مدیران مدارس فضا را برای ورود دانش آموزان آماده نمایند

به گزارش وبلاگ حسابی، خبرگزاری خبرنگاران- مدیر کل آموزش و پرورش مازندران در جلسه شورای معاونین با موضوع بازگشایی حضوری کامل مدارس تاکید نمود: مدیران مدارس فضا را برای ورود دانش آموزان آماده نمایند .

مدیران مدارس فضا را برای ورود دانش آموزان آماده نمایند

به گزارش خبرنگاروبلاگ حسابیدفترمازندران درشهرستان ساری به نقل ازاداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران؛ علیرضا سعدی پور در جلسه شورای معاونین که با موضوع بازگشایی کامل مدارس از 14 فروردین با حضوری اعضای این شورا در سالن کنفرانس اداره کل آموزش و پرورش مازندران برگزار گردید، با اشاره به ابلاغ دستورالعمل وزارتی مبنی بر ضرورت شروع آموزش حضوری از 14 فروردین ماه بر آمادگی کامل در مدارس استان برای اجرای این دستورالعمل تأکید کرد و گفت: مدیران مدارس فضا را برای ورود دانش آموزان آماده کنند .

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه در مدارس مازندران 93 درصد مدارس پروتکل بهداشتی را رعایت می کنند اظهار کرد: با توجه به شیب نزولی ابتلا به کرونا و بعلاوه حجم قابل توجه تزریق واکسن و توجیه مدیران مدارس و روسای مراکز آموزشی، شرایط برای برپایی حضوری کلاس ها فراهم شده است .

سعدی پور در راستای تبیین اهمیت و ضرورت آموزش حضوری، اطلاع رسانی جامع و قانع کردن اولیای محترم دانش آموزان بیان نمود: درصدد هستیم به وسیله روابط عمومی ادارات کل، استفاده از ظرفیت فضای مجازی، انجمن های اولیا و مربیان، رسانه ها، گروه های آموزشی، تبلیغات محیطی و فضاسازی شهری و ...اقداماتی کنیم تا ضمن کاهش نگرانی خانواده ها، زمینه برای حضور کامل دانش آموزان در مدارس فراهم گردد .

این مقام مسئول جهت کیفیت بخشی به فرایند های تربیتی و تسهیل در بازگشت پذیری دانش آموزان به کلاس حضوری خاطر نشان کرد: ضروری است مجذوب کننده سازی محیط مدرسه و تنوع بخشی در محیط های یادگیری به وسیله برگزاری مسابقات، جشنواره ها، رویدادها و اردوهای فرهنگی، تربیتی و ورزشی به وسیله مدیران، مربیان و معلمان مدارس و استفاده از ظرفیت برنامه ویژه مدرسه (بوم) در دستور کار قرارگیرد .

وی در ادامه اضافه نمود: انجمن اولیا و مربیان مطابق آیین نامه اجرایی در زمینه حمل و نقل و تردد دانش آموزان مدارس نسبت به ساماندهی سرویس های ایاب و ذهاب دانش آموزان اقدام کنند. هرگونه برداشت وجه از محل پرداخت هزینه سرویس برای مدرسه و انجمن اولیا و مربیان و افزایش شهریه دانش آموزان مدارس غیر دولتی ممنوع است .

مدیر کل آموزش و پرورش با توجه به مدت زمان به جامانده از سال تحصیلی توضیح داد:ضرورت و الزامی برای تهیه پوشش متحدالشکل دانش آموزان نمی باشد. نظارت بر پوشش مناسب و لباس دانش آموزان مطابق فصل پنجم آیین نامه اجرایی مدارس از جانب مدیران مدارس الزامی است .

سعدی پور با تأکید بر حضور منظم دانش آموزان در مدرسه و کلاس درس طبق برنامه هفتگی گفت: در صورت غیبت غیرموجه دانس آموزان، مطابق آیین نامه اجرایی و سایر مقررات مربوطه مدارس اقدام گردد و اگر دانش آموزان مبتلا به کرونا یا دارای علائم ابتلا به این ویروس یا داشتن بیماری زمینه ای باشند با تأیید پزشک و رضایت والدین می توانند از بستر شاد، آموزش های لازم را دنبال کنند .

این مقام مسئول در زمینه استفاده از ظرفیت فضای مجازی شاد اظهار کرد: تمامی فعالیت های تربیتی و آموزشی مربیان، آموزگاران، دبیران و هنرآموزان در همه مقاطع تحصیلی و تمام دروس به صورت حضوری (با رعایت بهداشت فردی و بهداشت محیط، استفاده مناسب از ماسک و تهویه کلاس های درس) انجام گردد. ظرفیت های مجازی در صورت احتیاج صرفا به عنوان ابزار مکمل استفاده می گردد .

منبع: خبرگزاری آریا

به "مدیران مدارس فضا را برای ورود دانش آموزان آماده نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیران مدارس فضا را برای ورود دانش آموزان آماده نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید