2 کارخانه نو آسفالت به چرخه فراوری اضافه می شوند ، فراوری 15 هزار تن آسفالت از ابتدای سال تا کنون

به گزارش وبلاگ حسابی، مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران گفت: تا اواخر خردادماه دو کارخانه دیگر آسفالت سازی به چرخه فراوری مرکز اضافه می گردد که ظرفیت فراوری تهران را دو برابر می نماید.

2 کارخانه نو آسفالت به چرخه فراوری اضافه می شوند ، فراوری 15 هزار تن آسفالت از ابتدای سال تا کنون

به گزارش وبلاگ حسابی، مسعود حق لطفی مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران در نشست خبری گفت: ما سه وظیفه اصلی در سطح شهر تهران داریم؛ یکی از اصلی ترین وظایف ما بهسازی و روکش معابر شهرتهران، نگهداشت و تامین آسفالت کل سطح شهر تهران است. میزان واقعی آسفالت برای سطح شهر تهران حدود یک و نیم میلیون تن است و با چهار کارخانه آسفالت سالانه نصف ظرفیت واقعی و مصرف تهران فراوری کردیم.

حق لطفی گفت: سال گذشته از شهردار تهران خواستیم که کارخانه نوی با استاندارد بالا و مطابق با اصول زیست محیطی خریداری گردد و که این مورد در حال نصب در شرق و غرب تهران است و بعد از تست گرم، این دو کارخانه از ابتدای تابستان به مدار می آید و ظرفیت فراوری یک میلیون تن درمجموع دارند.

مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران گفت: در کنار این وظیفه اصلی، وظیفه برای پیشرفت پروژه های توسعه ای داریم. یکی از این پروژه ها، پروژه بزرگراهی شهید شوشتری است که از جاده امام رضا آغاز و در سرانجام به مسگر آباد،استادیوم تختی، پارک سرخه حصار و اتوبان یاسینی (به طول 16 کیلومتر) می رسد. کل این مسیر ظرف سه الی چهار سال ساخته می گردد. فاز یک از تقاطع ثامن از تابستان 1403 زیر بار می رود و ترافیک جنوب شرق را کاهش می دهد. پروژه دیگر یادگار امام است که از سنوات گذشته به علت معارض ملکی متوقف مانده بود.

او اضافه کرد: البته در داخل میدان فتح اقداماتی اجرا شده بود. از سال 1400 در دوره مدیریت شهری نو مسیر 9 کیلومتری این بزرگراه در قطعه یک و دو بزرگراه بروجردی در دست اقدام نهاده شد که تا برج پنج قابل بهره برداری است. قطعه دو اواخر امسال یا اوایل سال آینده به طول پنج کیلومتر به مدار می آید. در کل، پروژه یادگار تا سرانجام 1403 تکمیل خواهد شد.

این مدیر شهری تاکید نمود: از مجموع 830 تقاطع درسطح تهران 450 تقاطع در شبکه حضور دارد و از این تعداد، 98 تقاطع نواقصی داشت و باعث می شد که 750 کیلومتر مسیر بیشتر به شهروندان تحمیل بگردد. قرار بر این شده تا این 98 تقاطع اصلاح و رمپ های آن به بهره برداری برسد. برای امسال بهره برداری از17 تقاطع پیش بینی شده است تا کاهش ترافیک، سوخت و آلودگی کمتر را ببینیم.

حق لطفی درباره این سوال که شرایط آسفالت ریزی در شهر تهران و شکست رکورد آسفالت ریزی در مرکز بیان نمود: 4 کارخانه اسفالت در تهران وجود دارد. سال گذشته از حداکثر ظرفیت کارخانه ها استفاده کردیم؛ باتوجه به اینکه عمر کارخانه دو و چهار تمام شده است، ولی با این حال توانستیم 750 تن را در سال گذشته فراوری کنیم. با نگهداری مطلوب از ظرفیت های موجود و بر اساس برنامه های تعیین شده با حداکثر توان کار را آغاز کردیم. در امسال تا کنون 15 هزار تن آسفالت فراوری شده است. کارخانه 6 حدود 75درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و امیدواریم تا اواخر خردادماه و بعد از تست گرم دو کارخانه 5 و 6، وارد چرخه فراوری بشوند.

او اضافه کرد: این کارخانه ها با بالاترین کیفیت و بدون صداست. میزان آلایندگی کارخانه های قدیمی 60 PPM در متر مکعب است. کارخانه های نو آلایندگی 20 PPM در متر مکعب دارد (یعنی معادل یک پراید). کارخانه ها به طور مستمر به وسیله محیط زیست آنالیز می شوند و قرار است هرکدام 500 هزار تن فراوری نمایند. علت جانمایی در شرق و غرب تهران هم این است که ما از دو منبع برای مصالح درشرق و غرب استفاده می کنیم و ابعاد هزینه ای جابه جایی مصالح به دیگر نقاط منطقی نیست.

مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران با بیان اینکه سطح فیلتر کارخانه های نو بالاست، گفت: با مدار آمدن این دو کارخانه می توانیم مسائل آسفالت مرکز را پوشش بدهیم.

حق لطفی درباره این سوال که اتصالات شبکه بزرگراهی چه زمانی انجام می گردد، گفت: پروژه یادگار امام در ادامه به بزرگراه شهیدبروجردی وصل می گردد در نهایت به یک مسیر ده کیلومتری دست پیدا می کنیم که امکان دسترسی به شمال و مرکز تهران را فراهم می نماید. دنبال اتصال بزرگراه یادگار به بروجردی به وسیله بلوار بهار هستیم. شرکت ساسان دقیقا در این نقطه واقع شده است.

او با بیان اینکه چیزی حدود یک کیلومتر و نیم به این فضا اختصاص دارد گفت: جزو برنامه های ماست که کل مسیر را تا سرانجامی سال1403 تکمیل کنیم. در حال حاضر در بزرگراه یادگار و بلوار بهار عملیات اجرایی در حال اجرا است. با این اتفاقات و برطرف معارضین تا آخر سال آینده دسترسی شمالی- جنوبی در پهنه غرب با کیفیت بزرگراهی مانند اتوبان امام علی در پهنه شرقی تهران خواهیم داشت.

حق لطفی با بیان اینکه برطرف معارض بعد از شناسایی و قیمت گذاری و توافق انجام می گردد، گفت: فرایند این موضوعات میزانی وقت گیراست. نهادهای نظامی احتیاج به اخذ مجوز از فرماندهی ارتش دارند. باتوجه به هماهنگی شهرداری تهران این امر تسریع شده و در پروژه شهید بروجردی آخرین مراحل فرایند معارضین را پشت سر گذاشتیم و باتوجه به توافقات اولیه با ظرفیت 70 درصدی درصدد اجرای پروژه هستیم. در پروژه شوشتری فرایند معارضین طولانی تر شد؛ چرا که یگان های مختلف نظامی در این نقطه حضور داشتند. این مسائل ازسال 95 آغاز شده بود و نهایتا در مدیریت شهری نو این مسائل حل شد و آخرین مراحل توافقات در دست انجام است.

مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران درباره فرونشست های بزرگراهی هم بیان نمود: حدود 9 میلیون وسیله نقلیه در تهران تردد می نمایند درحالی که ظرفیت مرکز 2 میلیون وسیله است. این حجم 4 برابری باعث خرابی چند برابری شبکه آسفالتی می گردد.

منبع: همشهری آنلاین

به "2 کارخانه نو آسفالت به چرخه فراوری اضافه می شوند ، فراوری 15 هزار تن آسفالت از ابتدای سال تا کنون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "2 کارخانه نو آسفالت به چرخه فراوری اضافه می شوند ، فراوری 15 هزار تن آسفالت از ابتدای سال تا کنون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید