زیباترین خانه ها و هتل های درختی دنیا را بشناسید

به گزارش وبلاگ حسابی، بسیاری از ما در کودکی دوست داشتیم خانه درختی داشته باشیم. امروزه به لطف معماری مدرن، خانه های درختی زیبایی ساخته شده است که می توان چند شب در آن ها اقامت داشت.

زیباترین خانه ها و هتل های درختی دنیا را بشناسید

خانه های درختی معمولا به وسیله مردم برای اوقات فراغت ساخته می گردد؛ ولی در گذشته هدف اصلی ساخت آن ها، حفاظت در مقابل حیوانات وحشی بوده است. در بعضی از منطقه ها گرمسیری، خانه ها یا به درختان بسته یا بالای ستون هایی مرتفع تر از سطح زمین نگه داشته شده اند که برای حفاظت در برابر حیوانات کاربرد دارند. مردمان کروایی، قبیله ای پاپوایی در جنوب شرقی پاپوا هستند که حتی امروزه هم در خانه های درختی ای زندگی می نمایند که ارتفاع شان به 40 متر می رسد و به عنوان دفاع در برابر قبیله همسایه ساخته شده اند.

یکی از مواردی که حس کنجکاوی و خلاقیت انسان ها را به خوبی به تصویر می کشد، خانه های درختی است. کسانی که شرایط لازم را داشته باشند، برای خود خانه درختی می سازند تا هنگام احساس خستگی، به آن پناه ببرند. بیشتر خانه های درختی با استفاده از چوب و شبیه به کلبه ای کوچک ساخته می شوند؛ اما در مواردی دیده ایم که بعضی ها برای خود خانه درختی عجیب وغریب می سازند که نمونه اش را تنها در فیلم های تخیلی دیده ایم.

همه ما زمانی که بچه بودیم، در آرزوی داشتن خانه درختی در نزدیکی خانه اصلی خود بودیم. برای بعضی از افراد این مسئله فقط یک آرزو به جای مانده و بسیاری از آن ها این آرزو را از خاطر خود برده اند، ولی برای تعداد انگشت شماری از مردم، این آرزو برآورده شده است. خانه های درختی برای این طراحی شدند که ما را با طبیعت آشنا نمایند. آن ها ما را به عقب، یعنی زمانی که انسان ها به وسیله حیات وحش احاطه شده بودند، می برند. زمانی که برای غذا باید شکار می کردند، برای زنده ماندن کوشش و برای بقا باید می آموختند. انسان چیزهای زیادی را از طبیعت آموخت، اما امروزه این طبیعت زیبا به مرور از بین می رود. اما هنوز انسان هایی هستند که دوست دارند در طبیعت زندگی نمایند، در آرامش و سکوت، هوای پاکیزه با ترانه های گوش نواز پرندگان و حس آزاد در فضایی که نه قانونی و نه محدودیتی وجود دارد. درست در طبیعت که هیچ حد و مرزی ندارد و اصلا محدود نیستند.

به عنوان یک بزرگسال، حتما آرزوهای کودکی را به یاد دارید. کودکی که مشتاق بالا رفتن از یک خانه درختی است تا همه اسباب بازی هایش را پخش کند و تمام روز را با برترین دوست های خود سرگرم باشد. انتها زمانی می رسد که یک نفر به خاطر دعوا بر سر اسباب بازی گریه کنان پایین بیاید. اگر چنین تجربه ای را در کودکی نداشتید، اصلا نگران نباشید، چون شما هنوز هم می توانید فرصت خود را برای لذت بردن از خانه ­های درختی داشته باشید.

در حال حاضر حتی می توانید یک شب را در اتاق­ هایی با طراحی خوب و مدرن در خانه های درختی رزرو کنید. حتی امکان بازدید چند ساعته از آن ها هم وجود دارد. در ادامه می توانید با زیباترین خانه های درختی جهان که تبدیل به یک جاذبه گردشگری شده اند، بیشتر آشنا گردد. با استفاده از این مجموعه، ما امیدواریم که کودک درون شما بیدار گردد و مجددا به زمانی برگردید که در آرزوی داشتن خانه درختی بودید. شاید درخشش یک آرزو در فکر شما انگیزه ای گردد که یک شب در این خانه های درختی اقامت داشته باشید.

خانه درختی سه طبقه؛ بریتیش کلمبیا، کانادا

خانه درختی سه طبقه در منطقه بریتیش کلمبیا، در کشور کانادا که در نیمه راه بین سیکاموس و رولستوک در جنوب شرقی بریتیش کلمبیا قرار گرفته، به عنوان بلندترین خانه درختی در این کشور با ارتفاع 15 متر با 64 پله شناخته شده است.

خانه درختی آینه ای؛ سوئد

خانه درختی آینه ای در کشور سوئد یک ساختار آلومینیومی سبک وزن 4 * 4 * 4 متری دارد که در اطراف یک تنه درخت قرار گرفته و کاملا از شیشه آینه ­ای پوشیده شده است. پوشش آینه ­ای این خانه ی درختی، تصویر جنگل و آسمان را به سمت بیرون منعکس می نماید، به طور هم زمان پنجره های داخلی دید 360 درجه از محیط اطراف را به شما می دهد. این هتل درختی در روستای کوچک هارادز، در نزدیکی مدار قطب شمال واقع شده است.

خانه درختی لانه پرنده؛ سوئد

یکی دیگر از هتل های درختی فوق العاده در کشور سوئد خانه درختی لانه پرنده است. در طبیعت پرندگان لانه خود را در محیط اطراف پنهان می نماید که حتی خود آن ها ممکن است هنگام پیدا کردن خانه شان گیج شوند. در طراحی داخلی خانه درختی لانه پرنده از پنل های چوبی بدون هیچ پنجره ای ساخته شده است. طراحی این هتل درختی مناسب برای حداکثر چهار نفر است.

رستوران درختی زرد؛ اوکلند، نیوزلند

این رستوران درختی که در کشور نیوزیلند است را می تواند مثل پیله ابریشم، یک فانوس، یا هر چیز دیگری که تصور می کنید، در نظر گرفت. این رستوران درختی به عنوان یادبودی از پناهگاه بچه ها در حین بازی طراحی شده، با این تفاوت که این بار یک رستوران است که بزرگسالان می توانند با یک پیاده روی 60 متری تا بالای آن بروند.

خانه های درختی روح کُره اسب های آزاد؛ ونکوور، کانادا

خانه های درختی روح کُره اسب های آزاد در شهر ونکوور در کشور کانادا است. علت این نام گذاری این است که کُره های چوبی در خانه ی درختی روح کُره اسب های آزاد به صورت معلق قرار داده شده اند. هر کُره برای محکم بودن با سه طناب عمودی به یک درخت مجزا وصل شده است. رسیدن به بالای این خانه می تواند به وسیله یک پله مارپیچ و یک پل معلق کوتاه که همگی به وسیله طناب ها معلق هستند، ممکن گردد.

خانه درختی مرکز سالخوردگان؛ گنت، بلژیک

خانه درختی مرکز سالخوردگان در کشور بلژیک یک خانه درختی است، اما متاسفانه نمی توانید از آن بالا بروید. در اصل این کار یک مجسمه است تا خانه درختی که به وسیله بنجامین وردنک ساخته شد. این خانه درختی یک پایه از جنس سنگ فوکد فاکس دارد که به سمت بیننده خم شده است. این خانه نمای مزین به آجر فاکس، یک پنجره بزرگ در قسمت جلو، درب شیشه ای و حتی صندوق پستی دارد. مفهوم انتزاعی این خانه درختی که با نام مرکز سالخوردگان شناخته می گردد، نشان دادن رابطه بین دوران کودکی (یک خانه درختی مناسب برای بچه ها) و سنین پیری (مرکز سالخوردگان) است.

خانه درختی O2؛ آمریکا

خانه درختی O2 (اکسیژن) در کشور آمریکا واقع شده است. این فقط یکی از خانه های درختی طراحی شده به وسیله داستین فیدر است که از پنل های مثلثی پلی پروپیلن شفاف 32 سانتی متری ساخته شده است. تمام مواد استفاده شده در این خانه درختی بازیافتی بوده و در تمام پروژه های دیگر فیدر و تیمش برای ساخت سایر خانه های درختی مورد استفاده قرار گرفته است.

خانه درختی برای پرندگان و مردم؛ مرکز موموفوکو آندو، ژاپن

اگر می خواهید ببینید چگونه پرندگان در داخل خانه های خود زندگی می نمایند، بازدید از این خانه درختی که به وسیله شرکت معروف نندو در ژاپن طراحی شده است را از دست ندهید. خانه ای که قطعا ارزش بالارفتن را دارد. این خانه به وسیله سه درخت بزرگ حمایت به دو قسمت مجزا تقسیم می گردد. یک قسمت، 78 لانه برای پرندگان و قسمت دیگر یک راه برای ورود یک انسان است.

چایخانه تتسو؛ یاماشی، ژاپن

این چایخانه به وسیله ترونوبو فوجیموری در ژاپن طراحی شده است و نمای داخلی آن یادداشت های مینیمالیست و فانتزی زیادی دارد که همه چشم ها را به خود جذب می نماید. بازدید نماینده ها در حین بالارفتن از این چای خانه که کاملا به وسیله درختان شکوفه گیلاس احاطه شده است، تجربه بی نظیری را کسب خواهند کرد. این خانه درختی مصداق شاخص یک طراحی ساده و زیبا است.

خانه درختی UFO؛ سوئد

خانه درختی UFO (شی پرنده ناشناس) در کشور سوئد واقع شده است. در حالی که خانه درختی آینه ­ای و لانه پرنده کاملا با طبیعت سازگارند، در طراحی یوفو از مواد خاصی استفاده شده است. خانه درختی یوفو از مواد کامپوزیتی سبک ساخته شده و می تواند دو بزرگسال و سه کودک را در خود جای دهد. این خانه درختی یک اتاق بزرگ خانوادگی دارد که اقامت در آن می تواند برای یک شب بسیار خاطره انگیز باشد.

منبع: کجارو / whenonearth.net

به "زیباترین خانه ها و هتل های درختی دنیا را بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیباترین خانه ها و هتل های درختی دنیا را بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید