ارائه تسهیلات برای واگذاری اراضی بندری به سرمایه گذاران

به گزارش وبلاگ حسابی، مدیرکل امور مالی و منطقه ها سازمان بنادر و دریانوردی گفت: بالغ بر 50 درصد ظرفیت های ایجاد شده در بنادر کشور به واسطه حضور بخش خصوصی و با سرمایه گذاری غیر دولتی حادث شده است.

ارائه تسهیلات برای واگذاری اراضی بندری به سرمایه گذاران

حسین یداللهی گفت: سازمان بنادرودریانوردی در راستای سیاست های دولت مردمی و با هدف ایجاد فضای برابر و رقابتی، فرایند های تازه سرمایه گذاری را بازنگری و ابلاغ کرد.

مدیرکل امور مالی و منطقه ها سازمان بنادر با تشریح بازنگری فرآیند ضوابط سرمایه گذاری در بخش دریایی و بندری از ارائه تخفیف های 95 درصدی واگذاری اراضی بندری به سرمایه گذاران اطلاع داد.

یداللهی اضافه نمود: سازمان بنادر و دریانوردی برای شفاف سازی فعالیت های خود و بعلاوه جلوگیری از ایجاد انحصار در بخش خدمات بندری و دریایی و ارائه خدمات بهتر در این زمینه و بعلاوه با این هدف که شرکت های سرمایه گذار را با رویکرد توسعه دریا محور در کنار خود داشته باشد، فرآیند ضوابط سرمایه گذاری در بخش دریایی و بندری را بازنگری نموده است.

او گفت:به همین دلیل کوشش شده تا ساختاری ترسیم گردد تا از برخورد ها و رفتار های سلیقه ای چه در زمان معرفی فرصت های سرمایه گذاری و چه در مرحله انعقاد قرارداد دور شویم؛ بعلاوه در آئین نامه ساخت و ساز های متعلق به شرکت های سرمایه گذار بخش خصوصی تا هنگام بهره برداری از آن ها بازنگری شده و با توجه به اینکه عمده قرارداد های ساخت و ساز در بنادر به صورت B.O.T است، ساختار تازهی برای مشارکت سرمایه گذار در پروژه ها طراحی شده است.

مدیرکل امور مالی و منطقه ها سازمان بنادر و دریانوردی در مورد نحوه حمایت از شرکت های سرمایه گذار و مشوق های مربوطه گفت: این سازمان نسبت به تبیین شناسنامه های اراضی و ارائه فرصت های سرمایه گذاری در قالب مزایده و فراخوان عمومی که به شفاف سازی بیشتر مزایده ها و قرارداد ها می انجامد، اقدام نموده و کوشش شده است تا فضای عدالت محوری و توسعه اقتصاد دریا محور و اشتغال زایی دریایی شکل بگیرد.

یداللهی یکی از راهبرد های جدی سازمان بنادر در دولت سیزدهم را توسعه ترانزیت مطرح نمود و گفت: با توجه به موقعیت خاص ترانزیتی ایران و با همکاری های مطلوب شکل گرفته بین کشور های حاشیه دریای خزر و کشور های حوزه خلیج فارس، مراوده های خوب ترانزیتی در منطقه ایجاد شده است.

به گفته مدیرکل امور مالی و منطقه ها سازمان بنادر، طی یک سال اخیر، با رونق ترانزیت خودرو، حدود 200 هزار دستگاه به وسیله بندر لنگه در جنوب و بندر امیرآباد در دریای خزر ترانزیت شده است.

وی اضافه نمود: 70 درصد خودرو های ترانزیت شده به سمت غرب کشور و 30 درصد آن به کشور های CIS ترانزیت شده است.

مدیرکل امور مالی و منطقه ها سازمان بنادر و دریانوردی بیان کرد: طی سه دهه اخیر، سازمان بنادر به واسطه دراختیار داشتن ابزار های قانونی، بالغ بر 400 مورد قرارداد سرمایه گذاری به ارزش 205 هزار میلیارد ریال در بنادر منعقد نموده است.

به گفته یداللهی، سازمان بنادر و دریانوردی برای مدیریت، راهنمایی و راهبری درست و مطلوب سرمایه گذاری بخش خصوصی در بنادر کشور، مزیت ها و تخفیفات مختلف و متنوعی را در بنادر کشور تعریف و ابلاغ نموده است.

وبلاگ حسابی مالی راه و شهرسازی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "ارائه تسهیلات برای واگذاری اراضی بندری به سرمایه گذاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارائه تسهیلات برای واگذاری اراضی بندری به سرمایه گذاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید