بحران ملی خون در آمریکا

به گزارش وبلاگ حسابی، خبرگزاری خبرنگاران- در پی کاهش کم سابقه فرایند اهدای خون در آمریکا، به دلیل شیوع کرونا، سازمان صلیب سرخ آمریکا بحران ملی خون گفت.

بحران ملی خون در آمریکا

به گزارش وبلاگ حسابی، گاردین از بدترین کمبود ذخایر خونی آمریکا در بیش از یک دهه گذشته، همزمان با همه گیری کرونا، اطلاع داد.

در مراکز ذخیره خون در سراسر آمریکا موجودی بعضی محصولات خونی برای مصرف کمتر از یک روز است! در پی کاهش کم سابقه فرایند اهدای خون در آمریکا، به دلیل شیوع کرونا، سازمان صلیب سرخ آمریکا بحران ملی خون خاطرنشان کرد.

سازمان صلیب سرخ آمریکا در بیانیه مشترکی که به همراه مراکز خون و انجمن ارتقای فعالیت های مرتبط با خون و بیوتراپی منتشر کرد، نوشت: اگر وضع تامین خون کشور خیلی سریع به ثبات نرسد، خون مورد احتیاج برای نجات جان بعضی بیماران در دسترس نخواهد بود.

از مارس 2020 مقدار کلی اهدای خون در سراسر آمریکا ده درصد کاهش یافته و شیوع کرونا به کاهش 62 درصدی اهدای خون در مدارس و دانشگاه های این کشور منجر شده است. افزایش موارد ابتلا به کرونا و طوفان های زمستانی موجب بروز اختلال در فرایند اهدای خون در آمریکا شده است. در نتیجهِ این کمبود، سازمان صلیب سرخ که مسئول تامین 40 درصد از محصولات خونی آمریکاست، توزیع محصولات خونی را به بیمارستان ها محدود نموده است. به گفته این سازمان، محتمل است بعضی از بیمارستان ها از هر چهار فرآورده خونی مورد احتیاج خود، یک مورد را دریافت ننمایند.

پزشکان در شرایطی قرار دارند که مجبورند درباره این که چه کسانی می توانند خون دریافت نمایند و چه کسانی باید بیشتر منتظر رسیدن محصولات خونی بمانند، تصمیم های دشواری بگیرند.

منبع: خبرگزاری آریا

به "بحران ملی خون در آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بحران ملی خون در آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید