سریال Sanctuary؛ سفر به دنیای هیولا های عریان ژاپنی

به گزارش وبلاگ حسابی، ورزش سومو یکی از جاذبه های غافلگیرکنندۀ کشور ژاپن است که گردشگران به تماشای آن علاقۀ زیادی دارند. این ورزش 1500 ساله برای خودش دنیایی دارد که پر از رنج و افتخار و معروفیت است. سریال تازۀ نتفلیکس با عنوان Sanctuary ما را به درون لایه های عمیق و تماشایی این دنیای ناشناخته می برد.

سریال Sanctuary؛ سفر به دنیای هیولا های عریان ژاپنی

به گزارش فرادید، شخصیت اصلی این سریال جوانی به نام کیوشی اوزه است که به تازگی تمرینات خودش را در یک باشگاه سومو آغاز نموده است. او شش ماه است که دارد تمرین می نماید، اما به خاطر روحیۀ سرکش و تبعیت نکردن از دستورات مربیانش پیشرفت زیادی ننموده و بنابراین حقوق کمی هم دریافت می نماید.

اوزه برای اینکه به هدف خودش برای مهاجرت کردن دست پیدا کند احتیاج به 8 میلیون ین پول دارد و البته فعلا 5 هزار ین بیشتر ندارد! زندگی خانوادگی او هم آشفته است؛ پدرش بدهکار است و مادرش هم به فساد کشیده شده و جدا از آن ها زندگی می نماید.

در بین سایر اعضای باشگاه فقط یک نفر هست که وضع پیشرفتش از کیوشی هم بدتر است؛ او جوانی به نام شیمیزو است که به شکل خنده داری در مقابل سایرین لاغرمردنی به نظر می رسد. اما موقعی که کیوشی از پیشرفت ناامید شده و می خواهد باشگاه را ترک کند، همین شیمیزو است که به پای او می افتد و به او التماس می نماید که بماند و یک سوموکار بزرگ شود.

شیمیزو به او می گوید که پاهایش نه برای فرار کردن بلکه برای تبدیل شدن به بزرگترین سوموکار جهان ساخته شده اند. همین گفتگوی پر احساس آغاز مسیر تازه ای در زندگی کیوشی می شود. او به باشگاه برمی شود و به همان شکلی که مربیانش گفته اند آغاز به تمرین می نماید.

همزمان با این ماجرا دو خبرنگار به این باشگاه آمده اند تا گزارشی تحقیقی و مفصل دربارۀ ورزش سومو تهیه نمایند. یکی از این خبرنگار ها دختری به نام آسوکا است که در مواجهه با فضای باشگاه، از خشونتی که در آنجا جریان دارد شوکه شده است.

یکی از جنبه های مجذوب کننده این سریال این است که ما را با زوایای ناشناخته و لایه های درونی یکی از خاص ترین ورزش های جهان آشنا می نماید. ورزشکاران سومو با بدن های هیولامانندشان و با پوشش خاصی که دارند، شاید عجیب ترین سیما را در میان تمام ورزشکاران جهان داشته باشند. آن ها شبیه گلادیاتور های غول آسایی هستند که هنگام مبارزه، زمین زیر پایشان به لرزه در می آید.

اما به غیر از مجذوب کنندهیت موضوع، داستان سریال هم کشش خوبی دارد. ورزش سومو رتبه بندی های مختلفی دارد و کسانی که به رتبه های بالای آن برسند می توانند عایدی های خارق العاده ای داشته باشند. مخاطب سریال از همان قسمت اول مشتاق می شود که ببیند کیوشی فقیر و کتک خور چگونه مسیر طلایی موفقیتش را از بین غول هایی که سر راهش قرار دارند باز می نماید. در قسمت های بعدی سریال، هر مبارزۀ کیوشی شبیه یک ماجراجویی هیجان انگیز است که شاید خیلی بیشتر از یک مسابقۀ واقعی ما را به هیجان می آورد.

علاوه بر این ها حضور آسوکا به عنوان یک دختر خبرنگار که فاصلۀ زیادی با جهانی مردانۀ سومو دارد، تضاد جالب و گاه طنزآمیزی را ایجاد می نماید که به مجذوب کنندهیت سریال اضافه نموده است.

اگر بخواهیم به نقاط ضعف سریال اشاره کنیم، می توانیم به ریتم نسبتا کند آن به خصوص در قسمت اول اشاره کنیم که شاید کمی حوصله سربر باشد. اما در قسمت های بعدی شاهد ریتم نسبتا تندتر و هیجان بیشتری هستیم. در مجموع، این سریال حال و هوای تازه و متفاوتی دارد و با داستان سرگرم نماینده و بازی های طبیعی و همدلی برانگیزش به راحتی می تواند ما را با خود همراه کند.

منبع: فرارو

به "سریال Sanctuary؛ سفر به دنیای هیولا های عریان ژاپنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سریال Sanctuary؛ سفر به دنیای هیولا های عریان ژاپنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید