رونق خدمات غیر تخصصی زیبایی و جوان سازی پوست، چگونه از تخصص پزشک خود مطمئن شویم؟ ، سردر گمی برای اطمینان از دریافت خدمات تخصصی پوست و زیبایی

به گزارش وبلاگ حسابی، این روزها انجام عمل های جراحی و غیر جراحی زیبایی در جهان و به خصوص ایران رونق زیادی پیدا نموده است. اما مردم معمولاً برای انتخاب فرد متخصص مسائل زیادی دارند چون با وجود تعداد زیاد متخصصان حاذق در زمینه پوست و زیبایی در ایران، شاهد فعالیت افراد غیر متخصص و حتی غیر مرتبط با رشته زیبایی هم هستیم.

رونق خدمات غیر تخصصی زیبایی و جوان سازی پوست، چگونه از تخصص پزشک خود مطمئن شویم؟ ، سردر گمی برای اطمینان از دریافت خدمات تخصصی پوست و زیبایی

وبلاگ حسابی -یکتا فراهانی: حضور افراد غیر متخصص و دخالت آن ها در رشته های تخصصی حوزه سلامت امروزه رو به افزایش است؛ به طوری که حتی مشاهده می گردد آرایشگاه ها هم به راحتی وارد برخی امور مربوط به زیبایی می شوند که البته می تواند آسیب های بسیار زیادی هم به حوزه سلامت و هم مردمی که دست به چنین انتخاب های اشتباهی می زنند وارد کند.

بنابراین باید اطلاع رسانی لازم و شفاف سازی کامل در این خصوص انجام گردد تا مردم هم کمتر شاهد عوارض و مسائل مربوط به بیماری های پوستی یا خدمات زیبایی در این خصوص باشند.

ارائه خدمات تخصصی به وسیله غیر متخصصان

دکتر آریا شفیعی، متخصص پوست و مو، زیبایی و دارای بورد تخصصی در خصوص نداشتن تخصص کافی برخی پزشکان عمومی که درزمینه خدمات پوست مو و زیبایی کار می نمایند می گوید: سازمان نظام پزشکی با حمایت از پزشکان عمومی طبق آنچه شرایط معیشت نامناسب پزشکان عمومی عنوان شده است، واژه پزشک عمومی را از تابلو و سرنسخه آنان حذف نموده، به جای آن از عبارت دکترای حرفه ای استفاده نموده و به این ترتیب مجوز استفاده از واژه تخصصی پوست، مو و زیبایی را به آن ها داده است.

این در حالی است که پزشکان عمومی برای اخذ مدرک تخصص پوست، مو و زیبایی باید چهار سال دوره تخصص را بگذرانند و حداقل دو سال هم دوره طرح خارج از تهران را تا بتوانند به عنوان متخصص پوست و مو و زیبایی در شهر تهران به ارائه خدمت بپردازند.

مردم چگونه انتخاب درستی برای پزشک متخصص پوست و زیبایی داشته باشند

به گفته دکتر شفیعی، مردم قبل از مراجعه به پزشک باید با مراجعه به سایت نظام پزشکی یا سرچ کلمه نظام پزشکی در گوگل و وارد کردن نام و فامیل یا شماره نظام پزشکی او از متخصص بودن پزشک خود اطمینان حاصل نمایند. در صورت درج کلمه تخصص پوست (درماتولوژی) به معنی داشتن تخصص و کلمه دکترای حرفه ای نیز به معنی پزشک عمومی است.

توجه داشته باشیم پزشکان عمومی هیچ دوره آکادمیک و معتبری برای ارائه خدمات پوست و زیبایی ندارند و ادعای چنین تخصصی، به هیچ وجه معتبر نیست. بنابراین نمی توان به خدمات آن ها نیز اطمینان داشت.

عوارض و مسائل درمان های غیر تخصصی

این متخصص پوست و مو، زیبایی می گوید وقتی عده ای بدون داشتن تبحر و علم کافی به انجام خدمات تخصصی مربوط به پوست وزیبایی به مردم روی بیاورند قطعاً عوارض و مسائل هم در آن زمینه بالا خواهد رفت. همان گونه که بارها شاهد تجویز و درمان های نادرست به ویژه در خصوص بیماری های پوستی مانند بیماری های قارچی یا کارهای تخصصی زیبایی در زمینه بوتاکس، تزریق ژل، فیلر و ... بوده ایم.

منبع: همشهری آنلاین

به "رونق خدمات غیر تخصصی زیبایی و جوان سازی پوست، چگونه از تخصص پزشک خود مطمئن شویم؟ ، سردر گمی برای اطمینان از دریافت خدمات تخصصی پوست و زیبایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونق خدمات غیر تخصصی زیبایی و جوان سازی پوست، چگونه از تخصص پزشک خود مطمئن شویم؟ ، سردر گمی برای اطمینان از دریافت خدمات تخصصی پوست و زیبایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید