بسیاری از افراد بر این باورند که این جنگل محل زندگی شیاطین و اجنه است و این صدا در طول شب صدای روح های نفرین شده، اجنه و شیاطین است.برخی دیگر نیز معتقدند که در سال های گذشته زن بیگناهی در این جنگل به آتش کشیده شده است.

این صدای جیغ صدای روح زن است که شب ها در جنگل پیچیده می شود. توسعه این باورها درباره جنگل جیغ مشهد باعث شد زمین های اطراف جنگل افت قیمت بسیار زیادی کرده و بسیاری از بومیان این منطقه آن را ترک کنند.

دلیل اصلی صدای جیغ در جنگل

شاید برایتان کمی عجیب و ترسناک باشد که هنوز دلیل صدای جیغ در این جنگل به عنوان یکی از جاهای دیدنی مشهد، به طور دقیق معین نشده است. بسیاری از کارشناسانی که از این جنگل بازدیده کرده اد، صدای جیغ را به صدای جیرجیرک های محلی مانند چز نسبت می دهند.

تعداد این جیرجیرک ها بسیار زیاد است به طوری که بر روی هر شاخه گاهی تا 3 هزار جیرجیرک نیز می نشیند. این موجودات تا 40 روز زنده می مانند و صدای دسته جمعی آن ها باعث تولید صدای جیغ در جنگل می شود. عده دیگری بر این باورند که صدای جیغ در جنگل به دلیل وزش باد در میان شاخ و برگ های درختان است که باعث تولید این صدای عجیب و غریب می شود.

ابهامات در مورد جنگل جیغ

همان طور که در بالا نیز اشاره شد، هنوز دلیل اصلی این صدا پیدا نشده و ابهاماتی بر دلیل های پیشنهادی وارد است. برای مثال هنوز اغلب افراد این جیرجیرک ها را از نزدیک ندیده اند و برخی بر این باورند که تعداد آن ها بسیار کمتر از چیزی است که عنوان شده است. از طرف دیگر چطور این جیرجیرک ها تا کنون خسارتی به جنگل و یا زمین های اطراف آن وارد نکرده اند؟!

ابهام عجیب دیگر در مورد جنگل جیغ مشهد، رود جاری در آن است. رودخانه سرج برج واقع در این جنگل در گذشته یکی از رودخانه های پرآب مشهد به شمار می رفته که به مرور دچار کم آبی و خشکی شده است. آب کمی گاهی در رودخانه و در برخی از فصل های سال دیده می شد. در سال 1390 این رودخانه به طور عجیبی مجددا پرآب شد و با پرآب شدن عجیب این رودخانه، صدای جیغ شبانه جنگل نیز آغاز شد! این رود از سال 90 دیگر دچار خشکی و کم آبی نشده و هنوز پرآب و جاری است. این ابهامات باعث شد که افراد بیشتری به راز این جنگل به عنوان یکی از جاهای دیدنی مشهد، توجه کنند.

جنگل جیغ کجاست؟

اگر دوست دارید این جنگل عجیب و غریب را از نزدیک ببینید، این جنگل در بخش سربرج از توابع طرقبه واقع شده است. جنگل تا مشهد تنها 32 کیلومتر فاصله داشته و در بخش جنوبی آن واقع شده است. اگر در مشهد ساکن شده اید، همراه با خودرو شخصی فاصله جنگل از شما حدود 40 دقیقه تا 1 ساعت است.

بازدید از جنگل جیغ مشهد

آیا بازدید از این جنگل برای عموم آزاد است؟ بله شما می توانید در هر زمان به این جنگل رفته و یک تجربه هیجان انگیز داشته باشید. البته اگر دچار ترس و اضطراب هستید، حتما در طول روز از جنگل بازدید کرده و همراه دوستان یا خانواده خود به جنگل بروید. در کنار رودخانه پرآب و خروشان این جنگل، درختان و پوشش گیاهی بسیار متنوع و زیبایی وجود دارد که شما محو آن ها خواهید شد.

در صورتی که در پی بهترین زمان برای بازدید از این جنگل هستید، فصل های بهار و تابستان زیبایی جنگل چندین برابر بوده و آب و هوا بسیار مطبوع است. البته اگر هدف اصلی شما از بازدید جنگل، شنیدن صداهای عجیب و غریب آن است، خرداد ماه بهترین زمان است. زیرا در این ماه، صدا بسیار بلند و واضح شنیده می شود.

دیگر مکان های دیدنی نزدیک به جنگل

بعد از بازدید از جنگل جیغ مشهد، می توانید از دیگر جاهای دیدنی مشهد که فاصله کمی با جنگل دارند بازدید کنید. غار مغان، روستای سربرج، روستای تجر و دره ارغوان مشهد از دیگر جاهای دیدنی است که می توانید در برنامه سفر خود قرار داده و سفری هیجان انگیز و متفاوت داشته باشید.

منبع: همگردی

به "جنگل جیغ کجاست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جنگل جیغ کجاست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید