8 مورد از برترین شهربازی های استانبول

به گزارش وبلاگ حسابی، برترین شهربازی های استانبول را می شناسید؟ دوست دارید با چندتا از برترین آن ها آشنا شوید؟ برترین شهربازی های استانبول شامل شهربازی های روباز و شهربازی های سرپوشیده هستند و اغلب برای تمام سنین در نظر گرفته شده اند. در شهربازی های استانبول علاوه بر استفاده از بزرگترین ترن هوایی های جهان ، سواری های تند و سریع، می توانید از آکواریوم ها، باغ ها، جشنواره ها و خیلی موارد در انواع پارک های موضوعی شگفت انگیز استانبول بهره ببرید و در امن ترین نقطه، هیجان و آدرنالین رو کامل تجربه کنید. اگر عاشق پارک های موضوعی و شهربازی هستید، قطعا در استانبول هیچ کمبودی احساس نمی کنید.

8 مورد از برترین شهربازی های استانبول

برترین شهربازی های استانبول

استانبول مرکز کشور ترکیه است که علاوه بر قدمت و جاذبه های تاریخی که دارد و هرساله گردشگران را در فصول مختلف به خود جذب می نماید؛ با داشتن جاذبه های سرگرمیی متنوع می تواند لذت سفر شما را به این کشور، خاطره انگیز تر کند. ازاین رو، وبلاگ حسابی میخواهد تا شما را با تعدادی از محبوب ترین و برترین شهربازی های استانبول آشنا کند.

شهربازی های سرپوشیده

خیلی ها بر این باورند که استانبول جز جاذبه های زیبای تاریخی و مراکز خرید چندان چیز دیگری برای جلب توجه و گذراندن اوقات فراغت ندارد. اما حالا وقت آن است که با چند تا از برترین شهربازی های استانبول در این شهر آشنا شویم.

1. موی پارک Moipark | Mall of istanbul

موی پارک یکی از برترین شهربازی های استانبول و در کل ترکیه به شمار میرود. این شهربازی در مرکز خرید استانبول مال واقع شده و فضایی به مساحت 12 هزار مترمربع، در ساختمانی دو طبقه در منطقه باشاک شهیر استانبول واقع شده است. موی پارک یک شهربازی بزرگ و مناسب تمام سنین است و ساعت ها می تواند بچه ها و بزرگسالان را با سرگرمی های مختلف، به هیجان بیاورد. طبقه اول این شهربازی مخصوص بزرگسالان و طبقه دوم مناسب بچه ها سنین 4 تا 10 سال است.

موی پارک هم مثل هر شهربازی دیگری، با پرداخت مبلغ دلخواه، یک کارت ورودی به شما می دهد که با یاری این کارت می توانید از وسیله های بازی استفاده نموده و لذت ببرید.

از محبوب ترین وسایل بازی در موی پارک می توان به قالی پرنده، شاتل پرسرعت، ماشین های کوبنده کودک و بزرگسال، اتاق ماجرا، هتل وحشت، آسانسور جنگلی، چرخ فلک، ترن هوایی و… اشاره نمود. قیمت هر بازی معمولا از 4 لیر تا 10 لیر متغیر است، اما اگر به صورت گروهی برای سرگرمی به موی پارک بروید، موی پارک تخفیف هایی برایتان در نظر خواهد گرفت!

ساعت بازدید: 10 تا 22

2. فان لب | Fun Lab

فـان لب یک شهربازی زنجیره ای سرپوشیده است که در چند مرکز خرید استانبول مثل جواهیر مال، مرکز خرید فروم و بویوکا شعبه دارد. فان لب در مرکز خرید جواهیر مال که مساحتی 3 هزار مترمربع دارد، یکی از بزرگ ترین مراکز سرگرمیی خانوادگی به شمار می آید. فان لب یکی از برترین شهربازی های استانبول است که وسلیه های بازی بسیاری برای بزرگسالان و هم بچه ها دارد. امنیت یکی از ارکان مهم در این شهربازی است، چرا که تمام وسیله های بازی های مهیج در این شهربازی از کیفیت بالایی برخوردارند و از استانداردهای جهانی پیروی می نمایند.

کوسه وحشی با سرعت 60 کیلومتر در ساعت، قلعه سقوط آزاد از ارتفاع 25 متری و بازی های شبیه ساز واقعیت مجازی از جمله سرگرمی های مورد علاقه بزرگسالان است. ماشین های برقی، فریزبی و بازی های رایانه ای، از بازی های مورد علاقه بچه ها است. بعلاوه بچه ها با کسب امتیاز در بازی های جایزه دار، می توانند جایزه خود را از کهکشان جایزه فان لب انتخاب نمایند.

اگر مایل هستید در چنین مکان هیجان انگیزی جشن بگیرید، فان لب با داشتن سالن مهمانی و سالن تئاتر این امکان را به شما می دهد که یک جشن به یادماندنی در فان لب داشته باشید.

ساعت بازدید : 10 تا 22

3. کیدز موندو | KidzMondo

امروزه شاهد رشد پارک های موضوعی و با یک تِم خاص هستیم که در راستای یک مفهوم و یا یک هدف خاص ساخته می شوند. کیدز موندو هم یک پارک موضوعی سرپوشیده در استانبول است. مساحت این پارک به 4 هزار مترمربع می رسد و برای بچه ها سنین 4 تا 14 مناسب است. در این پارک که مثل یک شهر کوچک می ماند، کیدز موند با ارائه آموزش هایی در قالب بازی، به بچه ها یاری می نماید تا شغل مورد علاقه خود را پیدا نمایند و با یاری تیم آموزشی ماهر پارک، اطلاعاتی در زمینه مشاغل مختلف کسب نمایند. آتش نشانی، ایستگاه پلیس، هتل، بانک، بیمارستان، سالن زیبایی، کارواش، آموزشگاه بازیگری و کارخانه شکلات، مرکز فضانوردی، نقاشی ساختمان، پایکوبی و موسیقی و آتلیه خلاقیت از جمله شغل های این پارک هستند که بچه ها می توانند آن ها را امتحان نمایند.

ورودی پارک کیدز موندو برای بچه ها دو تا سه ساله 30 لیر، بچه ها چهار تا چهارده ساله 55 لیر و برای افراد 15 سال به بالا، 30 لیر ترکیه است.

ساعت بازدید:

  • شنبه و یکشنبه 10:30 تا 20 (دوشنبه تعطیل)
  • سه شنبه و پنجشنبه 10 تا 15:30
  • چهارشنبه و آدینه 10 تا 20

4.استار پارک | Star Park Luna Park

استار پارک یکی دیگر از شهربازی های زنجیره ای در استانبول است و در بسیاری از مراکز خرید استانبول و شهرهای دیگر ترکیه شعبه دارد. در شهربازی استار پارک وسیله بازی های متنوع و رنگارنگ، توجه بچه ها سنین مختلف را به خود جلب می نماید. بعلاوه این پارک سرگرمی های مختلفی را برای بزرگسالان در نظر گرفته است.

ساعت بازدید:10 تا 22

5. کیدزانیا | KidZania

از معروف ترین شهربازی بچه ها می توان به کیدزانیا اشاره نمود که در نزدیکی مرکز خرید آکاسیا واقع شده شد. کیدزانیا اولین بار در سال 1999 میلادی در مکزیک به وسیله شرکت Xaiver Lopez Ancona تاسیس شد و تا به امروز در 14 کشور و 18 شهر مختلف جهان فعالیت دارد.

کیدزانیای ترکیه در سال 2014 در شهر استانبول و با مساحت 10 هزار مترمربع، و با هزینه ای حدود 20 میلیون دلار راه اندازی شده است. این شهربازی به بچه ها 4 تا 14ساله این فرصت را می دهد تا با 60 حرفه مختلف شغلی جهانی بزرگسالان آشنا شوند و چند ساعتی در این حرفه ها مشغول به کار شوند. در این پارک بچه ها با یاری متخصصان مربوطه، در کنار سرگرمی، اطلاعات لازم در زمینه شغلی مورد علاقه خود کسب می نمایند و مهارت های هنری، اجتماعی و فیزیکی خود را پرورش می دهند.

ورودی کیدزانیا برای بچه ها 250 لیر، برای بزرگسالان 65 لیر و برای بچه ها خارجی 500 لیر است.

ساعت بازدید:

  • شنبه تا یک شنبه 10 تا 20
  • سه شنبه تا آدینه 10 تا 16
  • دوشنبه ها تعطیل است.

6. بابالو پارک | Babalu Park

شهربازی بابالو یکی دیگر از برترین شهربازی های سرپوشیده مخصوص بچه ها است و مساحتی در حدود 1350 متر مربع دارد. وسایل متفاوت این شهربازی از آلمان به ترکیه وارد شده و تمام استانداردهای اروپا را دارد. بابالو این امکان را به بچه ها 2 تا 12ساله می دهد تا در تمام فصل های سال و با هر شرایط آب وهوایی، فضایی امن و مهیج برای آنها به ارمغان بیاورد. به علت داشتن تهویه مناسب در این شهربازی، بچه های که آلرژی دارند هم می توانند به راحتی از این فضا استفاده نمایند. از سرگرمی های شاخص بابالو پارک می توان به استخر توپ، پرش از ارتفاع روی تشک های بادی و صخره نوردی اشاره نمود.

شهربازی های روباز

نوبتی هم باشد، نوبت به معرفی شهربازی های روباز استانبول است. اغلب شهربازی های روباز سرگرمی های بیشتر و هیجان بالاتری را برای افراد به ارمغان می آورند. برای آشنایی بیشتر با برترین شهربازی های روباز استانبول همراه ما باشید.

1. شهربازی فشانه | Feshane Lunapark

فشانه از شناخته شده ترین شهربازی های استانبول است. وسایل این شهربازی بیشتر مناسب بچه ها است اما در کنار آن بازی های مفرحی برای بزرگسالان هم در نظر گرفته شده است.

در این شهربازی وسایل سرگرمی همانند ماشین های کوبنده، قلعه آسانسور، کشتی پرنده و… واقع شده است. ورودی فشانه برای بچه ها خردسال کمتر است اما به طور کل برای بازی های داخل پارک باید بلیط جداگانه ای تهیه کرد.

ساعت بازدید:10 تا 20

2. لوناپارک بستانسی | Bostanci LunaPark

بستانسی یکی از مشهورترین و قدیمی ترین شهربازی های استانبول، در منطقه کادیکوی و مرکز نمایش بستانسی است. این شهربازی حدود 30 سال مرکز سرگرمی و سرگرمی مردم استانبول بوده است. از سال 2008 و با ورود وسایل بازی های مدرن ایتالیایی و باکیفیت به این شهربازی، تا به امروز یکی از برترین شهربازی های استانبول به حساب می رود. تمامی وسایل بازی و سرگرمی در این پارک برای همه سنین مناسب است.

وسایل بازی مثل اختاپوس، تونل وحشت، ماشین های کوبنده، استار فایر، گوندولا، هواپیما، زنجیر و قطار ریلی چرخان در بستانجی وجود دارند. یکی از هیجان انگیز ترین وسلیه های بازی در این پارک، راک اند رول می باشد.

ورودی این شهربازی برای هر نفر 15 لیر است، اما برای استفاده از هر یک از وسایل بازی باید هزینه ای جداگانه پرداخت کنید.

  • ساعات بازدید: 10 تا 00:30

3. لونا پارک فلوریا لروز | Florya Leroz

با وجود آمار تعداد بالای انواع شهربازی ها در استانبول، نشان می دهد که مردم این شهر از هواداران پروپاقرص شهربازی ها هستند. یکی دیگر از برترین شهربازی های استانبول با وسعت کوچک خود که پاتوق آخر هفته های مردم شهر است، لونا پارک فلوریا لروز است که در منطقه باکرکوی در یکی از محله های قدیمی استانبول واقع شده است. در این شهربازی انواع وسایل سرگرمیی مانند چرخ وفلک، ترن سرعت، ماشین های کوبنده برای بچه ها و بزرگسالان به چشم می خورد. وجود رستوران و کافه های لوکس در داخل پارک و هتل ها و چند مرکز خرید در اطراف این شهربازی، فرصتی برای گشت وگذار بیشتر در این محله به گردشگران می دهد.

ساعت بازدید: 12 تا 20

4. ایسفانبول یا ویالند | Isfanbul Tema Park

ویالند در سال 2013 افتتاح شد و در سال 2018 با ایجاد چند تغییر جزئی در پارک، نام آن به ایسفانبول تما پارک تغییر کرد. ایسفانبول مجموعه ای بزرگ در حدود 200 هزار مترمربع است که در زمینه هتل، مراکز خرید و شهربازی فعالیت دارد. شهربازی این مجموعه به عنوان یکی از مهیج ترین شهربازی های استانبول شناخته می شود که علت آن معماری و طراحی خاص و عجیب این پارک است. ایسفانبول یکی از برترین شهربازی ها در مورد پارک موضوعی است و لقب دیزنی لند ترکیه را به خود اختصاص داده است. بازی های این شهربازی برای تمام سنین مناسب و هیجان آور است. ایسفانبول با سه بخش جهانی بازی، جهانی هیجان و جهانی افسانه ها می تواند تا ساعت ها شما را سرگرم کند. اگر دنبال کمی هیجان هستید، از ترن هوایی، سرسره های وایکینگ، غول افسانه ای کینگ کونگ غافل نشید!

بیایید نگاهی به دیگر وسایل هیجان انگیز در این پارک بیندازیم. چرخش 360، قایق سواری بر رودخانه وحشی، پرندگان دیوانه، قطارهای سریع السیر، معدنچی های کوچک، جت اسکی، آتش نشان قهرمان، قلعه عدالت، اتاق جادویی و سینمای چهار بعدی عصر یخ بندان از دیگر وسایل سرگرم نماینده این شهربازی هستند که استفاده از هرکدام محدودیت سن یا قد دارد.

هزینه ورودی به این ایسفانبول برای بزرگسالان 460 لیر و برای بچه ها و سالمندان 450 لیر است. شاید کمی گران به نظر بیاید اما باور کنید ارزشش را دارد.

ساعت بازدید این پارک:

  • دوشنبه تا پنج شنبه: 10 تا 19
  • آدینه تا یکشنبه: 10 تا 21

5. آدا پارک بایرام پاشا | Bayrampaşa Şehir Parkı - AdaPark

پارک بایرام پاشا در سال 2003، با مساحتی حدود 480 هزار مترمربع به عنوان بزرگ ترین و برترین شهربازی های استانبول افتتاح شد. شهربازی آدا پارک درون پارک بایرام پاشا واقع شده است. این پارک با دو در ورودی اصلی نگاه شما را از یک سو به شهربازی آدا پارک، آمفی تئاتر چهار هزار نفری، زمین بازی بچه ها و از سوی دیگر به دریاچه مصنوعی، مزرعه مخصوص آموزش اسب سواری، فضای پیک نیک و سالن بولینگ و رستوران و کافه های لوکس جلب می نماید.

مجذوب کننده ترین بخش پارک، شهربازی آدا پارک است که انواع وسایل بازی برای هر رده سنی از کوچک تا بزرگ وجود دارد. ورود دوچرخه، اسکوتر و اسکیت، بادبادک و حیوانات خانگی به آدا پارک ممنوع است؛ اما امکان دوچرخه سواری در اطراف دریاچه با کرایه دوچرخه از خود مجموعه وجود دارد. ورودی پارک بایرام پاشا برای همه رایگان است اما برای ورود به شهربازی آدا پارک باید بلیط مورد نظر را تهیه کنید.

  • ساعات بازدید:7 تا 24

6. ویاپورت مارینا | Viaport Marina Tema Park

یکی دیگر از مشهورترین و برترین شهربازی های موضوعی استانبول، ویاپورت مارینا در مرکز خرید ویاپورت مارینا است. تمامی وسایل سرگرمی این شهربازی با استاندارد جهانی و دقت خاصی طراحی شده است تا حس سرزندگی و هیجان را به شما القا کند.

این مجموعه شامل سالن بزرگ بولینگ با فضای 10 لاین بازی مناسب بچه ها و بزرگسالان، آکواریوم طولانی شیشه ای با هزاران گونه موجودات دریایی، مجموعه سینمایی با پنج سالن بزرگ و مجهز به جدیدترین سیستم های صوتی و تصویری که لذت تماشای فیلم را دوچندان می نماید و شهربازی ویاپورت مارینا می باشد.

این مجموعه شامل سالن بزرگ بولینگ، آکواریوم، مجموعه سینمایی، مرکز بازی و تما پارک می شود.

شهربازی این مجموعه بیش از 35 نوع وسیله مهیج دارد و یکی از سریع ترین ترن های هوایی اروپا را در خود جای داده است.

ورودی این پارک با در فصول مختلف سال تغییر می نماید. بلیط بچه ها چهار تا چهارده ساله از 89 لیر و برای بزرگسالان پانزده سال به بالا از 99 لیر شروع می شود. ورودی این مجموعه برای بچه ها زیر چهار سال رایگان است.

7. ژوراسیک لند | Jurassic Land

اگر از هواداران سری فیلم های پارک ژوراسیک باشید، قطعا از این پارک لذت خواهید برد. پارک ژوراسیک یکی دیگر از برترین شهربازی های استانبول است که سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می نماید. ژوراسیک پارک با مساحت 10 هزار مترمربع در مرکز خرید فروم که یکی از بزرگ ترین مراکز خرید در این شهر می باشد، واقع شده است. ژوراسیک لند تحت نظارت یک شرکت آمریکایی در لس آنجلس تاسیس شده که یکی از بزرگ ترین پارک های موضوعی با تم دایناسور به شمار می آید.

داستان جالب چگونگی ساخت این شهربازی در ترکیه، به پیش از ساخت مرکز خرید فروم برمی شود که گفته می شود در طول ساخت این مرکز خرید و در زیر بنای آن استخوان های دایناسور توجه کارشناسان را جلب می نماید و همین اتفاق پیش زمینه ای برای ساخت پارک ژوراسیک شده است.

در این شهربازی علاوه بر منطقه ها حفاری برای کاوش باستانی بچه ها، اسلحه های لیزر دینو و لیزر هانتر برای جنگ بین دایناسورها، بیش از 70 نوع دایناسور شبیه سازی شده اند و تمام تخم ها و استخوان های دایناسور در این پارک به نمایش گذاشته شده است.

  • ساعت بازدید: 10 تا 21
  • ورودی پارک: 29 تا 39 لیر

نتیجه گیری

با تعدادی از برترین شهربازی های روباز و سرپوشیده در استانبول آشنا شدید و حالا برای سفر بعدی خود به این شهر، شهربازی های زیادی را برای تماشا و گذراندن اوقاتی خوش در فهرست جاهای تماشای خود در استانبول می توانید جا بدهید. ساعت شروع به کار این شهربازی ها به طوری معمول از 9 الی 10 صبح شروع می شود. وبلاگ حسابی با ارائه خدمات خرید بلیط هواپیما ، رزرو تور و هتل به مقصد استانبول همراه شماست تا سفری خاطره انگیز و فراموش نشدنی را تجربه کنید.

1.قدیمی ترین شهربازی در شهر استانبول کدام است؟

آدا پارک بایرام پاشا یکی از قدیمی ترین پارک های این شهر است که در سال 2003 افتتاح شد.

2.بزرگترین شهربازی استانبول کدام است؟

بزرگترین شهربازی در استانبول، شهربازی آکوا مارین می باشد. و بزرگ ترین شهربازی سرپوشیده در استانبول، شهربازی موی پارک است.

3.مشهورترین شهربازی های استانبول کدام اند؟

ویا سی تما پارک، آدا پارک بایرام پاشا، لوناپارک بستانسی و موی پارک از مشهورترین شهربازی های استانبول هستند.

منبع: الی گشت

به "8 مورد از برترین شهربازی های استانبول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 مورد از برترین شهربازی های استانبول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید